Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

مساعدة الحقونى ارجوكم

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• مساعدة الحقونى ارجوكم

معلشى يا جماعة انا لسه جديدة فى المنتدى ولسة كمان مبتدئة فى برنامج 3D وكنت عايزة اعمل فلم عليه مدته حوالى خمس دقائق على قد اغنية وكنت عايزة اعرف هو علشان اعمل فلم على برنامج 3d لازم يكون بفلوس؟
    ارجو الرد باقرب وقت ممكن

لا إذا أنت سويته بنفسك يصير لك عادي
    كلمتان ثقيلتان في الميزان
    حبيبتان إلى الرحمن
    سبحان الله و بحمده
    سبحان الله العظيم

اخي الفاضله
      اولا حياكي الله في عالم ال 3d ويجب ان تعرفي شئ
      عمل فلم مدته خمس دقائق ليس كما تظنين فلا تستسهلي الامر بقلة الوقت

الموضوع يحتاج خبره ويحتاج معرفه بادوات البرنامج جيدا وبرأيي عالم التحريك يحتاج الى تعب ودراسه منطقيه على قلم وورقة قبل التطبيق وهو ما يسمى بالسيناريوا

اما بخصوص موضوع الفلوس فانا لم افهم ماتقصدي جيدا ولكن اذا كان هدف السؤال ان تدفعي لشخص مال من اجل عمل شئ لك فهذا ممكن .

نصيحة من اخ:
      اتقي الله يا اختي في الاغاني واستغلي ال 3d بشئ ينفع المسلمين ولا ضرر بالمنفعه الشخصيه مالم تكن محرمه او تغضب ال%u
      VFX Artist & Houdini Student
      https://vimeo.com/ahmedsaady

ليس لدي إجابة
        شرح فيديو

[جضرتك فهمت قصدى غلط انا عندى اغنية وكنت عايزة اعمل عليها فلم لانى بشتغل فى مجال الاخراج والمونتاج ودا موقعى وعمرى ما هستخدة الماكس فى شىء يغضب ربنا ابداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

اختي الكريمة
            بالنسبة لموضوع الفيديو الوقت الذي ذكرتيه خمس دقائق طويلة نسبيا بالنسبة للريندروالدقة والتفاصيل,
            والخمس دقائق ممكن تاخد منكي ايام للريندر حسب الجهاز والتفاصيل ونوع الريتدر
            ولكن بالنسبة للاغنية ممكن تاخدي الفيديو مثلا 3 دقائق وتزيدي الوقت ببرنامج اخر على نفس زمن الاغنية
            ولكن الفيديو صح حيصير خمس دقائق ولكن ليس بنفس الدقة وبالنسبة لموضوع الفلوس الموضوع غير واضح كليا ولكن ممكن انتي تساوي اي حاجة بالماكس ونحنا ممكن نساعدك باي شيء يصعب عليكي اعضاء المنتدى هنا رائعين بكل معنى الكلمة
            كن جميلا ترى الوجود جميلا

طيب قبل كل شئ انت بتقولي مش هستخدم الماكس في شئ يغضب ربنا أبدا وانتي حاطه صورة شخصية مش كويسه ؟؟

اولا ايه العيب فى الصورة اللى انا حطاها دى صورة بنت من بنات الانمى مش بدل ما حط صورتى الحقيقية ولا صورة ولد

welcome my sister
                  if you want to make any animation for your project,I'm in your service at anytime
                  but first you must tell us about your idea
                  you must tell us about the kind of your project is It sad or happy or what
                  ok
                  anyone here can't help you if you don't tell us that
                  so I'm here to help anyone,anybody
                  the all is my brother and sisters
                  Ammarkk
                  Character & Creature Modeler
                  My portfolio on cgsociety.org
                  My portfolio on 3dtotal.com
                  ammar_kk2000@yahoo.com
                  ammar_kk2000@hotmail.com
                  ammarkk2000@gmail.com

يعمل...