Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

كيفية اخراج فيديو نهائي

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• كيفية اخراج فيديو نهائي

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

دلوقتي عندي اهم سؤال وهو انا عملت الانيميشن مثلا وعملت الباسس وبعدين اخرجت الفريمات كلها على هيئة صور طبعا هيكون كل كل فريم له باسس معين وله عدد صور معينه اوك

طيب ازاي اقدر اجمع الصور دي كلها داخل برنامج النيوك والا لازم استخد الافتر افيكت في تجميع صور كل باسس واخراجة على هيئة صور ثم اضع الفيديوهات على النيوك واعمل الكمبوزتنج
    سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

من قال سبحان الله وبحمده ( 100 ) مرة في يوم غفرت كل ذنوبه
    وإن كانت مثل زبد البحر

ألا أدلك على كلمة تقولها بدقيقة واحدة فقط تحصل بها على اكثر من ( 100.000.000.000 ) حسنة ( مائة مليار حسنة ) بل أكثر والله يضاعف لمن يشاء فقد قال ارسول صلى الله عليه وسلم في حديثه ( من قال أستغفر الله العظيم التواب الرحيم لذنبي وللمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الأحياء منهم والأموات إلى يوم الدين كتب له بكل مؤمن ومؤمنة حسنة )

مدونتي

اذا ما فائدة النيوك إذا بدك تجمع الباسس في الافتر

بتعمل read node
    و بتحدد مسار كل باس
    و بتدخلهم في النيوك و بتعمل الكومبوزت

انا مش فاهمك تقصد اية استاذ عمر يا ريت توضحلي اكتر لان لسة مبتدأ جدا في النيوك وحضرتك عارف

انا عارف اني تعبتك معايا ولكن اعذرني لاني عاوز الحق الورشة قدر الامكان وبعد كدة اطور بقى من نفسي زي ما انا عاوز

وربنا يوفقنا جميعا

وإن كانت مثل زبد البحر

ألا أدلك على كلمة تقولها بدقيقة واحدة فقط تحصل بها على اكثر من ( 100.000.000.000 ) حسنة ( مائة مليار حسنة ) بل أكثر والله يضاعف لمن يشاء فقد قال ارسول صلى الله عليه وسلم في حديثه ( من قال أستغفر الله العظيم التواب الرحيم لذنبي وللمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الأحياء منهم والأموات إلى يوم الدين كتب له بكل مؤمن ومؤمنة حسنة )

مدونتي

شوف يا دنجوان

شو هو الكومبوزت ..

هو تجميع الباسس .. يعني انت بتطلع امج سيكونس .. و بتدخلهم في نيوك و بتعمل عمليات حسابية و كلر و بلور ووو .. و بتطلعهم فيديو

يعني النيوك بياخذ نفس تسلسل الصور اللي انت مخرجه من السوفت امج ..
        يعني الديفيوس 1-100 .. ريفلكشن 1-100

طيب كيف بتدخلهم على نيوك ؟؟

في نود اسمه read

بتضغط r و بيطلع لحالو

بتعمل دبل كليك و بتروح على الدايركتري .. و بتختار الباس .. و هو حياخد كل الفريمات من كل باس و يتعامل معها كفيديو

هذي من أبسط الأساسيات .. لازم تشوف الدروس عشان تفهمها ..

صدقني حتريح على حالك كثير ..

مشكور جدا استاذنا الغالي عمر على المساعدة

المشكلة عندي مش في التطبيق المشكلة في اني عاوز الحق بورشة استاذ حازم قدر الامكان فبحاول على قد ما اقدر اعرف الاساسيات اللي هتمشيني في الورشة وبعدين انا بقى ابدا اطبق الاسطوانات اللي عندي
          علشان بس مكنش متأخر قوي في الورشة

وربنا يوفقنا جميعا

وإن كانت مثل زبد البحر

مدونتي

يعمل...
          X