PDA

معاينة النسخة الكاملة : لماذا لا يوجد منبر للهودينى ؟

nebibomani
16 / 03 / 2011, 06:56 PM
السلام عليكم

سؤالى بسيط ...... الهودينى برنامج قوى جدا ........ لماذ لا يوجد فى المنابر منبر للهودينى ؟؟؟؟

شكرا

أبومايا
16 / 03 / 2011, 07:03 PM
اضم اصواتي جميعها لصوتك

صوتي الي في الماااايا

وصوتي اللي في البيت

وصوتي اللي بجميع الاقساااااااااام

اهلا بمبدع الهوديني

mmnoor
16 / 03 / 2011, 07:11 PM
لماذا لا يوجد منبر للاكسل

لماذا لا يوجد منبر للبينت

لماذا لا يوجد منبر للوورد

أنا لا أعترض على تساؤلك أخي، ولكن لو تلاحظ الأقسام تقريباً نايمة، بعض الأقسام فقط نشيطة، ثم هناك منبر خاص ببرامج الرسم الأخرى، لإنه حتى لو الأقسام كلها نشيطة، مش معقول هنفتح قسم لكل برنامج جديد، معاك إن الهوديني برنامج جامد جداً وأنا عارف قدر الهوديني كويس أوي، بس ممكن حضرتك تشارك بمواضيع مثلاً في منبر برامج الرسم الأخرى، ولو الإدارة شافت إن في إقبال يفتحوا قسم صح ولا لأ ؟؟

nebibomani
16 / 03 / 2011, 07:12 PM
ههههههههههههههههههههههههه جزاك الله خير يابو مايا يا صديقى العزيز ......... والله دايما ليك معزة خاصة فى قلبى.......

ايوة بقى ضم صوتك و اعمل اعلانات ............ هههههههههههههههههههههههههههه

nebibomani
16 / 03 / 2011, 07:13 PM
كلامك صحيح mmnoor ........... بس بجد المنابر مستوى الناس اللى فيها راقى اوى من ناحية الشغل و النواحى الفنية ..... فده شئ عجيب انه المهتمين بالهودينى قليلين فيه........

mmnoor
16 / 03 / 2011, 07:24 PM
كلامك صحيح mmnoor ........... بس بجد المنابر مستوى الناس اللى فيها راقى اوى من ناحية الشغل و النواحى الفنية ..... فده شئ عجيب انه المهتمين بالهودينى قليلين فيه........

للأسف الناس فاهمة الجرافيك لحد دلوقتي في وطننا العربي غلط، فالهوديني ما أعتقدش شغال بيه غير الناس اللي بتشتغل في الشركات الكبيرة :)

ربنا يكرم إن شاء الله

nebibomani
16 / 03 / 2011, 07:42 PM
ان شاء الله.......... عشان كده انا بطرح الفكرة دى .......

dlb
16 / 03 / 2011, 11:00 PM
اخي موافقك الرأي :)
يعني يوجد الكثير من البرامج ليس لها منبر
ولكن لو يوجد ايضا لا اظني انها سوف تكون نشيطة :)

medo3d
16 / 03 / 2011, 11:24 PM
كام واحد بيشتغل هودينى ؟؟
قليل جدا جدا
لو فى اقبال عليه هيتعمل له منبر

nebibomani
17 / 03 / 2011, 12:17 AM
جزاكم الله خير على الردود ........

أبومايا
17 / 03 / 2011, 12:27 AM
شوف يانيبو

انا معاك هوديني

وديني معاااااك للهوديني

اخونا منووور ايضا عندي احساس انه راح يكون معنا هديني لانو شغال باطراف الحديث

اياضضضضضضضضضا ميدوووووووووووووو يعرف كل حاااجه مماشاء الله عليه فهو معانا كذلكم

ابوعاااااادل رجل دايما يبص لقداام فهو كذلك مصيره يكون معاناااااااااااا

وعندي تقريبا عشرة حاططهم ببالي راح يحولوووا هوديني

يعني الامور تماااااااااام

يبقى نبدأ الحملللة القووية واحناااااااا معااااااااااك

nebibomani
17 / 03 / 2011, 01:22 AM
خلاص يا ابو مايا على بركة الله ....... نقوم بثورة الهودينى فى المنابر ..........و نبنى جيش الهودينى باذن الله

doctor3d
17 / 03 / 2011, 04:04 AM
اذا كان قسم السوفت ايميج ميت مش نايم وقسم الزيبرش والموبوكس نايمين
كم واحد شغال هوديني هم 3 او 4 تقريبا بالاضافة لكام واحد مهتم بس
و صدقني لما هتدخل فيه هتلاقي نفسك محتاج سنة عشان تقدر تفهم هو بيفكر ازاي ومحتاج سنة كمان عشان تقدر تطلع شغل بيه ... بس عامة تجربة حلوة انك تتعرف عليه

doctor3d
17 / 03 / 2011, 04:09 AM
ده موضوع تعريفي لما طقت في دماغي وقعدت اتعلم هوديني
http://www.maxforums.net/showthread.php?t=186900

nebibomani
17 / 03 / 2011, 04:44 AM
جزاك الله خير دكتور 3d ......كلام صحيح من ناحية المنبر انه هيبقى فاضى ..... ...و كمان صح فى موضوعك ..انا بفضل الله فعلا قطعت شوط محترم فى برنامج الهودينى ........و الحمدلله عارف عنه كتير ..... و فعلا هو مش سهل انك تفهم بيفكر ازاى خاصة لناس ما تفهمش يعنى ايه nodes .....و لو حتى برمجيا ....... بجانب انك لازم تبقى فاهم اوى 3D ......غير كده حاجات تانية .... الرياضات ...... و البرمجة عشان الاسكربتات .....ده غير تعرف الماتريالز بتتبنى ازاى ....... عشان ال vops

بس كل ده لا يمنع انه برنامج قوى ...... و يستاهل الخوض فيه .......و مجرد ما تحط ايدك على مفتاحه ......او مفتاح دماغك فيه ........خلاص بقى انطلاق مالوش رجعه ......ههههههههههههههههههههههههههههههه

انا بس اللى داهشنى ....... ان احنا عندنا فى المنابر ناس عمالقة ......... و مع ذلك محدش فكر يقرب منه .........

و ليا اعتراض على نقطة المودلنج فى موضوعك ........ المودلنج فى الهودينى رهيييييييييب ........ و قوى جدا فوق مانا تخيلت ...... لانه برنامج كل شبكاته و النودز بتاعته مفتوحة على بعض ........و كله بيطلع على كله .........انت ممكن تطلع اى حاجة فى مخك بطرق قصيرة جدا ..... بس المشكلة فعلا انك لازم تبقى فاهم انت هتعمل ايه ورايح فين ..........

doctor3d
17 / 03 / 2011, 05:48 AM
هو عايز صبر فظيع فظيع بس تصبر عليه سنة سنتين عشان كده انا هبطت وقولت اتعلم حاجة تضيفلي في السوق ميزة زي مايا احسن من اني مش هوصل لحاجة بسرعة :)

الطريق طويل عامة وربنا يعينك

الموقع بتاعهم غني جداا بالدروس وكلها دروس في الجون والخلاصه .. وايضا موقع فيميو ابحث عن هوديني ستجد الكثير

nebibomani
17 / 03 / 2011, 08:27 AM
شكرا لك .... انا وصلت فعلا لمجموعة الدروس على الفيميو بتاعة بيتر كوينت ..... جميلة اوى .. بس شوية للمحترفين او للى فاهمين الهودينى ...... انا ان شاء الله بتابع دروس cmivfx ود روس digital tutors ...... دول كويسين اوى ......كبداية و احتراف ان شاء الله ..... و غيرهم بقى فى حاجات كتير للاحتراف برضو ..... ربنا يسهل ان شاء الله

أبومايا
24 / 07 / 2016, 03:14 AM
قايلكم احمد هشام من اوائل الناس اللي دخلوا هوديني شايف امنيتك تحققت