Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

Test sand explusion in ice

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• Test sand explusion in ice

السلام عليكم
    اول تجربة شخصية للايس

http://www.youtube.com/watch?v=iZIIUuxs8PA

ولسه موصلتش للرندر في سوفت ايميج فهرندره ماكس او مايا ان شاء الله بس لسه محتاج بارتكل اكتر وتعديلات عشان في نودز محتاجها ولسه موصلتلهاش.

بس عامة كونت رأي ايجابي على الايس مع انها خطوات طويلة شوية لكن بتدي تحكم كامل .

كان نفسي اسأل سؤال بس هسأل مين والقسم نايم كده

jتطبيق رائع

على فكرة ليش هاجرناا بالماياااااااااا زورناااااااااااا

ههههههههههههههه

انا موجود واتمنى في احد

اسك مي ask me
      :::أجمل مافي هندسة الحياة ...ان تبني جسر من التفاؤل على بحر من اليأس:

::::::::::::::::::::::من وجد الله فماذا فقد::::::::: ومن فقد الله فماذا وجد::::::

من اجمل المواقع لدعوة غير المسلمين قد يسلم على يدك احد بزر واحد او رسالة واحدة فقط موقع هدهد الدعوي

حبيبي يا ابو مايا

طيب بقولك دي اصلا تجربه كنت بجرب فيها فكرة ال state وقعدت اجرب من خيالي كده وهي بالالوان موضحة زي ما انت شايف
        لكن انا مش عاجبني مثلا حركة البارتكل في الوقوع عايزه يتحرك تبع سرعته شوية
        وعامل مرحلة bounce المفروض خضرا بس لاجزاء من الثانية عشان لقيتها بتقعد تتنطط كتير ومش بتنط تبع اتجاه الحركة يعني بتنط من تحت لفوق بدون اتجاه لحركتها.
        كانت اسمها في الماكس تقريبا inherit particle movement حاجة زي كده

يعني مفيش ديناميك صح بالاستيت ولازم تحرك البارتكل كأنك بتبرمجها ؟

بداية جيدة
          كان نفسي اسأل سؤال بس هسأل مين والقسم نايم كده
          الحمد الله الي طلع في حد ثاني بستعمل البرنامج غيري

يعني مفيش ديناميك صح بالاستيت ولازم تحرك البارتكل كأنك بتبرمجها ؟
          في طريقة بتمشي البارتكلر على كيرف يمكن تفيدك .انا ما زلت جديد على البرنامج
          لا اله إلا الله محمد رسول الله

الحمد الله الي طلع في حد ثاني بستعمل البرنامج غيري

هو برنامج هايل ويستحق الوقت والجهد صراحة انا كل اما افضى ويكون ليه نفس بقعد شوية بس حجات معينة مش كل البرنامج .

في طريقة بتمشي البارتكلر على كيرف يمكن تفيدك .انا ما زلت جديد على البرنامج
            متمشيش لا لان البارتكل كتير واتجاهاته مختلفة
            انا اللي عايز اوصله ... البارتكل المفروض بتقع زي النافورة تقريبا الابعد بيقع الاول فالاقرب فالاقرب
            بتعمل كيرف وهي بتقع كده ... ده مش موجود بالجاذبية لوحدها ليه معرفش .
            وال bounce من الارض طلعت معايا غريبة جدا برده.
            الموضوع محتاج تجارب كتير

ده تعديل واضافة

http://www.youtube.com/watch?v=zceG-HnMv20

العيب في الايس مصادر التعليم قليلة جدا ومبادئ بس ولازم تتعلم بنفسك وتقرأ وتجرب.

هو برنامج هايل ويستحق الوقت والجهد صراحة انا كل اما افضى ويكون ليه نفس بقعد شوية بس حجات معينة مش كل البرنامج .
              فعلا انا بدئت قبل اسبوعين تقريبا مللت من ضعف الداينمك وتعقدها في الماكس فوجد soft image مع نسخة الماكس Premium وقررة اتعلم البارتكلر وLAGOA خصوصا انه يصدر العمل الى الماكس بضغطة زر .
              العيب في الايس مصادر التعليم قليلة جدا ومبادئ بس ولازم تتعلم بنفسك وتقرأ وتجرب.
              المشكلة انو المصادر التعلمية ما بتغطي الايس كامل بس في كم اطوانة لديجتل توتر بيمشو الحال انا حاولت اقرء في hlep مكتوب شرح مفيد عن nodes بس بصراحة مليت من القرائة .

في اسطوانة حلوة جدااااااااااا بعيد عن ديجيتال وملل ديجيتال تبع i3d
                breaking the ice
                هتلاقيها في مواقع التورنت ... وادعيلي

في اسطوانة حلوة جدااااااااااا بعيد عن ديجيتال وملل ديجيتال تبع i3d
                  breaking the ice
                  هتلاقيها في مواقع التورنت ... وادعيلي
                  لقد بدئت بتنزيلها شكرا لك وفي ميزان جسناتك ان شاء الله

التورنت افضل حاااااجة

سابحث عنها شكرااااااااااااااا

::::::::::::::::::::::من وجد الله فماذا فقد::::::::: ومن فقد الله فماذا وجد::::::

من اجمل المواقع لدعوة غير المسلمين قد يسلم على يدك احد بزر واحد او رسالة واحدة فقط موقع هدهد الدعوي

التصميم
                      جميل فعلا
                      سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
                      -----------
                      أعمالي في التصوير
                      Longines

Teppo & Tappo
                      -----------

إعملي فولو على
                      instagram هنا
                      -----------

ألا أدلك على كلمة تقولها بدقيقة واحدة فقط تحصل بها على اكثر من حسنة مائة مليار حسنة بل أكثر والله يضاعف لمن يشاء فقد قال ارسول صلى الله عليه وسلم في حديثه ( من قال أستغفر الله العظيم التواب الرحيم لذنبي وللمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الأحياء منهم والأموات إلى يوم الدين كتب له بكل مؤمن ومؤمنة حسنة )

هي عامة على gfxnews يا رجالة
                        وياريت تعملوا تجارب من اللي اتعلمتوه عشان اقولكم على اسطوانات اكثر

التورنت افضل حاااااجة

سابحث عنها شكرااااااااااااااا
                        منتظرينك يا ابومايا

التصميم
                        جميل فعلا
                        هي تجربة للبرنامج لا اكثر شكرا لك.

----------------

بعد عدة تجارب في الايس عامة احب اقول خلاصة

مميزات الايس بارتكلز
                        تحكم قوي بالبارتكل (على خلاف الماكس والمايا ) وطرق منطقية جدا يعني هتفهمها بسهوله.
                        بيتحمل عدد بارتكل كبير جدا بدون حمل على الحجاز (على خلاف الماكس) وبالكاش بيتحمل اكتر.

في الجانب الاخر : طريقة التحكم بالبارتكلز التي يتبعها الايس هي عبارة عن برمجة تماما لكن بالنودز فليست جيدة في الاشياء البسيطة كالتست بالاعلى يتعمل في البارتكل فلو في دقائق لان التعامل بالفورسيس المتعدده فيه اسهل وكذلك المايا ...الايس عايز شغل معقد ميقدرش عليه غيره وهو ده مجاله بجد.
                        ده تصوري لغاية دلوقتي

عامة هذه صورة لل ICE TREE المستخدمه للتست بالاعلى للافادة
                        اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	ice_tree_.jpg 
مشاهدات:	1 
الحجم:	62.7 كيلوبايت 
الهوية:	3278710

والله يادكتور مشكلة ماعندي حساب مفعل لاموقع

عموما ممكن اعمل اشياء اخرى بالايس

لاني احبه جداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

اهنيك حبيبي doctor3d على المستوى اللي انت وصله في الايس

كان نفسي اكمل مع السوفت اميج بس يالا بقى تتعوض مرة تانية

ربنا يوفقك اخي الحبيب
                            سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

من قال سبحان الله وبحمده ( 100 ) مرة في يوم غفرت كل ذنوبه
                            وإن كانت مثل زبد البحر

ألا أدلك على كلمة تقولها بدقيقة واحدة فقط تحصل بها على اكثر من ( 100.000.000.000 ) حسنة ( مائة مليار حسنة ) بل أكثر والله يضاعف لمن يشاء فقد قال ارسول صلى الله عليه وسلم في حديثه ( من قال أستغفر الله العظيم التواب الرحيم لذنبي وللمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الأحياء منهم والأموات إلى يوم الدين كتب له بكل مؤمن ومؤمنة حسنة )

مدونتي

هبعتلك ملف التورنت يا ابومايا لو انت منزلتهاش

شكرا على المجاملة اخي دنجوان احنا لسه في البداية والايس كبير جداااااااااااا

يعمل...
                              X