Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

Modern Living Room Night Light ارجو النقد

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• Modern Living Room Night Light ارجو النقد

السلام عليكم يا اعضاء المنابر دى غرفة معيشة جديدة صممتها من يومين تقريبا وعملت اضاءة ليلية فيها هى وحشة جدا انا عارفة دة بس علشان كدة حبيت اعرضها هنا واخد نصايحكم حتى اكون على قدر كافى من الكفاءة لاخراج عمل واقعى
    اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	Living Room night lightsoft.jpg 
مشاهدات:	1 
الحجم:	123.1 كيلوبايت 
الهوية:	3298240
    وشكرا كتير لنصايحكم مقدما وشكرا لكل اللى بيساعدونى هنا بجد فعلا شكرا كتير ليكم
    أعـــشــق فى نـــفســى العنــــاد فكـــــم من كلمــــــات أرادوا بها قـــــتــــــلى كانـــــت بعنـــــادى عمــــرا جديــــدا

اولا المودلنج رائع

ثانيا لو تلاحظين ان صورة الجدار الذي به شاشة منعكسة على الارض وهذا لا يحدث الا اذا كانت الاضاءة الساقطة قوية

على الجدار وهذا غير موجود عندك في هذا التصميم

ثانيا خامة الستارة تحتاج شوية شغل

وكذلك الكنب

ولكن للامانة ذوقك عالي والمودلنج رائع

موفقة بحول الله

شكرا كتيييييييييير لحضرتك على ملاحظاتك الجميلة دى وانا سجلتهم عندى علشان ان شاء الله احاول اعدل فيها وارفعها هنا تانى بس معلشى اعذرنى انا فى جزء مفهمتهوش " الجزء الخاص بصورة الجدار" انا مش فاهمة قصدك فيه فياريت معلشى لو توضحه اكون شاكرة جدا ليك
      وبالنسبة لبقية الملاحظات فعلا عندك حق وبالنسبة لخامة الستار هى فعلا عايزة تعديل وهحاول اعدل فيها تانى بأذن الله
      وشكرا كتير بقولك ان ذوقى عالى والحمد لله ان المودلنج كويس على الاقل الفشل ميكونش من كله
      أعـــشــق فى نـــفســى العنــــاد فكـــــم من كلمــــــات أرادوا بها قـــــتــــــلى كانـــــت بعنـــــادى عمــــرا جديــــدا

كل شيي جميل لكن الواقعية

المشاركة الأصلية بواسطة RDJamel مشاهدة المشاركة
          كل شيي جميل لكن الواقعية
          شكرا كتير لحضرتك وعلشان كدة انا بعرض اعمالى هنا علشان تقولولى نصايحكم فى انى اطلع عمل واقعى

بس معلشى اعذرنى انا فى جزء مفهمتهوش " الجزء الخاص بصورة الجدار" انا مش فاهمة قصدك فيه فياريت معلشى لو توضحه اكون شاكرة جدا ليك
            اقصد ان انعكاس صورة الجدار على الارضية بذلك الوضوح الذي وضعتيه يتطلب اضاءة اثوى بكثير مماهو موضوع في الغرفة

اي ان النسبة بين قوة الاضاءة ووصوح الصورة غير واقعي

جميله وسوف تصبح اجمل ان عرفتى الاتي
              1- لا يوجد حواف حاده للاجسام في الحياه الحقيقيه
              2- مصار الاضاءه هي كل شيء في المشهد فلو كانت الاضاءه غير متوافق مع مصر الاضاءه سوف يعطي شعور غريب في الصوره
              3-لا توجد ارضيه تعكس كل شيء الا المراه
              4-البمب سيعطي لمسته لا نغفل عنه
              5-جوده الرندر من اهم الاشياء التى يقلل من شأنها المصممون

تجربه جيده وفي تطور دائم ان شاء الله
              اّخر اعمالى
              مطعم بالماكس
              كـ‗__‗ـيـ‗__‗ـف أحـ‗__‗ـزن واللّـ‗__‗ـه ربـ‗__‗ـي
              غرفتى بالماكس

المشاركة الأصلية بواسطة land storm مشاهدة المشاركة
                اقصد ان انعكاس صورة الجدار على الارضية بذلك الوضوح الذي وضعتيه يتطلب اضاءة اثوى بكثير مماهو موضوع في الغرفة

اي ان النسبة بين قوة الاضاءة ووصوح الصورة غير واقعي
                اها فهمت قصد حضرتك شكرا كتير للتوضيح وتم تسجيل الملاحظة المهمة دى عندى

المشاركة الأصلية بواسطة ::ابو عادل:: مشاهدة المشاركة
                  جميله وسوف تصبح اجمل ان عرفتى الاتي
                  1- لا يوجد حواف حاده للاجسام في الحياه الحقيقيه
                  2- مصار الاضاءه هي كل شيء في المشهد فلو كانت الاضاءه غير متوافق مع مصر الاضاءه سوف يعطي شعور غريب في الصوره
                  3-لا توجد ارضيه تعكس كل شيء الا المراه
                  4-البمب سيعطي لمسته لا نغفل عنه
                  5-جوده الرندر من اهم الاشياء التى يقلل من شأنها المصممون

تجربه جيده وفي تطور دائم ان شاء الله
                  شكرا كتير للنصائح الهامة اللى حضرتك وضحتها وانا الحمد لله سجلتهم كلهم عندى وان شاء الله هحاول اعدل فيها وياريت تطلع كويسة

العمل جميل والألوان حلوة،،،
                    لا تنسي تفعلي الأمبيينت أوكلوجن مهم جدا جدا،،،
                    بالتوفيق،،،

المشاركة الأصلية بواسطة al-nibras مشاهدة المشاركة
                      العمل جميل والألوان حلوة،،،
                      لا تنسي تفعلي الأمبيينت أوكلوجن مهم جدا جدا،،،
                      بالتوفيق،،،
                      شكرا كتير لحضرتك ع التعليق الجميل والملاحظة الهامة دى وهحطها دايما فى اعتبارى لانها مهمة فعلا جدا جدااااااااا

العمل هادا احسن بكتييييييير من الحاجات الي قبله - العمل رائع لكن فيه ملاحظتين انعكاس الارضية عالي كتير فيا اما تقللي انعكاس الارض يا اما تخليه متل ما هو بس خلي فيه بلور وعن نفسي بفضل انك تضيفي بلور مع شوية بمب حتطلع الواقعية عالية جدا - بالنسبة للاضاءة انا شايفها ممتازة - التلفزيون حاولي تخلي فيه شوية glow - بصراحة بحييكي على التطور السريع هادا ما شاء الله لا قوة الا بالله - مش بعيد في المستقبل تنافسي evermotion - تحياتي وبالتوفيق

قال الشاعر المصري الرائع سيد حجاب
                        نقلا عن أستاذه " ليس العظيم من يشعر الناس بضئالتهم
                        إنما العظيم من يفجر العظمة المدفونة
                        في صدور الناس"
                        وهذا ما يقوم به أعضاء المنتدى الكرام

امسح ذنوبك وإن كانت مثل زبد البحر
                        اضغط على الرابط ولن تندم

http://www.shbab1.com/2minutes.htm

http://The Best Site - I Recommend To Visit It

My Channel On Youtube :

http://www.youtube.com/user/guitariero5?feature=mhum

المشاركة الأصلية بواسطة M. Maya مشاهدة المشاركة
                          العمل هادا احسن بكتييييييير من الحاجات الي قبله - العمل رائع لكن فيه ملاحظتين انعكاس الارضية عالي كتير فيا اما تقللي انعكاس الارض يا اما تخليه متل ما هو بس خلي فيه بلور وعن نفسي بفضل انك تضيفي بلور مع شوية بمب حتطلع الواقعية عالية جدا - بالنسبة للاضاءة انا شايفها ممتازة - التلفزيون حاولي تخلي فيه شوية glow - بصراحة بحييكي على التطور السريع هادا ما شاء الله لا قوة الا بالله - مش بعيد في المستقبل تنافسي evermotion - تحياتي وبالتوفيق
                          اها شكرا كتير لحضرتك وسعيدة ان العمل بتاعى فى تطور مستمر انا كنت خايفة ليكون بينزل بس الحمد لله حضرتك طمنتنى
                          وبالنسبة للبلور انا نفسى اعمله جدا وللاسف حاولت كتير معرفتش ياريت اللى يعرف طريقة يحطها هنا علشان نستفيد
                          وبالنسبة للاضاءة انا سعيدة ان حضرتك بتقول عليها ممتازة انا حاولت اقلدها لان اللى عجبنى فيها انها هادية وسيبمل جدا
                          وهحاول احط glow على التليفزيون وهجرب الرندر تانى وهحاول احطها هنا فى اقرب وقت
                          وشكرا كتير لحضرتك بوصفك انى فى تطور سريع وهنافس evermotion دة وصف كبير اوى عليا انا لسة بدرى دة انا نفسى اقدر اقول على نفسى مصممة جرافيك بعد كدة ابقى شوف موضوع المنافسة دة استحقه ولا لاء

بالنسبة للتلفزيون حاولي تزودي الامبينت او تعملي جلو بسيط عشان شاشة التلفزيون ما بتكون مظلمة هيك - بالنسبة للارض زودي التقسيمات فيها لان التقسيمات فيها قليلة جدا وبتسبب عدم تناسق كبير جدا لكن لو زودتي تقسيماتها حيكون التناسق بين الارض وبين احجام الاجسام الي في السين احسن بكتيييييييييير - تعديل بسيط لكلامك فيه فرق كبير بينك وبين مصمم الجرافيك - انتي مصممة انتريور (انتريور ديزاينر‏)‏ - مصمم الجرافيك يطلق على من يعمل في مجال التصميم على الفوتوشوب والالستريتور والانديزاين والكورل درو واسمه (جرافيك ديزاينر‏)‏ اما من يعمل في مجال الاعلانات التلفزيونية فيطلق عليه (موشن جرافيك ديزاينر‏)‏ الموشن جرافيك هي الحركات الي بنشوفها في الاعلانات ومقدمات نشرات الاخبار والبرامج - النوع الاخير من المصممين اسمه vfx desginer او visual effects desginer وهادا يطلق على الي بيشتغلو في الافلام بحيث انهم يضيفو عناصر للمشهد الي تم تصويره والعناصر هادي غير موجودة اصلا يعني ممكت تكون ثري دي - هادا كان تصحيح بسيط لكلامك انك مصممة جرافيك - انتي مصممة انتريور (مصممة تصاميم داخلية‏)‏ - اسف على الاطالة

قال الشاعر المصري الرائع سيد حجاب
                            نقلا عن أستاذه " ليس العظيم من يشعر الناس بضئالتهم
                            إنما العظيم من يفجر العظمة المدفونة
                            في صدور الناس"
                            وهذا ما يقوم به أعضاء المنتدى الكرام

امسح ذنوبك وإن كانت مثل زبد البحر
                            اضغط على الرابط ولن تندم

http://www.shbab1.com/2minutes.htm

http://The Best Site - I Recommend To Visit It

My Channel On Youtube :

http://www.youtube.com/user/guitariero5?feature=mhum

المشاركة الأصلية بواسطة M. Maya مشاهدة المشاركة
                              بالنسبة للتلفزيون حاولي تزودي الامبينت او تعملي جلو بسيط عشان شاشة التلفزيون ما بتكون مظلمة هيك - بالنسبة للارض زودي التقسيمات فيها لان التقسيمات فيها قليلة جدا وبتسبب عدم تناسق كبير جدا لكن لو زودتي تقسيماتها حيكون التناسق بين الارض وبين احجام الاجسام الي في السين احسن بكتيييييييييير - تعديل بسيط لكلامك فيه فرق كبير بينك وبين مصمم الجرافيك - انتي مصممة انتريور (انتريور ديزاينر‏)‏ - مصمم الجرافيك يطلق على من يعمل في مجال التصميم على الفوتوشوب والالستريتور والانديزاين والكورل درو واسمه (جرافيك ديزاينر‏)‏ اما من يعمل في مجال الاعلانات التلفزيونية فيطلق عليه (موشن جرافيك ديزاينر‏)‏ الموشن جرافيك هي الحركات الي بنشوفها في الاعلانات ومقدمات نشرات الاخبار والبرامج - النوع الاخير من المصممين اسمه vfx desginer او visual effects desginer وهادا يطلق على الي بيشتغلو في الافلام بحيث انهم يضيفو عناصر للمشهد الي تم تصويره والعناصر هادي غير موجودة اصلا يعني ممكت تكون ثري دي - هادا كان تصحيح بسيط لكلامك انك مصممة جرافيك - انتي مصممة انتريور (مصممة تصاميم داخلية‏)‏ - اسف على الاطالة
                              شكرا كتير لتوضيحك ليا المفاهيم دى انا كنت فعلا بدور لفترة على الفروق ما بينهم والحمد لله حضرتك وضحتلى كل حاجة
                              وبالنسبة للتعديلات اللى حضرتك قلت عليها انا بحاول اعملها دلوقتى واشوف النتيجة بتاعتها هتطلع ازاى وهحاول بأذن الله احط النتيجة فىاقرب وقت

يعمل...
                              X