Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

علامات التحكم فى الماكس بتصغر ؟؟؟؟ ارجو المساعدة والحل ضرورى

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• علامات التحكم فى الماكس بتصغر ؟؟؟؟ ارجو المساعدة والحل ضرورى

السلام عليكم يا اعضاء المنابر الكرام
    وانا شغالة على الماكس حصلت حاجة غريبة جدا , فجأة لقيت علامات التحكم بقت تصغر فجأة selection , scales and rotation
    وحصلت نتيجة لخبطة منى وانا شغالة ع الازرار , وحصلت بالظبط فى تسمية بعد العناصر فى التصميم لما باجى اضغط مثلا alt+R.Shift
    بس دة مش سببها لانى بعد كدة عملت تسمية للملفات وكانت سليمة مية مية
    اللى حصل تقريبا وانا بضغط الازرار مع بعضها ضغطت على زرار بالخطأ وقام بتصغير العلامات دى بالمنظر الرهيب دة لدرجة انها مش مساعدانى خالص فى التنقل داخل التصميم ونقل العناصر من مكان لاخر
    ودى صورة من العلامات بعد التصغير

ارجو الرد على مشكلتى دى بسرعة لانى مش عارفة اشتغل خالص بسببها لان كل حاجة فى التحكم صغيرة
    وشكرا جزيلا مقدما
    أعـــشــق فى نـــفســى العنــــاد فكـــــم من كلمــــــات أرادوا بها قـــــتــــــلى كانـــــت بعنـــــادى عمــــرا جديــــدا

بسم الله الرحمن الرحيم
    اولا هما اسمهم الجزمو
    الحل من قائمه كستيمايز اختار اخر حاجه تحت تقريبا اسمها برفورمنس هتفتح مربع حوارى فيه تبويبات اختار منها جزمو وغير حجم الجزمو منها

بشكل مختصر هناك مفتاحين في لوحة المفاتيح متخصصين في تكبير واتصغير القيزمو للتحكم في التحريك والدوران والتكبير...
      وهما : الاول: زر الموجب وتحتها علامة التساوي +=... هذا لتكبير القيزمو..
      الثاني: زر الشرطة الكبيرة وتحته الشرطة الصغيرة -_... وهذا يقوم بتصغير القيزموا..
      ارجو اني افدتك اختي الكريمة...
      موفقون اجمعين انشاء الله...
      " لا يأس مع الحياة ولا حياة مع اليأس - تعايش مع جو الجرافيكس وأصنع المستحيل "

لاتقل - لا أعرف - جرب

شكرا كتير ليكو على الردود وتم حل المشكلة الحمد لله
        بجد جزاكم الله كل خير
        أعـــشــق فى نـــفســى العنــــاد فكـــــم من كلمــــــات أرادوا بها قـــــتــــــلى كانـــــت بعنـــــادى عمــــرا جديــــدا

يعمل...
        X