Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

استفسارات d:

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• استفسارات d:

السلام عليكم
    عندي استفسارات
    انا مبتدئ في 3d max من الممكن اكون محترف فيه من غير دورات ؟
    انا بدءت فيه من سنتين ..... شهر اشتغل علية و امل و اسيبوا سنة و ربنا هداني و رجعتلو تاني
    فانا مش عارف ابدأ فيه باي فرع ؟ قولت اجرب الموديلنج ........ اتعقدت مش عارف اعمل مودل لأي حاجة موجودة في البيت
    فانا ناقصلي تكة واسيبوا تاني ........
    تنصحوني اعمل ايه عشان اخرج من مستوي (مبتدئ) اغلب دروس المودلنج سهل جدا (تفاحة - كرسي و الكلام الفاضي ده ) يا اما تعقيد (بالنسبالي طبعا )
    من البخيل الذي لم يصلي علي النبي (عليه الصلاة والسلام)
    قال تعالي : إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَاأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا(56). الأحزاب.

وعليكم السلام
    يا اخي اولا حاول تعلم المودلنج و بعد ذلك الرندر و حاول في الموديلينج تصميم اشكال بسيطة قد يكون مملا لكن مفيد جربته بنفسي
    هذا الرابط افادني كثيرا
    pros3d.com
    www.tvquran.com

صحيح أخي وجميع برامج الثري دي أساسها الأول المودلينج لأنك حتعمل إكساء أو إخراج لأيه وأنت
      متعرفش تنمذج إنت خذ الأساسيات وبعدين إنتقل للمجال اللي تحبه طبعا

أنت ممكن تدخل التحدي ده معانا وتشوف نفسك تقدر تصمد ولا لأ
      هو أول تمرين سهل بس أصبر لما يصعب شوي شوي
      وحيكون فرصة للأستفادة والتحدي مع الأعضاء المشاركين التمرين الأول بدأ وبتنتهي مهلته بكره العصر إلحق وإدخل من البداية وجرب
      http://www.maxforums.net/showthread.php?t=214583

أما آثاث البيت فأبدأ بالطاولة وأتطور وشوف التقدم الملحوظ وكده وخذ الموقع اللي قال عليه الأخ aram_kurd دخلته وهو مفيد لأصحاب الماكس جدا
      イブラヒムです
      Baaaaaaaaak

اشكر aram_kurd علي الموقع الممتاز و اشكر imp علي النصائح وان شاء الله هدخل التحدي D:
        قال تعالي : إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَاأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا(56). الأحزاب.

احب اعيد شكر aram_kurd علي الموقع فعلا مفييييييييد جدا الف شكر

يعمل...
          X