Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

هل برامج linda تسهل .....

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• هل برامج linda تسهل .....

السلام عليكم

والله عندي تصميم شخصية كرتونية بسيطة فكرة من الجماد فاردت تحريكها و انا لا اعرف الأنميشن

1- هل برامج ليندا مفيدة وأريد مواقع دروسها
    2 - كم تجب أن يكون الكمبيوتر يسهل عليك عمل أنميشن صغير - أي مغلومات الجهاز وسرعته -

ووووششكككراراارار

في إنتظار الـــــــرد
    b_berguellah@hotmail.com

بص يا سيدى :
    بالنسبه لموضوع ليندا : فهى إسطوانات ممتاااااااااازه جدا ممكن تنزل 2 سى دى ليندا , الأاول بيعلم الريجنج لشخصيه بالبونز و السى دى التانى بيعلم الأانيمشن لهذه الشخصيه..
    الأتنين حوالى فى حدود جيجا و 400 ..
    نزلهم توررينت طبعا..و أكيد هتلاقيهم موجودين على موقع www.cgway.net فى قسم ثرى دى إستوديو ماكس

أما موضوع الجهاز فكل شىء بإيدك ..
    بمعنى : إنك ممكن تعمل مودل خفيف و ساعتها مش حتفرق إمكانيات الجهاز..لكن لو المودل فيه تفاصيل كتير و كذلك المشهد فيه تفاصيل كتير..يبقه لازم يكون جهازك سريع..
    و متنساش الريندر..
    عنفسى جهازى بنتيوم 3 على 1100 و شغال بيه ماكس و مايا و سريع بالدرجه المطلوبه و أكتر لأنى بحاول أخضع شغللى لمستوى الجهاز..و فى نفس الوقت لما كنت بشتغل كت شغال على جهاز بنتيوم 4 على 2 جيجا و كان عادى لأن المشاهد كانت تقيله جدا..
    حاول و انت بتحرك تعمل hidden للعناصر اللى مش محتاجها..كمان متنساش تشيل الـ Smooth لأنه بيتقل الدنيا..كذللك الخامات متبينهاش و أنت بتحرك..
    حاول و أنت بتحرك يكون المشهد فاااااااضى و مفيهوش غير الشخصيه و العناصر اللى ممكن الشخصيه تستخدمها من المشهد..
    M HAMMAD
    M.A.Moniem

الله--سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم--المستعان
    قال الأنيمتور المناضل منعم كامل :
    لو لم أكن أنيمتور لوددت أن أكون أنيمتور

شكرا أخي Mn3m والله ما قصرت جوابك شافي وكافي أدام الله لنا إياك

وششكككرارار
      b_berguellah@hotmail.com

يعمل...
      X