Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

ليه كل الدواير بتدخل الماكس مش مظبوطه؟!!

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• ليه كل الدواير بتدخل الماكس مش مظبوطه؟!!

انا خلصت تاني مشروع ليا 3d بالاوتوكاد وراعيت يكون فيه تفاصيل باكبر ما يمكن بس مشكلتي دلؤقتي اني عايز ادخلة ماكس زي ما عملت الاولاني بس المرادي انا كترت في التراسات او البلكونات يعني المدوره واللي فيها كرفات curves المشكلة انها لما دخلت الماكس دخلتلي مش مدوره خالص دخلتلي مثمنه او مسدسه او خماسيه الشكل لكن مش مدياني شكل smoothing ابدا وعلشان مصعبش عليكم الحلول المجربه فدي الحلول اللي قمت بيها واللي كلها باءت بالفشل بردو :-
    1- عليت خطوط الكرفز والدواير من option بتاع الاوتوكاد وصلته ل 5000 وعليت باقي القيم ومفيش نتيجه
    2- حاولت في شاشه الـ import للماكس اني اعمل weld او auto smothing والاتنين فشلوا معملوش اي نتيجه

ممكن بليز اعرف الحل علشان انا كده واقف مش شغال عايز ابدا اعمل الماتيريال والاضاءه علشان بعد كده تشوفوها وتحكموا علي شغلي علي الاقل اعرف انا شغال صح ولا غلط ايه الحل دلؤقتي ؟؟؟؟
    باقي الشكل داخل سليم جدا ومظبوط وكل حاجه علي layer لوحدها الحمد لله .
    فاشـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــل بالفطـــــــــــــــــــــــــــــــــــــرة
    ahmed_evermore@yahoo.com
    ahmed_evermore@hotmail.com

فى option الامبورت الخاص ب ملفات الاتوكاد داخل الماكس هتلاقى خاصيه اسفل قائمه الجنزال اسمها surface deviation for 3d solids عدل القيمه بتعتها مثلا الى 0.1m وسوف تلاحظ الناتيجه على الاجسام الدائريه

انت رحت فين يعم........ان لله وان اليه راجعون .....والناس بتزعل لما الردود تكون بسيطه

فيه في قائمة ملف (فيل لنك مانيجر ) استورد ملف الاوتوكاد من وهو يمشي الحال

معليش لانني لااعرف الانجليزيه بطلاقه
        « الانسان اذا نظر للرفاهيه وتنعيم جسده,وصار همه ان ينعم هذا الجسدالذي مآله الى الديدان والنتن,وهذا هو البلاء,وكأن الانسان لم يخلق لأمرعظيم,والدنيا ونعيمها انماهي وسيله فقط,نسأل الله ان نستعمله واياكم وسيله »

القيمة 0.01 افضل

الف الف الف الف الف الف شكر ياايهاب ويا محمد انا مش مطنش الردود ولا حاجه بس انا مكنتش جربت الحل اللي انتوا قؤلتولي عليه فمكنتش اعرف اذا كانت المشكله هتتحل ولا فلا بس دلؤقتي اتحلت الحمد لله بس للعلم القيمه 0.001 افضل بكتير وجربت ان كل ما زادت القيمه كل ما كان الاسمووز افضل واقويوكل ما كان الملف اكبر واتقل والعكس صحيح طبعا بس جميل جدا كده ربنا يخليكم ليا يارب ويقدرني علي مساعدتكم وشكركم ميرسي
            فاشـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــل بالفطـــــــــــــــــــــــــــــــــــــرة
            ahmed_evermore@yahoo.com
            ahmed_evermore@hotmail.com

يعمل...
            X