Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

انا مش قادر اعمل ريندر

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• انا مش قادر اعمل ريندر

حاجة غريبة يا جماعة ارجو انكم تساعدونى انا مش قادر اخزن ملف الفديو عندى على الجهاز انا لما باجى اعمل ريندر و اختار اسم الملف و نوعة avi مثلا و ثم اعمل ريندر بتظهر رسالة error زى ديةو دة لينك الصورة عشان لو مظهرتشhttp://www.4shared.com/dir/12976384/...a/sharing.html انا مش عارف لية و هو انا شغال على ويندوز سيفن و نسخة الماكس 2009 و( شايل الانى فايروس ) ارجوكم ساعدونى واللة يجازيكم خير

تعديل بسيط

انا اسف يا جماعة انا عملت صورة غلط الصورة التانية هى ديى و دة اللينكhttp://www.4shared.com/dir/12976384/...a/sharing.html

ممكن المسار اللي انت مختاره غلط
      غير مسار حفظ الملف وجرب

او ممكن مختار كودك في الستنج وانت بتحفظ الكودك ده عامل مشاكل اعمل الستنج بتاع avi تكون uncompressed

افضل حاجة انك مترندرش avi اصلا رندر targa sequence او png او غيرها من الانواع وتجمعهم على افتر افكت او كوبسشن او حتى برنامج مونتاج

مشكلتك انك وضعت ابعاد عشوائية للناتج النهائي, هناك بعض الكودك لاتقبل إلا ابعاد قياسية او ابعاد ذات نسبة صحيحة.
        640*480
        800*600
        1024*768

اخوانى شكرا على الاجابة على سؤالى لكن انا مش فاهم اضبط الابعاد الكودك ازاى و اخليها قياسية مش عشوائية و جزاكم اللة خيرا

هل غيّرت هذه القيم, يجب ان يكون رمز القفل فعّال للمحافظة على النسبة بين الطول والعرض.

عفوا
              هو ده الكودك والاعدادت

لو اخترت بدل avi حاجة تانية زي targa يبقى احسنلك هيطلعلك مثلا لو مرندر 100 فريم هيطلعلك 100 ملف تجمعهم بأي برنامج ان شالله فوتوشوب او افتر افكت او برنامج مونتاج زي ما قولتلك
              avi من الماكس للمبتدئين جدا فقط

المشاركة الأصلية بواسطة doctor3d مشاهدة المشاركة
                عفوا
                لو اخترت بدل avi حاجة تانية زي targa يبقى احسنلك هيطلعلك مثلا لو مرندر 100 فريم هيطلعلك 100 ملف تجمعهم بأي برنامج ان شالله فوتوشوب او افتر افكت او برنامج مونتاج زي ما قولتلك
                avi من الماكس للمبتدئين جدا فقط
                صحيح لكنك اذا استعملت الـ Divx مثلاً مع قياس صورة عشوائي تظهر رسالة خطأ.

مبتدئين جدا .... ده عشان تلاقي الصور مكركبة الجهاز بتاعك على الفاضي ... هي ميزتها أن بتديك فرصة أنك تحافظ على الفيديو من الضياع لو قطع في النص لكن مش معنى كده أنك ماتستخدمش الAVI و مش معني كده أنه للمبتدئين ... Final animation test مثلا ... Flicker test مش حاجات مبتدئين دي أعتقد
                  أعمالي 2009 ماكسات معمارية

المشاركة الأصلية بواسطة bisalabisa مشاهدة المشاركة
                    مبتدئين جدا .... ده عشان تلاقي الصور مكركبة الجهاز بتاعك على الفاضي ... هي ميزتها أن بتديك فرصة أنك تحافظ على الفيديو من الضياع لو قطع في النص لكن مش معنى كده أنك ماتستخدمش الAVI و مش معني كده أنه للمبتدئين ... Final animation test مثلا ... Flicker test مش حاجات مبتدئين دي أعتقد
                    تمام مشاكل الجهاز ممكن تكمل رندر من اي فريم خلصت عنده
                    زائد مثلا لما بترندر high dinamic range ده زي exr مثلا وغيرها من الامتدادات اللي بتديك ميزات اضافية png برده بتدي و rpf حجات من دي عشان الكومبوزتنج والالفا تشانل

يا جماعة انا مش عارف اشكوركو اذاى بس انا فعلا من المبتدئين و يا ريت لو طلب كمان فى اى درس يشرح امتدادات حفظ الرندر و و ظائف كل امتداد شكراا

يعمل...
                      X