Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

B showreel 2009

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• B showreel 2009

showreel قمت بعمله لمؤسسة إعلانية تدعى B ...

قاموا بإعطائي بعض تصميماتهم وكتالوج دعائي pdf خاص بهم ... أخذت كل ذلك على الفوتوشوب وقمت بتقطيعه ثم حركته في After Effects ... بالإضافة إلى حرف البي الثري دي في بداية الريل تم عمله على الماكس ورندر فيراي ... جميع الافكار من إخراجي مع بعض التعديلات للعميل ...

الصوت قام بعمل مكساج له مع الفيديو صديقي المونتير هاني "Mr-Matrix" ... لكنه تم في وقت قصير للغاية ... لذا لم يكن بالجودة المطلوبة

العمل كله تم على 3 أيام بمعدل يقارب 12-15 ساعة ... كان لدي المزيد من الأفكار والتعديلات لكن الوقت منعني من إعطاء العمل المزيد من الجهد ..

أترككم للمشاهدة

ماشاء الله أخي الكريم
    العمل والأفكار جداً رائعه
    سلمت يداك وبالتوفيق ...
    اللهم اغفر لي ولوالـدي وللمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الأحيـاء منهم والأموات ..
    اللهم آمين .. اللهم آمين .. اللهم آمين
    ..

جميل بس هذي الشركة

شركة دعايات؟
      ¨°o.O (قد يختفي الأمل...لكن لا يموت) O.o°¨

شَكَوْتُ إلَى وَكِيعٍ سُوءَ حِفْظِي فَأرْشَدَنِي إلَى تَرْكِ المعَاصي وَأخْبَرَنِي بأَنَّ العِلْمَ نُورٌونورُ الله لا يهدى لعاصي

شكرا boo too و ملك الحرية ...

نعم الشركة متخصصة في الدعاية والإعلان والـ printing وما إلى ذلك ....

يا عيني يا عيني
          با راجل يا مفتري بتعمل دقيقه ونص في 13 ساعه ... انا لو مكانك مش هطلع نص اللي اللي انت عامله ده في المده دي
          حسد ده على فكره
          (بهزر اكيد يا صديقي )
          ربنا يباركلك يا معلم

طبعا الشغل بالنسبه للوقت جميل ومتاكد لو عندك وقت اكتر كنت ابدعت اكتر
          انا بس عندي ليك نصيحتين صغيرين
          اولا .... ممنوع تخلي اي عنصر يثبت .. بمعني انك لازم دايما تخلي كل حاجه بتتحرك ... الا طبعا لو العنصر محتاج انه يكون ثابت ... والحركه اللي اقصدها مش لازم تكون عنيفه ...
          يعني مثلا التكست بعد ما تدخل ... اعملها scale او move خفيف ...انت بالفغل عامل كده بس في حاجات.. و حاجات تانيه نفضتلها ... جرب و هتدعيلي

ثانيا .... خلي في اي حاجه بتتحرك في الباك جراوند بس في نفس الوقت ماتخدش العين
          بمعني.... انك ممكن تجيب باك جراوند جاهزه من digitaljuce مثلا وتخليها نفس لون الباك جراوند
          وتخلي opacity قليله يعني تكون يا دوب متشافه واعملها بلور مثلا ... يعني ضيع ملامحها خالص
          المهم ... جرب الموضوع ده ... وادعيلي برضه

في حاجه اخيره بقى بس ده مجرد راى شخصي
          بلاش تشتغل حاجه الا لو عارف ان هيكون في وقت كافي عشان تطلعها زي مانت عايز .. يعني ماتزنقش نفسك اوي كده ... عارف ان كده كده بيكون في زنقه ... بس 13 ساعه شويه اوي على دقيقه ونص

وربنا يوفقك
          انت واحشني جدا مش هتحن عليا وتجيلي بقي انت واخوك والله يابني وحشتني القاعده معاكم اخر حاجه
          سلملي على تلبوسوفت كتير

الـ "mady" الكبير, نورتنا يا جميل ^_^

با راجل يا مفتري بتعمل دقيقه ونص في 13 ساعه ... انا لو مكانك مش هطلع نص اللي اللي انت عامله ده في المده دي
            حسد ده على فكره
            يا ريس بطل تواضع بقى, احنا لسه كتاكيت على القد

اولا .... ممنوع تخلي اي عنصر يثبت
            في الصميم يابوحميد ... المشكلة إن الوقت منعني أعمل حاجات كتير, من ضمنها moving holds اللي بتقول عليها

ثانيا .... خلي في اي حاجه بتتحرك في الباك جراوند بس في نفس الوقت ماتخدش العين
            أنا بصراحة كنت عايزها بسيطة جدا لأن أخوك بيحس إنه بيعكها لو حاول يعمل خلفية ... بس مع الطريقة دي ممكن الواحد يجرب

جرب الموضوع ده ... وادعيلي برضه
            ربنا يرضى عنك ويحفظك ويكرمك يا ريس ...
            بلاش تشتغل حاجه الا لو عارف ان هيكون في وقت كافي عشان تطلعها زي مانت عايز .. يعني ماتزنقش نفسك اوي كده ... عارف ان كده كده بيكون في زنقه ... بس 13 ساعه شويه اوي على دقيقه ونص
            ماهو المشكلة إني كنت واخد وقت أكتر وشبه مفتوح ... فجأة لقيت واحد هيسافرلهم وعايزين الشغل, عشان هيتعرض تاني يوم ... يعني تدبيسة محترمة بجنتلة ...

انت واحشني جدا مش هتحن عليا وتجيلي بقي انت واخوك والله يابني وحشتني القاعده معاكم اخر حاجه
            مش عارف هحن ولا لأ ... أما أشوفلك مكان في الجدول ...

يا باشا انت تؤمر .... بإذن الله هنفضي يوم وأكلمك قبلها ونيجي نقضيها كبابجي أنس ونعمل دماغ^^

متشكر يا حلواني يا سكر بودرة :P

عاجبني جدا الشغل ده يا جماعه والله بالذات انا حاسس كده ان اللي عامل الصوت ده واحد فنان جامد اوي يعني هو تقريبا ممكن يكون مونتير ربنا يباركله بقي

شغل تمام يا يوسف
                لاكن بصراحة حاسس الصوت مش ماشي تمام مع الفيديو
                لاكن شغلك نضيف ماشاء الله عليك
                واصل تقدمك ياباشا ومستنين جديدك

شكرا يابو المتريكس ... و .... عد الجمايل :P

keshoo متشكر جدا ... للأسف الصوت زي ما وضحت اتعمل "قلب" لأن ميعاد التسليم كان قرب جدا ... وشاكر ليك كلمات الطيبة يافندم

ماشاء الله عملك رائع وواضح مستواك في تقدم
                    ربنا يزيدك يارب
                    بالتوفيق ياباشا
                    | سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
                    | ’’
                    مدونتــــي ,,

شغلك جميل جدا ... دائما مبدع

لكن انت ضد الموسيقى سابقا ... ايه الي غيرك وبصراحه ...

سيناتور .... شكرا يا جميل, ربنا يكرمك ^_^

السويدي ... متشكر يا ريس, أنا لا زلت فعلا ضد الموسيقى ... المشكلة إني سمعت بعض التراكات على عجل لاستخدام أحدها كآهات بدون موسيقى ... ولم أنتبه إلى الآلات الموسيقية في الخلفية إلا بعد فترة من تسليم العمل ... لذا كانت زلة سرعة

صراحة يا واد يايوسف شغل جامد جداً ماشاء الله ... مع الملاحظات اللي قلت لك عليها

وبعدين شد حيلك كده الجاي ان شاء الله يكون أفضل وأجمد
                          Telpo Gallery

موقعي التعليمي
                          www.cgcube.tv

كثر المتساهلون فى الدين ، فظهر الملتزمون بصورة المتشددين ، فعلى الملتزمين إختيار الأسلوب الصحيح لتوصيل صحيح الدين لغيرهم باللطف واللين

رااااااااائع جدا، الحركات والانتقالات فيها حاجات جديدة وجميلة
                            لايعيبه سوى النصوص الطويلة، والتي أعتقد مالهاش داعي لأنو محدش حيقراها في الوقت القصير المحدد.
                            يالتوفيق دائما..........

تلبو .... متشكر يا سيادة المدير ^_^ ... وربنا ييسر اللي جي

منصور ... أكرمك الله أخي, النصوص كانت أقل في العدد والزمن, لكن العميل هو الذي طلب الزيادة ... بالنسبة له هذا المعرض فرصة جيدة للتسويق

يعمل...
                              X