Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

ساعدوني في تصميم الشوكولاته

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• ساعدوني في تصميم الشوكولاته

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ارجو من اعضاءالمنتدى الاعزاء مساعدتي في تصميم شوكولاته ذائبه وتتساقط اجزاء منها بشرح تفصيلي اذا ممكن لاني مبتدئه في الماكس واحتاج هذا التصميم ضروري.

على امل ان اجد عندكم الفائده والمساعده

مع خالص شكري وتقديري

مكن بالبارتيكل سيستم و هايبقى الشغل لذيذ..
    أو ممكن كمان بالبرتيكل فلو و الشغل بيه هايبقى ألذ..
    و نصيحه لوجه الله الكريم :
    لو عاوزه تتعلمى أى جزأ فى الماكس أو أى برنامج تانى مش هاتلاقى حاجه أحسن من الهيلب لأنه بيبقى فيه شرح ممتاز و شامل كل الجوانب اللى ممكن الواحد يسأل فيها..
    على فكره فى مليون طريقه لعمل بس إحنا اللى مبنشغلش مخنا و أوعدك لو شغللتى مخل بطرقه صح-----------------> هاتلاقى نفسك عملتى المطلويب بطريقه سهله بس كل مافى الأمر إن الموضوع كان محتاج منك شويه تركيز..
    أسف على الإطاله..
    بالتوفيق إن شاء الله..
    M HAMMAD
    M.A.Moniem

الله--سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم--المستعان
    قال الأنيمتور المناضل منعم كامل :
    لو لم أكن أنيمتور لوددت أن أكون أنيمتور

http://abobadr.net/3dsmax/tutorials/..._mass/Melt.htm
      M HAMMAD
      M.A.Moniem

اخى لا اعتقد ان الـ help ينفع مع الماكس ... البرنامج جبار اوى ياعمنا وخطواته كتيره ازاى هفتح الهلب واقوله اعملى شكولاته اواكتب فى الهلب اشرحلى طريقه عمل شىء معين

اعتقد ان افضل حل هو الالتحاق بدوره فى الماكس ثم المتابعه مع الاخوه فى المنتدى للحصول على كل ما هو جديد وايضا لعرض اعمالك ونقدها او الحصول على تشجيع للتقدم اكثر ..

يا عم الحاج أنا ماقولتش قول للبرنامج إعمل لى شوكلاته و لا قلت أكتب فى الهيلب شوكلاته ركز يا عم النجم و إنت تفهم أنا أقصد إيه..
          شغل الجمجمه و إصحى معايا : أنا بقول إن طريقه عمل الشوكلاته دى مماثله لدرس معين مشروح فى الهيلب و أنا أتحدى أى بنىآدم ممكن يجيب شى أفيد من الهيلب بتاع الماكس و كتب البايبل بووك لسبب واحد هوا إن الحاجات دى عاملها مصممين البرنامج و اللى بيها بيشرحوا خفايا البرنامج..
          و طالما إنت مبتقربش للهيلب أنا متأكد إنك ملكش ففى الماكس و لا حتى البين برش.هههههههههه..
          أوعى تكون زعلت أنا بس بهرأ..
          M HAMMAD
          M.A.Moniem

شكرا على الدرس وراح احاول اعتمد على الهليب اكثر

ههههههههههههههههههه ماشى ياعم Mn3m بس انا كنت بهزر انا كمان

بس والله انت خلتنى ابص فى الهلب لقيته فعلا مختلف عن برامج كتير كتير

انا مكنتش مصدق ان الهلب جايب صور والشرح مبسط
              بس انا مازلت عند رأى ان لازم اخد كورس ماكس الاول عشان اقدر استوعب المصطلحات والشرح لان وانا واخد كورس هقدر استفاد من الهلب بنسبه كبيره ممكن تكون مثلا 80% لكن لو انا مخدش كورس واقعد انا بقى جنب الهلب .. قابلنى بقى لو انا فهمت حاجه .. لان معنديش القاعده الاساسيه فى البرنامج واللى لازم تكون صح عشان اقدر اتعلم اى حاجه من اى مكان وفى اى زمان

بس انا دعيتلك كتير على انك خلتنى ابص فى الهلب الف شكر ياباشا

يعمل...
              X