Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

تحدي

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• تحدي

اهلا اخواني انا عارف ان العض منها معاة اسطوانات جونمون بتاعت الكراكتر مودلينج لكن ما حدش طبقها إلي الان انا بتحدي كل الي معاة الاسطوانات دي اننا نعمل تحدي علي تطبيق الاسطوانات دي في فترة معينة تتحد لما اعرف مين الي هيدخل التحدي اتمني اني الاقي استجابة في الموضوع دة مش زي كل مرة وربا يوفق الجميع والليناكات موجودة للي ما يعرفش الاسطوانات دي

http://www.thegnomonworkshop.com/dvds/ijo01.html

http://www.thegnomonworkshop.com/dvds/ijo01.html

الهدف من تطبيق الاسطوانات دي هوة الاحتراف الكامل في تصميم الشخصيات لان الي بيشرح في الاسطوانات دي شغال في شركة بلور ودي من اكبر شركات انتاج الالعاب وشغلها كلة ماكس

ممممممممم فكرة جامدة بجد وياريت اكون معاكوا
    بس انا مش عندى السي دى ديه هوه متاح تحملها ولالا؟؟

والله انا عامل الموضوع للي معاهم الديفديهات بس لو حبيتي تنزليها مافيش مانع بس المشكلة ان مساحتهم كبيرة علي العموم انا هرفع الروابط بتاعتهم وحاولي تنزليهم في اقرب وقت

فى نظرى الديفيدى ده مالوش لازمه من ناحيخ تصميم جسم الكراكتر

انا عندى الديفيدى

هاتسالنى انا ليه قولت كده

شوف الدرس الاول على ما اظن ابتدى فى تكوين الراس عادى جدا فاجاه لاقيت الراس كملت وماجبوش هو عمل الاذ ازاى
        او كمل الراس ازاى

تانى درس لاقيت الجسم كامل طيب عمله ازاى ما تعرفش وماجبوش

هو ده الجزء الى شوفته من الاسطوانه

يبقى ملهاش لازمه ولا لا وازاى الاسطوانه دى تكون لى تعليم الكراكتر مودلينج
        ما أعظم ان تكون غائبا حاضر ... على ان تكون حاضرا غائب ...

يا اخي الاحتراف هنا انة بيوريك الفكرة ماشية ازاي وانت بتكلم وانت لو سمعت للشخص الي بيشرح هتلاقية بيقول ان عندهم في الشركة الكراكتر بياخد شغل اكتر من 10 ايام فا لايمكن يعملك الكراكتر كامل زي ما بيعملوة في الشركة علي العموم انا شاكر ليك مرورك بس بجد انت لو ركزت فيهم هتلاقيهم جامدين جدا جدا وربنا يوفقك

بس الي بيفكر بطريقتك دي عمرة ما هيوصل لمستوي الناس دي خالص

السلام عليكم
              انا معنديش الاسطوانه بس انا موافق على التحدى انت ترفع البلوبرنت الخاص بالعمل على الخاص او هنا زى ماتحب ونفتح موضوع ويبقى مفتوح للجميع لليحب يشارك ايه رايك انا على فكره الحمد لله نزلت بتاعة التكشرز بعد عناء وهيا فعلا ممتازه جدا انا مستنى رايك شكرا.

"اللهم انى اعوذ بك من الهم والحزن واعوذ بك من العجز والكسل واعوذ بك من الجبن والبخل واعوذ بك من غلبة الدين وقهر الرجال"

--------------------------

انا طبعا شاكر ليك جدا لمرورك الكريم بس للاسف الشغل الي في الدي في دي مش بيتم عن طريق بلو برنت او اي ريفرنس الراجل الي شغال بيشتغل كل حاجة من اول الراس لحد الملابس من دماغة مش بيستخدم اي صور مساعدة وعلي العموم انا رافع روابط كتير للاسطوانة الاولي بتاعت المودلينج واتمني انك تستمر معايا في التحدي

فكرة حلوة د> راح اشارك معكم ان شاء الله >> مكن تضع لنا روابط الاسطوانة ؟؟
                  اللهم صلي علي سيدنا محمد وعلي آله وصحبه أجمعين
                  *ان اريد الا الاصلاح ما استطعت وما توفيقي الا بالله عليه توكلت واليه انيب *
                  سبحان الله وبحمد الله أكبر
                  يوسف الهدلي

المشاركة الأصلية بواسطة ehab_monir مشاهدة المشاركة
                    بس الي بيفكر بطريقتك دي عمرة ما هيوصل لمستوي الناس دي خالص
                    الى يفكر بيطرقتى ازاى يعنى الاسطوانه دى ما تفيدش المبتدئن والى عاوزين يتعلمو تصميم الكراكتر بيحاجه
                    لكن لو انت محترف او ملم شويه فى الكراكتر مودلينج يبقى تبص للاسطانه دى ساعاتها لانها مستوى احترافى شويه
                    على العموم فيه درس تانى بيشرح تصميم الكراكتر والعضلات والصراحه ده احسن درس شوفته لى تصميم الكراكتر لو عاوزينه احطلكم الروابط بيتاعته هنا ونطبق عليه

المشاركة الأصلية بواسطة master.s مشاهدة المشاركة
                      فكرة حلوة د> راح اشارك معكم ان شاء الله >> مكن تضع لنا روابط الاسطوانة ؟؟
                      على ما اظن مش انت كنت عامل موضوع كنت ناوي تعمل دوره للماكس ايه اخبار الدوره دى

طب هوه لازم اسطوانات جونمون يعنى
                        طالما الشرح فيها مش كامل انا عندى سي دى تانية الشرح فيها بالتفصيل
                        لو تحبوا

مرسيه يااستاذ ايهاب على اللينكات تسلم يارب

العفو يا ااختي وانا مش بشترط اننا نطبق الاسطوانة دي وبس الي عندة دروس تاني وشايف انها اقوي ياريت يحط الينكات علي طول ما يستناش ان حد يطلبها منة والروابط بتاعت الدفديهات موجودة انا رافعها وعلي العموم انا هدفي الوصول للاحتراف وزي ما قولت قبل كدة انا سبب اختياري للديفيديهات دي دة لاني شايفها قوية جدا بالنسبة للمستوي والاخراج النهائي بتاعها اتمني الي عندة اي اسطوانات تانية يرفع صورة ليها والروابط بتاعتها بس بسرعة لاني مستعجل علي تطبيق الدروس دي وربنا يوفقكوا

ده درس بعتبره من اقوى الدروس فى تصميم الشخصيات يجمع بيتن الماكس والمودبوكس

http://www.world-gd.com/forum/showthread.php?t=131586

يعمل...
                              X