Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

بعد تشجيع الاخوه لي وانا في مرحلة فشلي قمت جربت اركز شويه خرجت فشل احسن َ!!!

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• بعد تشجيع الاخوه لي وانا في مرحلة فشلي قمت جربت اركز شويه خرجت فشل احسن َ!!!

السلام عليكم

هههههههههه معلش اصلي متقائل ايه رأيكم في الفشل ده من حيث المودلينج مع محاولة الاكساء والاضاءه ؟؟

للعلم التصاميم هذه من فتره يعني مصممها من فتره وكانت عندي علي الجهاز

ما انا بقولكم عندي شغل عامله فشل كتييييييير ربنا يعلمنا الصبر الصبر
    اشهد ان لا اله الا الله وان محمد رسول الله وان المسيح عيسي بن مريم عبد الله ورسوله وان الجنة حق وان النار حق والله يبعث من في القبور

شكرا"لك اخى على التصميم تقبل مرورى
    ياصاحبَ الهمَ إن الهمَ منفرجٌ
    ابشر بخيرِ فأنَ الفارجَ اللهُ
    وإذا بليتَ فثق بالله وأرضى بهِ
    إن الذي يكشفُ البلوى هو اللهُ

اخى باختصار شديد مشكلتك فى مراعاة النسبة والتناسب بين الاحجام والمشكلة الاخرى فى الاكساء ..

ركز فى الموديلينج حى تنتهى منه ثم ادخل على المرحلة التالية وستصبح محترف لأنه كما هو واضح انت عندك طاقة ما شاء الله استثمرها فى العمل وستصبح من المميزين

انت مش فاشل ولاحاجة ..
      بالتوفيق

www.pros3d.com
        Yahoo: hatim_333@yahoo.com
        Gmail: hatim662@gmail.com
        Facebook: https://www.facebook.com/HatimAshraf
        Youtube Channel:
        http://www.youtube.com/hatim662

واحدة واحدة بس ... انا شايف ان المودلينج بتاع الاثاث مقبول ... بس محتاج اهتمام منك ... تفاصيل تفاصيل .. فكر فى التفاصيل و حاول تعملها و توصلها و مرحلة الاكساء و الرندر عشان تطلع حاجة شكلها حلو دى مرحلة طويلة و عايزة صبر

اصبر و كمل و هتلاقى فى الاخر نتيجة كويسة
          Senior Graphic Designer
          CG Student

سلام عليكم اخي اعمالك جميلة اعجبني الموديل بس عندك مشكلة في الخامات والاضاءة والاخراج يكون افضل لو بحثت عن دروس لها
            سيد الإستغفار
            اللهم أنت ربي, لاإله الا أنت خلقتني وأنا عبدك وأنا على عهدك ووعدك ما استطعت, أعوذ بك من شر ما صنعت, أبوء لك بنعمتك علي وأبوء بذنبي فأغفر لي فأنه لا يغفر الذنوب إلا أنت
            اللهم فرج هم المسلمين
            اللهم صلي على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين
            [CENTER]

بص يا معلم
              من حيث الفشل انا شايف بجد انك مش فاشل خالص والدليل على كده ان اعمالك عاجباك فعلا بس انت حاسس انها ناقصه شويه حاجات منها اللى تعرف تعملها ومنها اللى ما تعرفش تعملها
              الحاجه اللى مش قادر استنى علشان اقولهالك شيييييييييييييل الكركتر اللى فى اخر صوره ده علشان مستفز جداااااااا ارجووووووووووك ...هوف .... نرجع للموديلينج الموديلينج عندك كويس والله مش وحش ولكن:
              1- حاول تظبط زاويه الكاميرا مع انى حاسس انك مش واخد المشهد بكاميرا
              2- خد المشهد بالبرسبكتف فيو او كاميرا
              3- ما تشغلش بالك بالاخراج دلوقتى اوى احترف الموديلينج الاول اكتر من كده وده ما يمنعش انه كويس دلوقتى لاااكن
              فاضل على الحلو دقه
              عجبنى الكييبورد والكرسي وخامة الخشب
              بس كلام بيني وبينك ( ابقى اعمل سيلك للماوس والكييبورد )
              3D Prof

المشاركة الأصلية بواسطة mahmoud915 مشاهدة المشاركة

بص يا معلم
                من حيث الفشل انا شايف بجد انك مش فاشل خالص والدليل على كده ان اعمالك عاجباك فعلا بس انت حاسس انها ناقصه شويه حاجات منها اللى تعرف تعملها ومنها اللى ما تعرفش تعملها
                الحاجه اللى مش قادر استنى علشان اقولهالك شيييييييييييييل الكركتر اللى فى اخر صوره ده علشان مستفز جداااااااا ارجووووووووووك ...هوف .... نرجع للموديلينج الموديلينج عندك كويس والله مش وحش ولكن:
                1- حاول تظبط زاويه الكاميرا مع انى حاسس انك مش واخد المشهد بكاميرا
                2- خد المشهد بالبرسبكتف فيو او كاميرا
                3- ما تشغلش بالك بالاخراج دلوقتى اوى احترف الموديلينج الاول اكتر من كده وده ما يمنعش انه كويس دلوقتى لاااكن
                فاضل على الحلو دقه
                عجبنى الكييبورد والكرسي وخامة الخشب
                بس كلام بيني وبينك ( ابقى اعمل سيلك للماوس والكييبورد )
                ههههههههههههه فعلا الكركتر مزعج ده كان تطبيق لدرس الاخ سدير ياسين بتاع تصميم شخصيه من الصفر انا بدأ معاه في الصفر وخرجت الكراكتر صفر هههههههههههههه اما بالنسبه لسلك الماوس فاحنا في 2010 ده ماوس واير ليث هههههه
                اشهد ان لا اله الا الله وان محمد رسول الله وان المسيح عيسي بن مريم عبد الله ورسوله وان الجنة حق وان النار حق والله يبعث من في القبور

امممممممممممم
                  طيب بمناسبه سنانك اللى ظهرت فى اخر كلامك الكييبورد واير ليس برده؟
                  ههههههههههههههه
                  هو بس شغل الكركتر عاوز منك مجهود وتطبيق كتييييير وكل مره ها تكون احلى من اللى قبلها وها تقول محمود قال
                  3D Prof

مع كل احترام انا اكره الفاشلين

بس انتا مش فاشل ولا تقتنع انك فاشل
                    بالتوفيق

ممكن يكون عندك شوية عيوب في الإضائة ...بس إنته موديلر جيد ...تحتاج فقط شوية تدريب و تصير فل الفل .... و على فكرة ... إنته إي ريندر مستخدم في إضائتك هذي ؟؟؟

<<Nobody>> سابقاً

المشاركة الأصلية بواسطة <<nobody>> مشاهدة المشاركة
                        ممكن يكون عندك شوية عيوب في الإضائة ...بس إنته موديلر جيد ...تحتاج فقط شوية تدريب و تصير فل الفل .... و على فكرة ... إنته إي ريندر مستخدم في إضائتك هذي ؟؟؟

شكرا لمرورك اخي فعلا عندي عيوب في الاضاءه والاكساء الريندر المستخدم المنتال راي

عندك مشكلة في الخامات اكثر شي
                          النمدجة معقولة بس هيا الفكرة ان بتجتهد علي نفسك وما تستعجل علي البرنامج الكل بدا من الصفر وطلع وحدة وحدة المحترف فينا لية خمسة وسبعة سنين علي برامج 3d

يعمل...
                          X