Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

تعريب مايا

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• تعريب مايا

اخوانى بارك الله فيكم بالنسبة لموضوع التعريب كان حلم يراودنى واللى يفكر فيه صح يلاقى انه ممكن يستفيد منه ماديا كمان بس عاوز فريق عمل كبير نقوم بتعريب جينومن واعادة تسجيلها وتوزيعها اعتقد انهاا ستكتسح السوق وننزلها بثمن معقول لان اسطوانات جينومن غالية جدا لو نزلت مجموعة المايا بالعربى مثلا على سيديهات ثمنها 300 ج او من 250 الى 300 او نزلت على مستويات هتبقى فرصة كويسة للى عاوز ميضيعش وقته كما قال بعض الاخوة واخر فى مجال تجارى هتبقى ممتازة انا بحلم بكده ابقى كسبت ثواب ونشرت المايا اخوانى ويمكن كسبت فلوس كتير كمان اللى بيقولوا يتعلموا انجليزى انا بعرف انجليزى طشاش من الكلية واغلبنا على حسب ظروفه لاكن اللى داخل لبرنامج مايا ويتضر يروح انجليزى او غيره هتبقى صعبه عليه وفى الاخر هيسيب المجال كله علشان المايا ينتشر او اى حاجة لازم على الاقل الناس تفهم الاساسيات بالعربى بدام فهمه قلب الموضوع ممكن بعد كده يكملوا فيه حتى لو كان ملوش دروس لانهم داسوا وجربوا فى المجال لو قلتم انه ده مينفعش وان الناس لازم تعرف انجليزى هقولكم بصوا للى احنا فيه الان معدش عارف ولا بيحاول ولو قلتم اللى عاوز يتعلم يحاول هقلكم احنا عاوزين نكسب ناس احنا ياجماعة لازم نعمل قاعدة عريضة فى الوطن العربى بالبرنامج ده ولو قضيناها فرضانى فالشركات متجهه للماكس لانتشاره فعلا على المستوى العربى اكثر من المايا اللى ابتدى يدخل شوية شوية احنا فى ايدينا ندخله بقوة البلاد العربية بس بالتعاون اخر القول انا عاوز فريق محترم يهتم بامر التعريب ويهتم بتكوين فريق معايا عمل للبرنامج نفسه ونشوف مقر ونفتح شركة حتى للتصميم مايا او غيره او كل ومايتقنه ويكون فيهم من يعرف الانجليزى يساعدنى فى التعريب ونقدر ونجمع الاسطوانات النقصانى من جينومن بحيث يبقى عندنا مكتبه كاملة ونوزع العمل والجهد على بعض واحد لوحدة مستحيل وهننجح بسهولة انا من القاهرة
    التعديل الأخير تم بواسطة asalia_22; 27 / 11 / 2004, 09:30 AM.
    ميدو

اخي انت تتكلم كأنك الذي عمل مجموعه جنومون و كلامك هو سرقه لعمل الاخرين ، و ارجاءا تكلم عربي فصيح لانه كلامك غير مفهوم حتى السي دي الذي تريد عمله راح يصير مسلسله مصريه و ليس فديو تعليمي

لايا اخى انا مبسرقش اعمال احد اعوز بالله من السرقة مترجمش كلامى غلط انا الفكرة كلها انك هتتعلم منها وتعد مادة من جديد تقدمها للناس سورى ان كان كلامى مش واضح بس انا قصدت عمل اسطوانات من جديد انته بتشرح البرنامج من جديد على نفس الخط التعليمى لكن امثلة مختلفة بافكار مختلفة لكن موضوع الترجمة كان المقصود بيه الالمام بالمايا كلها فعلا قبل عمل هذه النسخة لان لو المقصود ترجمتها ببساطه اوديها مكتب ترجمة واخلص اتمنى تكون الفكرة واضحة الان اما اللغة فده لانى بكتب بسرعة فقط ...........
      ميدو

asalia_22 اكتب بالعربي لو سمحت عربي عرببببببي
        قال تعالى ( لتجدن أشد الناس عداوةً للذين آمنوا اليهود والذين أشركوا) المائدة 82
        قال تعالى ( ولن ترضى عنك اليهود ولا النصارى حتى تتبع ملتهم) البقرة120

ur idea is very excellent& usefull for all
          rabena ywafa2ak

يسامحوني الأخوة المصريين.. بس والله ضحكت لما شبعت وأنا أقرأ وأتخيل وجوه الأخوة المشاركين في الموضوع..

الأخوة المصريين بدهم يحرقوا الأخوة الغير مصريين.. الأخ الأول طلب الكتابة بالعربية فأعاد أخونا المصري بكل هدوء بنفس اللهجة.. فأجابه أحد الأخوة وكأن وجهه جمرة حمراء بأن يكتب بالعربي.. وإذا بالأخ الأخير وكأنه مصري كذلك يكتب ليس فقط بالمصري بل بالإنجليزية وينهيها أيضاً بالدعاء باللهجة المصرية والحروف اللاتينية..

حبيبت فقط أضفي بعض اللطافة على الموضوع
            ===============
            ===============
            أخي لن تنال العلم إلا بستة ::: سأنبيك عن تفصيلها ببيـــــــان
            ذكاء وحرص واجتهاد وبلاغة ::: وصحبة أستاذ وطول زمــــــان

يعمل...
            X