Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

عضو جديد

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• عضو جديد

إخواني أنا عضو جديد في المايا !!!

يا ريت واحد من الشباب ياخذ بإيدي ويدلني ويحطني على
    بداية الطريق للدخول إلى المايا ....

راجياً أن ألقى القبول في قسمكم هذا ...

أول خطوة لتعلم المايا هي تعلم اللغة الإنجليزية .
    The Unknown Person

أول خطوة لتعلم المايا هي تعلم اللغة الإنجليزية .

أهلا وسهلا بيك ....منور
        وأنا لسا جديد زيط في المايا
        أما اللغة الانجليزية مش أساسية أوي لان بيعتمد علي أساسيات اللغة فقط والمصطلحات اللي في البرنامج أصل دي مش فلسفة بالنجليزي

وتحياتي لك بالتوفيق

أوكي ....

هذه أول خطوة عديناها .... أنا محترف إنجليزي ....
          وما الخطوة الثانية ؟؟؟

ثاني خطوة تقريبا مفيش خطوة ثالثة وهي السيديهات التعليمية
            بس خلي بالك انت في الاول مش هتلاقي الماكس زي المايا هتلاقي أختلاف في بعض الاوامر
            ولو في أي حاجة مش عارفها أبقي اسال انا عملت كده كانت في حاجة موقفة حالي في المايا لما عرفت الاجابة من الاخ msb الحياة بقت وردي في المايا

ثاني خطوة هي أن يكون عندك فلوس ومستعد أن تستخدمها في تعلم المايا ولا تعمل مثل بعض الناس الذين يريدون تعلم المايا بالمجان .
              The Unknown Person

ثاني خطوة

تعلم المايا بالمجان طبعاً إذا كنت فعلاً توجد لديك رغبة حقيقية في التعلم

أهم شيء هي الرغبة فأن كانت موجودة ستتعلم البرنامج بالفلوس أو بالمجان

بالتوفيق إن شاء الله

حسبنا الله ونعم الوكيل

مستر gemologist أنا ملاحظ أن كل ردودك عن الفلوس ولازم يبقي معاك فلوس علشان تتعلم المايا طب هدفع فلوس فين أذا كان كل حاجة بجبها بالمجان من النت سيديهات نومون و ديجتال توترز الياس مايا وكلها بجبها من غير مابدفع اي فلوس فيها ... مش عارف إنت تقصد أيه بالفلوس علشان نتعلم المايا,,,,,,

لازم فلوس اذا كنت تريد التعلم لأنه السيديات الكوبي ما بتنفعك + اعرف انك بتشتري كتب مو لمرحلة الأبتدائية فقط لاكن بس تتقدم كتب ليست software-specific تتكلم عن الفن اذا كنت غير مستعدم فمن الأحسن اترك الموضوع....

ماشي بس معلش انا لسا مش فاهم
                      هو أيه الفرق بين النسخة الاصلية والنسخة الكوبي ماعتقد أن فيه فرق
                      ثاني ما الكتب بردوه بنزلها من الانترنت من غير فلوس ....حقيقي مش فاهم

بكل بساطة الأصلي معاه ملفات يكتبها الي عمل ال Cd وتكون رائعة كل مرة + عندك ايميل الي عمل ال Cd + تحس بقيمته وتشوه الف مرة وتحس فيه بركة (اشتري وبتحس)
                        الكتب مستحيل الواحد يقراها بتركيز على الكمبيوتر والسيديات تكون ناقصة + في كتب ما تكون موجودة وهي كثيرة

أنا أحكيلكم الخووة الثانية ... اللي ما في بعدها خطوة ثالثة ....

خلاص بطلت أتعلم المايا ... والفلوس مش كل حاجة ...

خربطوني .... وشكلي راح أرجع للماكس !!!!!!!!!!!!!!!!!

أنا أحكيلكم الخووة الثانية ... اللي ما في بعدها خطوة ثالثة ....

خلاص بطلت أتعلم المايا ... والفلوس مش كل حاجة ...

خربطوني .... وشكلي راح أرجع للماكس !!!!!!!!!!!!!!!!!
                            طبعاً إذا لم تكن لديك أسباب لترك الماكس فانصحك بالاستمرار عليه ففيه الكفاية وهو برنامج عملاق ورائع

-------------------------------------------------------------------------------------------------

مع أحترامي للأخوة الذين ينصحون بالاقراص الأصلية
                            فانا مع الأقراص الأصلية في حالة عدم توفر نفس النسخة مقرصنة
                            وفي الغالب تكون النسخ المقرصنة طبق الأصل عن النسخ الأصلية فما الذي يجبرني على شراء النسخ الأصلية
                            وشخصياً امتلك نسخ أصلية Dvd ولكن لا اجد أي شيء يمنع التعلم من الأقراص المقرصنة !!
                            الموضوع كله مجرد رغبة وصبر
                            فإذا كانت الرغبة موجودة سيتعلم الواحد منا حتى من قصاصات كتاب مصور بالابيض والأسود لنفس البرنامج الذي يريد تعلمه !!

وبخصوص الكلام عن الدراسة بالمعاهد المختصة فاقولها وعن تجربة شخصية بأن التعلم عن طريق المشاهدة ( فيديو ) أو الكتب أفضل بكثير لانه يمكنني العودة للمشهد متى احببت ذلك بدون الالتزام بوقت محدد .

فالموضوع ليس موضوع دفع مبلغ مقابل تعلم بسبب شعورك بقيمة ذاك المبلغ ربما سيكون دافع جيد لتعلمك .. ولكن هي الغاية والرغبة وراء الشيء المراد تعلمه

والسلام عليكم

حسبنا الله ونعم الوكيل

يعمل...
                            X