Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

( أم محمد) الفصل 1 تمرين 10

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

فى الفريم 37 الرجل بتتفرد بدرى اعتقد مفروض تتاخر فريم بحيث تكون مفرودة لحظة الكونتاكت عشان احس الحركة متقطعة عنده
    وكمان احس ان الميل بتاعها زايد

هو عندك حق لكن الريج بتاع الملف ده معذبني بيضرب كل شوية يعني بعد ماظبطه وأحرك التايم لاين فريم وارجع تاني الاقي كل حته في ناحية والنتيجة اللي انت شايفها دي أخر حاجة قدرت أوصل لها بعد معاناه في أوضاع كتير المفروض توضح عن كده لكن الريج مش مساعدني حتى القدم كلها الكونترول بتاعها بيدور في أقل الحدود مش مساعدني كان نفسي أقدر أعمل ريج بنفسي للملف ده عشان لما يحصل مشكلة أقدر أشيله واحعمل غيره لكن ماعرفتش لسة تكة ياريت لو ممكن أعرف إيه أفضل دروس الريجينج في مايا عندي ديجيتال توتورز لكن لاقيتها صعبة

حاولي ان تجعلي زاوية الكاحل عند الكونتاكت اكثر حدة بحيث يلمس الأرض بزاويته عند عند الفريم 37
        عند القفز المشط يميل الى الخلف قليلا بفعل الأحتكاك بالهواء لاحضي الفريم 25
        عموما حركة المشط والكاحل تحتاج الى مراجعة ودراسة .
        ايضا السبايسين للقفزة غير جيد حاولي الأستفادة من اعمال الزملاء .
        دروس فيديو عربية في الكركتر ريجنج
        دروس فيديو عربية في ال toon car rigging

حاولي ان تجعلي زاوية الكاحل عند الكونتاكت اكثر حدة بحيث يلمس الأرض بزاويته عند عند الفريم 37
          عند القفز المشط يميل الى الخلف قليلا بفعل الأحتكاك بالهواء لاحضي الفريم 25
          عموما حركة المشط والكاحل تحتاج الى مراجعة ودراسة .
          ايضا السبايسين للقفزة غير جيد حاولي الأستفادة من اعمال الزملاء .

تعديل
            http://www.youtube.com/watch?v=e1m9U3wg54c

ليه خليتيه ينط على اسم المدرسة هو انتى زعلانة من اسم المدرسة اوى كده
              الافضل ام محمد انه ينط على حاجة ثابتة عشان تظهرى الكونتاكت مع حركة المشط

والله يا إسلام أنا كنت محركاه على إسمى أم محمد وبعدين أنتبهت إنه لا يصلح لإن فيه إسم محمد وغير لائق فغيرت الكلمة وبعدين المدرسة مش هاتقول لأ المهم الإسم ماغيرش حاجة في الحركة أنا حطيت الإسم بعد ماظبط الحركة كلها وبعدين غيرت اللازم وبرضه في إنتظار مزيد من الآراء لو لازم نشيلها نشيلها موش مشكلة

ياجماعة هي الحركة وحشة أوي كده ولا إيه الدنيا هس إسكت ومافيش هنا ولا حس ولا نفس
                  أنا في إنتظار رأيكم

العمل رائع ولكن هناك شيء واحد مخرب العمل
                    راقبي ارتفاع القفزة فهي تعتبر كبيرة مقارنة بالاستعداد
                    وراقبي ايضا التايمنج والسبيسنج للقفزة

الحمد لله إبتدت تندع هههه
                      شوف يا أخي h
                      العمل ده مختلف عن اللي قبله في التايمينج والإسبيسينج تماما ده عمل جديد
                      بس على فكره انت تختلف معي في الإحساس بالتيمينج دائما مشششششششش عارفه متهيألي ماينفعش أقلل القفزة عن كده مش هاتكون حلوة في رأيي
                      شكرا على مرورك

الحركة جيدة أم محمد فقط حاولي أن تحسني صورتها ضعيه يتخطى حاجز على أرضية كذالك ضعي رابط الجودة هنا بفتح حساب لأجلك بصيغة كويكتايم ليتم تتبع عملك و نقدك جيدا
                        يوسف العكوشي

انا بصراحة اشوفه كانه يطير في القفزة
                          ولكن ان قال الاستاذ يوسف جيدة فانا لا يجب ان اتكلم
                          مع اني غير راض على الحركة
                          على العموم واصلي وانا انتظر النهاية

ارفعي عملك على هذا الموقع ام محمد حتى تسهلي علينا مشاهدته بالعرض البطيئ .العمل عموما جيد ولكن يمكن ان يكون افضل خاصتا في حركة المشط واكاحل فيها اشياء غير مدروسة مثلا عند الهبوط المشط يضل بعضا من الوقت وهو مائل الى تحت وهذا غير طبيعي كما رأيتي في المراجع راجعي ذالك جيدا .ايضا احس بحركة انزلاق خفيفة للقدم في لحضة الأرتفاع عن اٍض تماما اليوتيوب لا يساعد على رؤيتها ولكن اعتقد انها موجودة .ايضا مسألة الأوفلابين وتأخير شيئ عن شيئ تحدثنا فيها مرارا مع العديد من الزملاء يرجى منك مراعاتها .

مرحبا أستاذ يوسف ماشي هانفذ واعرض العمل إن شاء الله
                              h الأستاذ قال جيدة انت عايز تتعبني ليه بس!! ههه

والله يا أخ فيصل أنا راجعت كل الدروس وطبقتها في العمل الأول ولكن لم أنجح فيه فاتبعت نصيحة حضرتك وتابعت أعمال الزملاء ونفذت من جديد أحد الأعمال التي أخذت الباس بالحرف وبالفريم ولكن يبدو أن هناك مفارقة
                                عموماا هاراجع العمل واعدل ولنا عودة

يعمل...
                                X