Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

انا محتار جدا ومش فاهم حاجة

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• انا محتار جدا ومش فاهم حاجة

يا جماعة اولا اهلا وسهلا بجميع من فى المنتدى

ثانيا انا بجد متلخبط جدا جدا جدا ومش عارف اعمل اية ومحتاج مساعدة

انا دلوقتى حابب المجال دة اوى ولاكن مش فاهم حاجة اولا نزلت برنامج الفيرتولز واتعلمت فية الاساسيات وازاى اتحكم فى الجسم وبعد كدة اكتشفت انى لازم اصمم الشخصيات والخريطة من على برنامج تانى قلت مفيش مشاكل نزلت الثرى دى ماكس وبحاول اتعلم بس انا دلوقتى متلغبط عندى برامج كتير جدا ومش فاهم كل برنامج بيعمل اية كل شوية انزل برنامج واتعلم علية شوية واكتشف انى لازم انزل برنامج تانى عشان اعمل حاجة تانى
    فا كل الى انا طلبو من حضرتكم يعنى اعرف اية البرامج المستخدمة عشان اعمل لعبة يعنى مثلا حد يقلى البرنامج دة للتصميم والبرنامج دة يعنى لأخراج اللعبة فى صيغة ExE احسن انا خايف بعد ما اعمل التصميم وكل حاجة كمان اجى فى الاخر معرفش ازاى اخرج اللعبة فى صيغة exe مثلا

فكل الى انا محتاجة انى اعرف دلوقتى عشان اعمل لعبة محتاج برامج اية وكل برنامج من البرامج دى وظيفتة اية ارجو انى اكون قدرت اوصل قصدى ويبقى كتر الف خيركم يا جماعة واسف على الاطالة ومنتظر الرد

شوف أخوي ...إذا كنت غير مهتم في البرمجة فإختيارلك للفيرتولز فهو قرار صحيح ..أما إذا كنت تحب البرمجة فعليك باليونتي ... بالنسبة لبرنامج الثري دي الماكس هو فعلاً الخيار الصحيح ^_^
    غير ذلك لن تحتاج برامج عدا الفوتوشوب في المستقبل .... غير ذلك إنسى كل باقي البرامج لن تحتاج لها

<<Nobody>> سابقاً

المشاركة الأصلية بواسطة <<nobody>> مشاهدة المشاركة
      شوف أخوي ...إذا كنت غير مهتم في البرمجة فإختيارلك للفيرتولز فهو قرار صحيح ..أما إذا كنت تحب البرمجة فعليك باليونتي ... بالنسبة لبرنامج الثري دي الماكس هو فعلاً الخيار الصحيح ^_^
      غير ذلك لن تحتاج برامج عدا الفوتوشوب في المستقبل .... غير ذلك إنسى كل باقي البرامج لن تحتاج لها
      شكرى اخوى على ردك ولو امكن عاوز دروس للماكس وللفير تولز للمبتدئين تكون دروس من الاول لأن انا ميحا جدا فلو تقدر تساعدنى حضرتك او اى عضو كريم يبقى جزاك الله خيرا

أبحث في مواقع التورنت عن مبادئ الماكس لشركة Digital Tutors
        و ركز في الموديلينج و الأنيميشن فقط لأن دة كل اللي انت محتاجه من الماكس أو غيره من برامج الـ3D
        - و على الله فليتوكل المؤمنون -

أنصحك بالبلندر بدل الماكس ... أسهل جدا لتعلمه .. ولا أعتقد أنك تحتاج لتصميمات إحترافية من أجل لعبة .
          والسلام خير ختام .
          لا حول ولا قوة الا بالله
          ++++++++

"إمسح ذنوبك في دقيقتين فقط"

http://www.maxforums.net/showthread.php?t=106394

ابدء من الصفر خطوة خطوة

ارسم المجسمات او اية شئ يخطر ببالك في ورقة خارجية ومن ثم صمم على مهلك وليكن الماكس أسهل لك ولا تستعجل ولا تتردد وتابع تصميماتك وعدل فيهما حيثما تشاء .....

وبعد الأنتهاء قم باستخدام المحرك الأسهل لك وليكن على سبيل المثال الفيرتولوز وضع النماذج الذي رسمتها في لعبتك
              وابدء ببناء حجر الأساس

وتابع مشوارك الى النهاية وسوف تصل الى ما تريد .......

المشاركة الأصلية بواسطة Axe مشاهدة المشاركة
                أبحث في مواقع التورنت عن مبادئ الماكس لشركة Digital Tutors
                و ركز في الموديلينج و الأنيميشن فقط لأن دة كل اللي انت محتاجه من الماكس أو غيره من برامج الـ3D
                شكرا اخى على الرد
                المشاركة الأصلية بواسطة gta4000 مشاهدة المشاركة
                أنصحك بالبلندر بدل الماكس ... أسهل جدا لتعلمه .. ولا أعتقد أنك تحتاج لتصميمات إحترافية من أجل لعبة .
                والسلام خير ختام .
                اخى شكرا على ردك ولاكن انا اريد ان اقوم بتعلم البرنامج برنامج ال 3ds max لأنى ناوى انشاء الله انى اقوم فى المستقبل بعمل تصميمات احترافية

المشاركة الأصلية بواسطة oms مشاهدة المشاركة
                شكرا اخى على رابط الموضوع ولقد قمت بالقراءة فى هذا الموضوع سابقا وافدنى جداا جداا

المشاركة الأصلية بواسطة omarzonex مشاهدة المشاركة
                ابدء من الصفر خطوة خطوة

ارسم المجسمات او اية شئ يخطر ببالك في ورقة خارجية ومن ثم صمم على مهلك وليكن الماكس أسهل لك ولا تستعجل ولا تتردد وتابع تصميماتك وعدل فيهما حيثما تشاء .....

وبعد الأنتهاء قم باستخدام المحرك الأسهل لك وليكن على سبيل المثال الفيرتولوز وضع النماذج الذي رسمتها في لعبتك
                وابدء ببناء حجر الأساس

وتابع مشوارك الى النهاية وسوف تصل الى ما تريد .......

شكرا اخى على ردك ولقد افدتنى جدا بهذا الرد

يعمل...
                X