Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

مصر تبدا ببناء الجدار المعدني لمنع التهريب الى غزة!!!

تقليص
هذا الموضوع مغلق.
X
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

المشاركة الأصلية بواسطة ahmad.ps مشاهدة المشاركة

هههههه
    شوفو المفلس ...
    جدار ولا سياج ولا ورقة ..انا مش عارف ليش بتدافع عن مخطط امريكي...
    بالحكي بتصدقش وبالصور ولو شفتو قدامك حتى ...!!
    ليه قلة الأدب ؟؟

وبعدين أنا ما وجهتلكش كلام

وبعدين إنت مستواك متدني في الحوار حاول ترتقي شوية

أنا هدافع عن جدار ؟؟

ده تفكير بصراحة مش عارف أوصفه بإيه

أنا بدافع عن الدولة الوحيدة اللي معبراكوا ومع ذلك هي الوحيدة اللي بتتهاجم في حين بقية العرب ضاربينكوا بالــ ***** ومع ذلك على قلبكو زي العسل
    (وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا وَجَدْنَا عَلَيْهِ آبَاءنَا أَوَلَوْ كَانَ الشَّيْطَانُ يَدْعُوهُمْ إِلَى عَذَابِ السَّعِيرِ) لقمان :21

الرد على من قال بحل المعازف

http://www.abumishari.com/

كمان شوية هيقولولنا دي لفة سلك مواعين
      ههههههههههههههه

بصوا يا اخونا من الاخر عشان بلاش وجع دماغ
      1- نص الانفاق الموجوده دى الذى يعمل بها هم النقابات بالاخص نقابه الاطباء و المهندسين اغنياء النقابه فى كل محافظه بلموا فلوس من بعض و بتوصل لملايين و بيبعتوا بها اغذيه و ادويه و فلوس سائله للمقاومه الفلسطنيه و الحكومه موافقه علي الانفاق دى و الحكومه قالت قبل كده لاسرائيل ان السلاح لا ياتى للمقاومه من مصر لكن ياتى من قلب اسرائيل

2- محافظ شمال سيناء كدب الخبر
      يشار إلى أن اللواء محمد شوشة محافظ شمال سيناء صرح بأنه لا صحة لما أوردته الصحيفة الصهيونية بهذا الشأن.
      وأوضح أن المعدات التي تقوم بنقل الرمال من الأماكن المرتفعة إلى الأماكن المنخفضة خلف السور الأسمنتي الفاصل بين مصر وقطاع غزة سببه الخوف من انهيار أجزاء منه جراء الأمطار الغزيرة التي تتعرض لها رفح وتسببت في العام الماضي في انهيار أجزاء منه.
      وأكد شوشة أن مصر تقوم بتدعيم السور الأسمنتي الفاصل مع قطاع غزة خوفًا من انهيار المناطق المنخفضة منه بسبب الأمطار، وأن ما ذكرته الصحافة الصهيونية مجرد مزاعم.
      3- مصر مش من كتر فلوسها يعنى هتروح تصرف ملايين عشان خاطر تقفل الانفاق
      و امريكا لم تعد كسابق عهدها تعطى الاموال لاحد لعلمك ان 70% من الامريكين قرروا عزله امريكا و ده اثر ايضا على النواب و الحكومه و امريكا عندها ازمات اخرى و هى اولى بمالها الان عما سبق

4- مش كل واحد يجى يطلع يقص كلمتين على صورتين من جرايد اسرائيليه و يجى يقولنا شوفوا مصر يا عينى على الناس من ظلم مصر
      و زغرتى ياللى مانتش غرمانه و افرحى يا اسرائيل نجحتى فى تشويه صوره مصر

و للعلم على الجميع ان يحذر من الان فى طريقه كلامه عن مصر لاننا خلاص جبنا اخرنا خلاص و يجب على كل شخص احترام مصر مثلما نحن نحترم بلادكم لان من الان لن نسمح لاى شخص التطاول على مصر بالطريق المباشر او بالتلميح او بالهمز او بالمذ
      بسم الله الرحمن الرحيم
      (( يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبَادِي وَادْخُلِي جَنَّتِي ))
      صدق الله العظيم
      اللهم ارحم امى و عافها و اعف عنها و اكرم نزلها و وسع مدخلها

المشاركة الأصلية بواسطة mmnoor مشاهدة المشاركة
        ليه قلة الأدب ؟؟

وبعدين أنا ما وجهتلكش كلام

وبعدين إنت مستواك متدني في الحوار حاول ترتقي شوية

أنا هدافع عن جدار ؟؟

ده تفكير بصراحة مش عارف أوصفه بإيه

أنا بدافع عن الدولة الوحيدة اللي معبراكوا ومع ذلك هي الوحيدة اللي بتتهاجم في حين بقية العرب ضاربينكوا بالــ ***** ومع ذلك على قلبكو زي العسل
        لو انا مكانك وحكومتي بتعمل اللي بنعمل عندكم بخجل من افعالها ...
        مش اقعد ادافع عنها وابرر افعالها ...وهذا بالتاكيد لا يمس بوطنيتي..
        وبعدين محدش طالب من مصر تحمل السلاح ولاتدافع عنا..
        بس ما يغلقو المعابر ويسمحو بالمساعدات بالدخول للقطاع
        اذا سيارات الاسعاف صادروهم وتبرعو فييهم للهلال الاحمر المصري!
        الحكمة هي أن تعرف أنك لا تعرف وأن لا تكابر أمام ما تجهل وأن تتواضع في ما تعرف

المشاركة الأصلية بواسطة ahmad.ps مشاهدة المشاركة
          لو انا مكانك وحكومتي بتعمل اللي بنعمل عندكم بخجل من افعالها ...
          مش اقعد ادافع عنها وابرر افعالها ...وهذا بالتاكيد لا يمس بوطنيتي..
          وبعدين محدش طالب من مصر تحمل السلاح ولاتدافع عنا..
          بس ما يغلقو المعابر ويسمحو بالمساعدات بالدخول للقطاع
          اذا سيارات الاسعاف صادروهم وتبرعو فييهم للهلال الاحمر المصري!
          طيب سيبك من حوار الفخر ده خليه لبعدين

أنا بيوصلني من ناس من غزة، إن كل دي شكليات وما فيش حاجة متأثرة، بالنسبة لسيارات الإسعاف عندك دليل على الكلام ده ؟؟

بس بقولهالك من دلوقت إحنا مش محتاجين سيارات إسعاف من حد (لإن أساساً الحكومة مش باكية على الشعب عشان تجيبله سيارات إسعاف ومتصادرة كمان)
          (وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا وَجَدْنَا عَلَيْهِ آبَاءنَا أَوَلَوْ كَانَ الشَّيْطَانُ يَدْعُوهُمْ إِلَى عَذَابِ السَّعِيرِ) لقمان :21

الرد على من قال بحل المعازف

http://www.abumishari.com/

المشاركة الأصلية بواسطة 3d_player مشاهدة المشاركة

و للعلم على الجميع ان يحذر من الان فى طريقه كلامه عن مصر لاننا خلاص جبنا اخرنا خلاص و يجب على كل شخص احترام مصر مثلما نحن نحترم بلادكم لان من الان لن نسمح لاى شخص التطاول على مصر بالطريق المباشر او بالتلميح او بالهمز او بالمذ
            يعني تدافع عن مصر بالحق والباطل!!
            محدش بكره مصر وكلنا حبايب ..بس نفكر بمنطق..
            مش غلط تقول مصر عظيمة ...والفرعون كان ظالم
            بس الغلط تقول انا فرعوني ..

المشاركة الأصلية بواسطة 3d_player مشاهدة المشاركة

دة صحيح...
              هو فعلا تم التكذيب للخبر...لكن لو حتى الخبر صحيح..على كل دوله ان تؤمن حدودها بالطريقه الى تشوفها مناسبه!
              للاستماع و تحميل القرآن الكريم برابط واحد للشيخ اللذى تحب و بصوت عالى الجوده :
              http://www.tvquran.com/

Join me on Facebook
              https://www.facebook.com/rabieart.fanpage
              https://www.facebook.com/MCC4P

و بعدين اخ احمد انت منين من فلسطين ؟؟؟!!!! عشان تكلم و كانك قاعد فوق برج المراقبه اللى على الحدود

و بعدين انا ادافع عن حكومه بلدى لانها رمز دولتى و معلش بقه لمواخذه انا لو دلوقتى شتمت حكومه فلسطين الكل هيقوم و مش هيقعد حتى و لو كان الفلسطنين ضده

الامر مثل احترامى لابى امام الناس حتى و ان كنت ضده فانا معه امام الناس الاغراب

و بعدين يا اخ احمد مصر مش دوله شويه عيال دى ناس كبيره اوى اوى ماشى و اهل مكه ادرى بشيعها احنا ادرى و اعلم باحوالنا و ظروفنا و روئيتنا ماشى ليس لاى شخص انه يجى يملى علينا تصرفاتنا
                و بعدين اشمعنى مصر اللى حرقاك اوى انت عايز تفهمنى ان باقى جيرانكم بيدخلوا لكم حاجه و لا فى حد بيجيب لكم حاجه اصلا غير من مصر
                بسم الله الرحمن الرحيم
                (( يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبَادِي وَادْخُلِي جَنَّتِي ))
                صدق الله العظيم

المشاركة الأصلية بواسطة m.ramdan مشاهدة المشاركة
                  دة صحيح...
                  هو فعلا تم التكذيب للخبر...لكن لو حتى الخبر صحيح..على كل دوله ان تؤمن حدودها بالطريقه الى تشوفها مناسبه!
                  طبعا طبعا..
                  تامين الحدود من مين يا عزيزي !
                  اسرائيل ضامنينها ومش رح تيجي جنبكم ..
                  ممكن انه انه تهريب المواد الغذائية وحليب الاطفال يؤثر على امن مصر..؟!!

تصعيد الاخوة في حدة النقاش من اجل اقفال موضوعك اخي احمد مثل اول امس لا غير
                    من اجل تبييض صورة بلدهم في الخارج او كما يقولون
                    في حياتك عمرك شفت واحد يبرر مواقف حكومته اكثر من ابو الغيط و نظيف? نفسه

لك الله يا غزة ربما ياتي يوم لي نشوف فيه جدار ضد الاكسجين

يا ابنى انت تفكيرك كده ازاى
                      يا ابنى ممكن عشان الانفاق دى اسرائيل تلغى الاتفاقيه و تقول مصر بتساعد ضد اسرائيل بالسلاح و تقوم تضربنا تانى يوم و لا تزعل نفسك
                      يا ابنى الاتفاقيه ضد الحرب المباشر و ضد المساعده فى الحروب بطريق غير معلنه
                      بسم الله الرحمن الرحيم
                      صدق الله العظيم

حقيقة لا يجب ان نتغاضى عنها
                        وهي ان مصر لطالما كانت الشوكة التي تنغص على الصهاينه مخططاتهم
                        ولهذا محاولة بث صورة مصر على انها دولة خائنة للقضية والى غير ذلك
                        واضح وصارت كثير من الشعوب العربية تنظر الى مصر على انها في صف
                        اسرائيل وهذا ماتطمح اليه اسرائيل يعني لو كانت مصر راح تبني جدار عازل
                        كان الاولى باسرائيل التستر على الخبر حتى لا يعرف احد ويتم المخطط لان
                        هذا في صالحها لكن ان تنشر الخبر
                        حقيقة هذا يطرح علامة استفهام كبيرة

اردت ان اقول هذا رغم انني اكره النقاشات السياسية لانني ارى ان الجميع
                        ينظرون للاخوة المصريين على اساس انهم يردون من منطق انها دولتهم
                        يعني ان جزائري ومع ذلك هذا رايي

صعيد الاخوة في حدة النقاش من اجل اقفال موضوعك اخي احمد مثل اول امس لا غير
                          من اجل تبييض صورة بلدهم في الخارج او كما يقولون
                          في حياتك عمرك شفت واحد يبرر مواقف حكومته اكثر من ابو الغيط و نظيف? نفسه

لك الله يا غزة ربما ياتي يوم لي نشوف فيه جدار ضد الاكسجين
                          بص يا حببنا
                          بلدى مش محتاجه تبيض صوره مصر مصر فوق الكل يا حبيبى و مش محتاجه لا تبيض و لا منظفات ماشى يا حبيبى و بلاش كلام كتير
                          مش تجيب لنا اكاذيب و تقولى مش تدافع عن بلدى مصرى يا حبيبى هى اللى وقفت مع فلسطين من قبل ما الصهيونيه و الى الان ماشى و احنا اللى بندرس منذ ابتدائى ان قضيه فلسطين هى قضيه مصر و بلاش نتكلم كتير اوكى

اخ احمد الخبر تم تكذيبه بلاش تتناقل اخبار كاذبه اوكى و مش تقراء جرائد اسرائليه كثيرا
                          بسم الله الرحمن الرحيم
                          صدق الله العظيم

Mbmt13390 و الله انت احدى الناس اللى لما بقراء كلامك بحترمك اكثر و اكثر
                            و كلامك 100% لو اسرائيل ده فى مصلحتها كانت دارت عليه
                            بسم الله الرحمن الرحيم
                            صدق الله العظيم

يعمل...
                            X