Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

Animation reel 2008 - Muhammed A. Moniem

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• Animation reel 2008 - Muhammed A. Moniem

sure i do alot of work this year but this is not all the work , this is the best and more funny shots , it contain the best work from two projects , "Bassan & Diasty" and "Karakib2008" , i hope you like the reel .

http://www.zshare.net/download/18853903b048b0d3/

cheers,
    Muhammed
    M HAMMAD
    M.A.Moniem

الله--سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم--المستعان
    قال الأنيمتور المناضل منعم كامل :
    لو لم أكن أنيمتور لوددت أن أكون أنيمتور

جامد موووووووووووووت يا معلم الأنيميشن أكتر من ممتاز بس المودلنج معجبنيش قوى يمكن عشان شغل الأنيميشن لازم يبقى لو بولى المهم .

أكيد البرنامج ماكس باين لكن ممكن تدينا شويه معلومات عن الأستديو الى عملت فيه الشغل الحلو ده بالتوفيق يا جميل الشغل حلو قوى .

ملاحظه عجبنى توقيعك

اذيك ياض يا محمد عامل ايه ... وحشني موت ... بتصل بيك كذا مره وبتكون مش موجود ..
      وبرضه بيقيلولي انك بتتصل برضه ..
      شغل طبعا جميل اوي يا ريس .. بس البداية مش اد كدا خاااالص وبرضه شغل بتاع تيكو وبوجو مش تمام ..
      والموسيقي معجبتنيش خااااالص مش مشيه مع الاعمال انه كرتون ...
      بس في النص في البهاريز كله شغل جامد يا واد يا فنكش ...
      وبرضه مع الكلام الي قالي الواد يوسف في الرد الي تحت ... هههههههههههههه

انا برضه جي انفسك في اسوق الانمشه .... شغال في الشركه عمال اظبط حركة شخصيات عشان تتحرك
      في الانتيرور و حركة العربيات للاكستريور و كمان حركة الكميرات .. هههههههههههه
      التعديل الأخير تم بواسطة diaaking; 16 / 09 / 2008, 11:23 PM.
      الحياة ألم يخفيه أمل
      أمل يحققه عمل
      وعمل ينهيه أجل
      ثم يجزى كل امرئ بما فعل

أحجز أنا كمان ^_^

-------------------

عدنا ....

بص يا ريس ... انا أساسا كنت هكلمك عشان اقولك إن بسنت ودياسطي ده تحفففففففففففة .... صحيح في أخطاء برضه ... بس أحسن من كراكيب ... وكمان مستوى ممتاز جدا وصلتوله يا جماعة ...

بالنسبة للريل .... أولا ... الدخلة فيها شوية أخطاء ... يعني كان ممكن الكاميرا تبقى هزتها أسرع في الآخر ...

ما علينا .... خلينا في الأنيميشن ... شغل دياسطي أكتر حاجة عجبتني ... لسه شايف إن كراكيب مستواه مش جامد وفي حاجات كتير مش عاجباني

لكن زي ما قلت ... دياسطي شغله جميل ... وإن كان في شوتات (زي العسكري اللي بيرقص) كانت محتاجة شغل اكتر زي ما عملت مع دياسطي ... وعلى فكرة ... عجبتني جدا اللقطة اللي فيها شاكوش بيقع فوقيه بطريقة كارتونية ...

برضه كان في لقطات حسيت فيها بـ jump في الأنيميشن ... زي شوت دياسطي وهو بيجري من الضفادع ... أول ما بدأ يلف بضهره ... هوب ... jump ... وبعدين بيجري ... الحركة دي شفتها أكتر من مرة ... مش عارف كانت مشكلة رندر ولا مشكلة تحريك ...

الريج بتاع دياسطي شكلكو تعبتو فيه ... عشان لقطات الـ acting والـ facial expressions جامدة جدا ... تهنئة خاصة لصاحب الريج ...

تسلم يا منعم ... انت إن شاء الله هتوصل وتبقى حاجة تمام في المستقبل ...

أخبار كليتك وتشريح الضفادع إيه يا معلم ^_^
        التعديل الأخير تم بواسطة maxspider; 16 / 09 / 2008, 03:26 PM.

شغل ممتاز يا منعم
          استمر يا ريس
          بلاد الكوارث
          حيث جميع الشعب وجلاديه يبحثون عن العقل والقلب والشجاعه المفقودين
          لكن للاسف لاوجود للساحر اوز
          وتنتهي القصه بفقد الحذاء الاحمر
          وتبقي اليس في بلاد الكوارث للابد

مدونتي

انا رأيى انك تروح لمحمد رمضان و تعمل احلى شغل, افتح استوديو ولا اعملك اى منظر معاه

ما شاء الله بطلنا الغالى تسلم ايدك وان مع يوسف
              بالتوفيق حبيبنا الغالى ...

ماشاء الله شغل محترفين في الأنيميشن
                تسلم إيدك وتمنياتي لك بالتوفيق
                Culture is your operating system

..

قبل ما اتفرج هو فيه كراكيب جديد

..
                  ..

Refresh

..

من غير ما احمل انا عارف انك جامد
                    جاري التحميل يا محمد يا عسل
                    وبجد تسلم ايديكم

اكيد فيه شغل كتير بس دة احسنهم؟؟؟اوعى تغلط غلطتى الناس سابت البوجاتى و قعدت تعلقلى على المينى....ومش عارفين اساسا اخدت منى وقت قد اة...المهم...ديما حط القوى و سيب الضعيف و الله بعد تجربه طلع كلام الاجانب صح
                      ممكن 5 ثوانى فى ريل يبقى اقوى من دقيقه...بس يالله الواحد المصرى بنا يقولك كتر كتر مش مهم ههههههههه
                      انا لسه بحمل الريل بتاعك الى متاكد انه اى كلام ههههههههه(اقصد جامد موت)
                      فاكر انا السنه الى فاتت على النت لما حد يقولى اخيرا عملوا شخصيات و عملولها مسلسل جرافيك اقولهم الى محركهم دوة صاحبى هههههههههه زى ما انت بتتمنظر بيه عندكم انت كمان كنت واجه مشرفه لينا ...و يا رب ديما
                      واد يا منعومتى اسمع كلام يوسف ولا تسمعش كلام ضياء ...هههههههههه
                      يلا هوب...جارب التحميل..و رمضان كريم
                      للاستماع و تحميل القرآن الكريم برابط واحد للشيخ اللذى تحب و بصوت عالى الجوده :
                      http://www.tvquran.com/

Join me on Facebook
                      https://www.facebook.com/rabieart.fanpage
                      https://www.facebook.com/MCC4P

المشاركة الأصلية بواسطة alaabasit مشاهدة المشاركة
                        جامد موووووووووووووت يا معلم الأنيميشن أكتر من ممتاز بس المودلنج معجبنيش قوى يمكن عشان شغل الأنيميشن لازم يبقى لو بولى المهم .

أكيد البرنامج ماكس باين لكن ممكن تدينا شويه معلومات عن الأستديو الى عملت فيه الشغل الحلو ده بالتوفيق يا جميل الشغل حلو قوى .

ملاحظه عجبنى توقيعك
                        شكرا على ردك وهوا فعلا ثرى دى ماكس..الشركه اسمها Coincide وهى نفس الشركه اللى نفذت كراكيب1 و 2

المشاركة الأصلية بواسطة diaaking مشاهدة المشاركة
                        اذيك ياض يا محمد عامل ايه ... وحشني موت ... بتصل بيك كذا مره وبتكون مش موجود ..
                        وبرضه بيقيلولي انك بتتصل برضه ..
                        شغل طبعا جميل اوي يا ريس .. بس البداية مش اد كدا خاااالص وبرضه شغل بتاع تيكو وبوجو مش تمام ..
                        والموسيقي معجبتنيش خااااالص مش مشيه مع الاعمال انه كرتون ...
                        بس في النص في البهاريز كله شغل جامد يا واد يا فنكش ...
                        وبرضه مع الكلام الي قالي الواد يوسف في الرد الي تحت ... هههههههههههههه

انا برضه جي انفسك في اسوق الانمشه .... شغال في الشركه عمال اظبط حركة شخصيات عشان تتحرك
                        في الانتيرور و حركة العربيات للاكستريور و كمان حركة الكميرات .. هههههههههههه
                        فينك يا مضروب دا انتا اللى واحشنى جدا جدا...بس انا برده فرحان فيك وبيك..ههههههههه..ربنا يكرمنا ونعرف نرد عالتلفون دا بقى..هههههههه..معلشى كنت انتا اللى هتعمللى الريل بس شقلبته فى السريع عشان خاطر اخلص منه..شغل تيكو وبوجو دا تخيل المشروع 15 حلقه وخلص فى 3 اسابيع من أول كتابه السناريو والأستورى بورد حتى المونتاج و المستره...أكيد دا كويس بالنسبه للفتره الزمنيه..مش تنسى ان السوق عندنا راس مالى حقير..الموسيقى بقى حطتها عشان انا بحب فودافون وكل اعلاناتهم..هههههههههههه...اوعى البهاريز يا ضياء..بقوللك..وقف الموضوع بتاعنا دلوقتى عشان مش تتعب نفسك وتعمله عالفاضى..ركز فى شغلك وانا مش عاوزه دلوقتى نهائى..هبقى افهمك بعدين..
                        بتحركى يا بيضه...يعنى ايه ؟؟ هنلاقى منافس قوى من انهرده ؟؟..ركز يا ضياء ومش تبعد عن تخصصك..انتا مودلر كويس جدا..
                        هكلمك فى البيت قريب..ههههههههههههههههه..يريت متكونشى موجود..هههههههه

المشاركة الأصلية بواسطة maxspider مشاهدة المشاركة
                        أحجز أنا كمان ^_^

-------------------

عدنا ....

بص يا ريس ... انا أساسا كنت هكلمك عشان اقولك إن بسنت ودياسطي ده تحفففففففففففة .... صحيح في أخطاء برضه ... بس أحسن من كراكيب ... وكمان مستوى ممتاز جدا وصلتوله يا جماعة ...

بالنسبة للريل .... أولا ... الدخلة فيها شوية أخطاء ... يعني كان ممكن الكاميرا تبقى هزتها أسرع في الآخر ...

ما علينا .... خلينا في الأنيميشن ... شغل دياسطي أكتر حاجة عجبتني ... لسه شايف إن كراكيب مستواه مش جامد وفي حاجات كتير مش عاجباني

لكن زي ما قلت ... دياسطي شغله جميل ... وإن كان في شوتات (زي العسكري اللي بيرقص) كانت محتاجة شغل اكتر زي ما عملت مع دياسطي ... وعلى فكرة ... عجبتني جدا اللقطة اللي فيها شاكوش بيقع فوقيه بطريقة كارتونية ...

برضه كان في لقطات حسيت فيها بـ jump في الأنيميشن ... زي شوت دياسطي وهو بيجري من الضفادع ... أول ما بدأ يلف بضهره ... هوب ... jump ... وبعدين بيجري ... الحركة دي شفتها أكتر من مرة ... مش عارف كانت مشكلة رندر ولا مشكلة تحريك ...

الريج بتاع دياسطي شكلكو تعبتو فيه ... عشان لقطات الـ acting والـ facial expressions جامدة جدا ... تهنئة خاصة لصاحب الريج ...

تسلم يا منعم ... انت إن شاء الله هتوصل وتبقى حاجة تمام في المستقبل ...

أخبار كليتك وتشريح الضفادع إيه يا معلم ^_^
                        عامل ايه يا يوسف باشا..ليك وحشه من زمان والله..الحمدله ان الشغل طالع كويس وكل سيزون ان شاء الله المستوى بيتقدم ومش تنسى موضوع الرأس ماليه بتاعه السوق عندنا...كله عوز شغل كتير فى وقت قليل و بسعر قليل..متنساش..
                        موضوع دخله الرييل دى انا معاك فيها انا شقلبتها فى السريع عشان اعمل اى حاجه وانجز..حتى انا اللى مرندرها لاكن الأخرانيه خليت واحد صحبى يعملها كلر كوريكشن و جلو و حورات فى الأفتر افكتس..محسوبك ضايع فى الحجات دى..هههههههههههههه...
                        كراكيب بقى يا يوسف زى ما قلت لضياء دا بروجكت خلص فى 3 اسابيع فقط بكل مراحله..ولون التحريك هنا كان فيه حجات احلى لو ركزت شويه..
                        ومتنساش ان دا مسموش كواليتى...دا اسمه production كواليتى..على فكره كان فى ارتجال كتير جدا زى الشكوش اللى عجبك وزى غطا الغساله اللى فى اخر شوطات دياسطى وكذلك الشوط بتاع اللى بيضرب العسكرى فيه بالشومه..كتير كتير..هههههههههههههههههه...محسبوك بيعشق الكركتون و افيهاته كلها..
                        بص يا سيدى بالنسبه للنطه فى الحركات دى بنسميهاanimation Jerk يعنى تشنجات..هههههههه...ودا مرض خطير جدا اصاب شوطاتى...هههههههههههههههههه...اقولك ليه..
                        فى بعض الشوطات كانت مش ممكن تضرب...الشوط لازم يضرب الماكس..زى ايه ؟؟ اقولك : شوط الضفادع دا تقيل جدا و لك ان تتخيل عدد الضفادع اللى فى المشهد كانوا تقريبا 6 : 9 ضفادع على كل شخصيه انا محرك معظمهم ( طبعا نسخت الحركه بالميكسر على معظمهم ، لاكن الحركه من تصمميمى)..المهم
                        المشهد تقيل جدا و دا بفضل ان اصلا مجسم الضفدعه كان البولى بتاعه خرافى على مجسم زى دا..فمحسوبك بقى بيعمل ايه فى الحالات دى..
                        بحرك الكركتر على كذا مره و اسيف الحركات كلها على هيئه ملفات BIP وأجمعها فى الأخر بالميكسر و لأنى مش خبير أو بالميكسر كان بيبقى فى Jerk بس الحمدلله..عالجناه و شوطاتى هتبقى بومب بعد كدا..
                        موضوع الريج بقى دا عامله العبقرى أحمد ف}اد ودا خبير الريجنج و الأسبيشال أفكتس..مقولكشى يا يوسف الشخص دا عبقرى إزاى...بسم الله ما شاء الله عليه وعلى علمه...
                        شكرا يا يوسف على كل كلامك الحلو وياريت نكلم قريب...انا هاخد نمرتك من ضياء..على فكره انا اتخرجت..هههههههههههههههههه..جيد جدا كمان..بس من غير مرتبه...ههههههههههه..

المشاركة الأصلية بواسطة y@sser مشاهدة المشاركة
                        شغل ممتاز يا منعم
                        استمر يا ريس
                        الأب الروحى بتاع المايا..عامل ايه يا ياسر..والله نروت الموضوع..على فكره انا مستنى نسخه اصليه مايا 2009 زى ماوعدتنى..ههههههههههههههه

المشاركة الأصلية بواسطة ابومعاذ مشاهدة المشاركة
                        ما شاء الله بطلنا الغالى تسلم ايدك وان مع يوسف
                        بالتوفيق حبيبنا الغالى ...
                        أذيك يا ابو معاذ..عامل ايه ؟؟
                        يارب يعجبك المسلسل انتا ومحمد و الحج معاذ..
                        وربنا يوفقك فى طحنه الأنيمشن اللى انتا فيها..

المشاركة الأصلية بواسطة dyf مشاهدة المشاركة
                        ماشاء الله شغل محترفين في الأنيميشن
                        تسلم إيدك وتمنياتي لك بالتوفيق
                        شكرا يا ضيف على اسلوبك الجميل فى الكلام..
                        شكرا مره تانيه

المشاركة الأصلية بواسطة amrgets مشاهدة المشاركة
                        ..

قبل ما اتفرج هو فيه كراكيب جديد

..
                        أه يا سيدى...عالقناه الأولى فى وقت المدفع...حلقات صامته مدتها دقيقتين...اسمها مدفع كراكيب...عباره عن مواقف طريفه لتيكو و بوجو تنتهى بضرب مدفع الأفطار

المشاركة الأصلية بواسطة shady sobhy مشاهدة المشاركة
                        من غير ما احمل انا عارف انك جامد
                        جاري التحميل يا محمد يا عسل
                        وبجد تسلم ايديكم
                        الله يسلمك يا شادى..ويارب يعجبك فعلا..ومستنى ردك..
                        ومش تنسى اللى قلناه..

المشاركة الأصلية بواسطة m.ramdan مشاهدة المشاركة
                        اكيد فيه شغل كتير بس دة احسنهم؟؟؟اوعى تغلط غلطتى الناس سابت البوجاتى و قعدت تعلقلى على المينى....ومش عارفين اساسا اخدت منى وقت قد اة...المهم...ديما حط القوى و سيب الضعيف و الله بعد تجربه طلع كلام الاجانب صح
                        ممكن 5 ثوانى فى ريل يبقى اقوى من دقيقه...بس يالله الواحد المصرى بنا يقولك كتر كتر مش مهم ههههههههه
                        انا لسه بحمل الريل بتاعك الى متاكد انه اى كلام ههههههههه(اقصد جامد موت)
                        فاكر انا السنه الى فاتت على النت لما حد يقولى اخيرا عملوا شخصيات و عملولها مسلسل جرافيك اقولهم الى محركهم دوة صاحبى هههههههههه زى ما انت بتتمنظر بيه عندكم انت كمان كنت واجه مشرفه لينا ...و يا رب ديما
                        واد يا منعومتى اسمع كلام يوسف ولا تسمعش كلام ضياء ...هههههههههه
                        يلا هوب...جارب التحميل..و رمضان كريم
                        ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه...حبيبى محمد..والله يبنى انتا سكره..ههههههههههههههههههههههه..عارف انك بتكره الأنيمتورز..ههههههههههههههه...وخصوصا اللى بيضحكو كتير..ههههههههههههههههههههههههه...زيى..هههههههههههه..
                        على فكره انا كنت هعمل رييل 4 دقايق..ههههههههههههههه...ريل طويل طحن..هههههه.بس الحمدلله..
                        عموما ادينا بنتعلم ياريس..ومحسوبك فى موضوع الريلاات دا ولا يعرف حاجه..بعمل اى حاجه تفى بالغرض و خلاص..
                        هههههههههههه..تسلم يا محمد...والله بتمنظر بيك لغايه دلوقتى..كل ماحد يقولى انا صاحبى بياخد كورس فى يات ولا فى معرفشى ايه ولا ايه...اقولهم انا صاحبى فى فانكوفر بيدرس مودلنج..وكل صحابى كدا..هههههههههههههههههههه..ربنا ميحرمناش منك يا سعت الباشا..
                        مستنى ردك يا رمضان...
                        سلام
                        M HAMMAD
                        M.A.Moniem

الله--سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم--المستعان
                        قال الأنيمتور المناضل منعم كامل :
                        لو لم أكن أنيمتور لوددت أن أكون أنيمتور

ما شاء الله يا منعم الديمو رييل جامد جدااا بجد
                          ربنا يوفقك ان شاء الله وتبقي في مكان أحسن
                          MY GALLERY

تسلم ايدك وربنا يوفقك انا كان ليا الشرف انى قابلتك قبل كدة وعلى فكرة انا اما شوفتك بصيتلك كتيير حسيت ان حركات الكاراكترات اللى بتحركها زيك بالظبط
                            ربنا يوفقك يا معلم
                            if u wanna to see the light follow me.......
                            ولا تحسبن رقصى بينكم طربا فقد يرقص الطير المذبوح من الالم
                            http://moataz2007h.blogspot.com/
                            فيلم تسجيلى داخل اللنك من عملى:
                            http://www.youtube.com/watch?v=Cq3TW-rlVp4

جــــــــــــــــــــــــــــ(يمعلم)ــــــــــــــــــامد
                              انا سمعت انك شغال فى فيلم قصير ربنا يوفقك فيه

يعمل...
                              X