Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

هل الرندر كده طبيعى

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• هل الرندر كده طبيعى

السلام عليكم
    طلب من ذوى الخبره فى الفيراى يقولوى هل وقت رندر الصوره دى مناسب
    اخدت معايا 28 دقيق وشويه بروزليوشن 1366*768
    قهل كده مناسب ولاكتيييييييييييير

انت بتجرب جهاز جديد ولا ايه ؟
    لا وقت الرندر مناسب الرندر طالع نضيف والمفروض تاخد اكتر من كده بس على حسب
    بس ده بيتوقف على نوع الاضاءات المستخدمه وبعض اعدادات الرندر

دا كده جميل قوي الريندر اعتقد بتبسخدم جهاز كويس جدا يا صديقي ..................

المشاركة الأصلية بواسطة M-Keshta مشاهدة المشاركة
        انت بتجرب جهاز جديد ولا ايه ؟
        لا وقت الرندر مناسب الرندر طالع نضيف والمفروض تاخد اكتر من كده بس على حسب
        بس ده بيتوقف على نوع الاضاءات المستخدمه وبعض اعدادات الرندر
        ايوه فعلا لابتوب جديد الاضاءات vray sun ومجموعة اضاءات فيراى مساعده شكرا لاهتمامك

المشاركة الأصلية بواسطة zul2010 مشاهدة المشاركة
        دا كده جميل قوي الريندر اعتقد بتبسخدم جهاز كويس جدا يا صديقي ..................
        ربنا يطمنك ههههههههه اصلى مارندرتش جوده عاليه قبل كده بس كنت بعرف الاعدادات واطلع صور صغيره جدا وبجوده منخفشه لان جهازى كان مريض شكرا لاهتمامك

لم تظهر عندي الصورة

المشاركة الأصلية بواسطة محمد العماري مشاهدة المشاركة
            لم تظهر عندي الصورة
            فى مشكله اكيد عند حضرتك وعلى العموم فى المرفقات

ما شاء الله وقت قليل جدا
              يظهر ان الجهاز ذو مواصفات علية ان سوف اجرب الصورة على جهازي اظن ان الملف من شركة ايفرموشن
              اخي هل عدلت على الملف ام نفس الاعدادت ؟
              واريد ان اسالك عن مواصفات جهازك

الرندر ممتاز
                ولو زدت الاعدادت 3000x 2500 وصبرت عليه شوية بيكون افضل
                ابو محمد
                قال غاندي:
                سيستهزؤون بك ثم يحاربونك ثم يقاومونك ثم يؤمنوا بك ثم يتبعوك ، النجاح ببساطة قضية إيمان ينبت ، يكبر في الاعماق و لا يكثرت بالمتهكمين و الناقمين و المستهزئين، النجاح انتظار للحظة التتويج، النجاح استصغار للحظات الاستعداد و المواجهة ، النجاح يقين بان ما تفعله يناسبك.

اخرالاعمال :
                http://www.maxforums.net/showthread.php?t=212605

المشاركة الأصلية بواسطة xam321 مشاهدة المشاركة
                  ما شاء الله وقت قليل جدا
                  يظهر ان الجهاز ذو مواصفات علية ان سوف اجرب الصورة على جهازي اظن ان الملف من شركة ايفرموشن
                  اخي هل عدلت على الملف ام نفس الاعدادت ؟
                  واريد ان اسالك عن مواصفات جهازك
                  ايوه الملف من ايفرموشن وانا فعلا ظبطت الاعدادات شويه قللت الجوده حاجه بسيطه وحجم الصوره اثر برده شويه غير انى لغيت ضوء او اتنين وعوضت عنهم بزياده حجم ضوء او اتنين مت=ن الموجودين يعنى حبة تعديلات بسيطه
                  الجهاز بتاعى
                  hp pavilion dv6 intel I7 core 6 mega cashe 4 giga ram 1giga vga nvedia hard 500 monitor 15.6 بس واتفضله طبعا مايغلاش عليك ههههههههههه

المشاركة الأصلية بواسطة نوري مشاهدة المشاركة
                  الرندر ممتاز
                  ولو زدت الاعدادت 3000x 2500 وصبرت عليه شوية بيكون افضل
                  بارك الله فيك استاذى وانا فعلا زودتها بس انا ماليش صبر على الرندر خالص هههههههههه علشان كده مابعملشى رندر تقريبا هههههه لما زودتها قعد حوالى 35 ولسه ماخلصشى وكانسلته ههههههه

رندر جميل جدا
                    لكن أعتقد أنى مفيش حد يقدر يحكم أذا كان مناسب ولا لا
                    ألا لما يعرف أماكنيات الجهاز
                    وهذا اعتقادى
                    بالتوفيق يا باشا
                    لكن ليه سؤال بسيط
                    ياريت تفدنى بالاجابة
                    خامة أطار الشباك أنت عاملة أزاى
                    وجزاك الله كل خير

رندر وحش وحش وحش ....... والوقت طويل جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا .......

طبعا بهزر معاك ياجميل وانت اكيد عارف رأئي من غير ما اقوله .... وياريت لو متحرمناش من ابداعاتك الجامدة اوى كالعادة ... بالتوفيق

My Vimeo

دروس الاخ العقرب77 رحمه الله

خيركم من تعلم العلم وعلمه
                      " هذه الجملة حكمة خالصة وليس لها علاقة باى احاديث شريفة "

لو كان الرندر رجلا لقتلته

المشاركة الأصلية بواسطة losevar21 مشاهدة المشاركة
                        رندر وحش وحش وحش ....... والوقت طويل جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا .......

طبعا بهزر معاك ياجميل وانت اكيد عارف رأئي من غير ما اقوله .... وياريت لو متحرمناش من ابداعاتك الجامدة اوى كالعادة ... بالتوفيق
                        حبيب قلبى العفو انا اجى ايه جنبك احنا لسه بنحبى
                        بس انا زعلان منك اوى فينك مابتكلمنيش بقالك فتره طويله يارب تكون بخير

الله يكرمك اخي ويخلي الجهاز لاصحابه ويرزقنا مثل مارزقك
                          اولا انا عاوز اطلب منك رفع نفس ملف العمل الي عملت له وندر
                          واريد ان اعرف نسخة الماكس والفيراي التي عملت عليها ونسخة الويندوز -----------انا اعتذر لكثرة طلباتي ولكن اريد عمل مقارنة بين الاجهزة علشان اذا حبيت اشتري جهاز ذو مواصفات عالية
                          واريد ان اسالك لماذا لم تركب معالجات amd يقولون انها تعمل افضل مع الجرافيك؟
                          واذا في حد من الاعضاء ليه جهاز amd علشان يعمل ريندر للملف كي نعمل مقارنة ونعمم الموضوع ونحصل على معلومات واستفادة اكبر لمن اراد ان يشتري جهاز جديد
                          حبذا لو يعمم الموضوع على باقي الاعضاء واذا تحبو في اكثر من منتدى وكل واحد يعمل ريندر للملف نفسه الذي عمل عليه الاخ الكريم ويحط زمن الريندر ومواصفت الجهاز ونسخة الماكس والفيراي (اظن حصرا على الفيراي لان المشهد من ايفرموشن معمول على الفيراي)وايضا يضع نسخة الويندوز من اجل ان نختبر التوافقية----عذرا اطلت الموضوع ولكن يرجى ممن لديه الرغبة المحاولة لان في كثير من الناس يحتار عندما يريد ان يشتري جهاز وانا منهم طبعا ايها افضل واسرع وخصوصا بعد الintel i7
                          ملاحظة :يفضل ان تكون الاختبارات على نفس نسخة الماكس والفيراي واذا لم يتوفر فلا باس ان شاء الله
                          والملف يعمل من ماكس 9 وما فوق على ما اعتقد
                          اسال الله لنا ولكم التوفيق

يعمل...
                          X