Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

ارجو النصيحه منكم

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• ارجو النصيحه منكم

السلام عليكم:اولا انا جديد في عالم الثري دي لاني اهوي الثري دي بشكل جنوني فلما دخلت علي احدي المواقع لقيت برامج ثري دي ليس لها حصر
    عندكم مثلا
    3dsmax
    maya
    sofimage
    blender
    cinema4d
    الخخخخخخخخ فدلوقتي انا محتار اشتغل ايه في كم برامج الثري دي دي كلها اختار ماكس ولامايا ولاسينما ولابليندر ولااااااااااايه ارجو النصيحه لاني لسه زيرو في مجال الثري دي ارجو معرفه اي برنامج قوي من البرامج هذا وهل هنزل برامج تساعد برنامج الثري دي علي العمل ولونزلت ماهي البرامج ارجوكم فيدوني افادكم الله وشكرا

ارجو النصيحه من خبراء الجرافيك الثري دي

ارجو الرد ياجامعه

بص أختيار البرنامج ليه أكثر من عامل
        هل أنت هتتعلم الثرى دى عشان تشتغل بيه؟ أذن لازم تعرف فى منطقتك بيشتغلوا بأى برنامج
        هل البرنامج اللى أختارته ليه دروس تعليمية كثيرة وشاملة معظم البرنامج
        مبدئياً أقدر أقولك شوف أعمال نفذت بكل برنامج وشوف اللى يناسبك

هو من جهه انا عايز ايه في الثري دي عايز اصمم خدع السينما والافيكتات وكل ماااااااايدور ويحدث في الافلام وطبعاا اشهرها افلام اميركا هوليود بيكسار دريم وركس اريد عمل كل الخدع السينمائيه هذا هو هدفي من تعلم الثري دي انفجارت زلازل بركاين مباني طرق كل مايحدث في خدع الافلام هو هذا هدفي من الثري دي اي برنامج من البرامج ينصح به لهذا التخصص عشان اتوكل علي الله وابدا اجيب البرنامج تورنت

المشاركة الأصلية بواسطة The.Hell مشاهدة المشاركة
            هو من جهه انا عايز ايه في الثري دي عايز اصمم خدع السينما والافيكتات وكل ماااااااايدور ويحدث في الافلام وطبعاا اشهرها افلام اميركا هوليود بيكسار دريم وركس اريد عمل كل الخدع السينمائيه هذا هو هدفي من تعلم الثري دي انفجارت زلازل بركاين مباني طرق كل مايحدث في خدع الافلام هو هذا هدفي من الثري دي اي برنامج من البرامج ينصح به لهذا التخصص عشان اتوكل علي الله وابدا اجيب البرنامج تورنت
            بالنسبة للافلام برنامج المايا هو الافضل ولكن يعيب البرنامج قلة دروسة العربية
            اما بالنسبة ل3ds max فهو ممتاز للافلام والخدع السنمائية وهو اسهل بكثير من المايا ويوجد دروس كثيرة لتعلم الثري دي ماكس
            وبالمناسبة تقدر تنزل برنامج الثري دي ماكس او المايا كامل مجانا للطلبة من موقع الشركة نفسة

دلوقتي طلبي يكمن في ماكس ومايا ايهما اقوي ومتخصص اكثر في هذا المجال ماكس ام مايا

اعتقد المايا افضل للافلام والخدع السينمائية
                اقرا هذا الموضوع راح يفيدك اكثر
                http://machinimart.com/maya-vs-3ds-max/
                وبالتوفيق

مشكوررررر جدا المايا تفوق علي الماكس توكلنا علي الله في مايا ومايا للفلم ماكس للالعاب استعنا بالله في مايا وشكرااااااااااااااااااااا

المشاركة الأصلية بواسطة The.Hell مشاهدة المشاركة
                    مشكوررررر جدا المايا تفوق علي الماكس توكلنا علي الله في مايا ومايا للفلم ماكس للالعاب استعنا بالله في مايا وشكرااااااااااااااااااااا
                    العفو اخي 1

يعمل...
                    X