Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

::::شوريل اعجبني جدااااااااااا:::::محمدعبدالرحمن :::::::::::ماشاء الله

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• ::::شوريل اعجبني جدااااااااااا:::::محمدعبدالرحمن :::::::::::ماشاء الله

::::شوريل اعجبني جدااااااااااا:::::محمدعبدالرحمن :::::::::::ماشاء الله

http://www.youtube.com/watch?v=K4AmuK9xJKc

اصل الموضوع هناااااااااااااا
    http://www.maxforums.net/showthread....29#post1863629
    :::أجمل مافي هندسة الحياة ...ان تبني جسر من التفاؤل على بحر من اليأس:

::::::::::::::::::::::من وجد الله فماذا فقد::::::::: ومن فقد الله فماذا وجد::::::

من اجمل المواقع لدعوة غير المسلمين قد يسلم على يدك احد بزر واحد او رسالة واحدة فقط موقع هدهد الدعوي

ملاحظة لقيت فيه فراولة هههههههههههههههه

والله ماكنت ادري ^ ^
    بس اعجبني جوها

اكثر مااجبني المؤثرات والاعصااااااااااار وخدع الvfx

::::::::::::::::::::::من وجد الله فماذا فقد::::::::: ومن فقد الله فماذا وجد::::::

من اجمل المواقع لدعوة غير المسلمين قد يسلم على يدك احد بزر واحد او رسالة واحدة فقط موقع هدهد الدعوي

ماشاء الله روووعه

كيف حرق الكووخ ياليت لو تعمل لنا درس ابومايا :d

اممممممم الاعصار بالمايا ولا برنامج ثاني

من الاخر شغل نضيف و محترم و ربنا يوفق الجميع

ابونواااااف بدنا درس زي حرق الكوخ

شكرا لك ابو مايا على هذا الموضوع , و شكرا للردود كلها, كلامكم مشجع جدا و الله, بالنسبة للبرامج انا استخدمت مايا في كله, و اي استفسار انا تحت امركم

طبعا يااخوة اهوا وصل المبدع محمد عبدالرحمن

ماشاء الله عليك اخي ام او

مبدع

الله يوفقك اخونا ونتشرف فيك معانا هنا بالقسم

عندي سؤالين استاذي :::

1- الكوخ المحترق هو برش عادية ولاانا غلطان

2- ممكن فكرة عن الاعصاااااااااار وهل استخدجمت فيه البارتكل وكيف ربطت تحركه ومجاله مع تحطم الكوخ وماهي الية تحطيم البيت عند مرور الاعصاااااار

تحياتي لك شوريل ثمين ومليان شغل رهيب ماشاء الله الله يوفقك

ربنا يكرمك اخي علي هذا الكلام الجميل و يشرفني ان اكون معكم هنا بالقسم , بالنسبة للكوخ انا استخدمت الفلويدز , اكتفت فيها الهيت و الفيول و طبعا لازم تشغل فيلدز عشانن تتحكم اتجاه الاميشين, استخدمت فوليم اكسس فيلد, اما الاعصار فهو ايضا فلويدز و لكن بدون الهيت و استخدمت ايضا الفوليم اكسس فيلد عشان اخليه يدور, طبعا القيم المستخدمة في كل ده بتيجي بعد التجربة و بتختلف حسب مساحة السين. اما عن هدم الكوخ في مشهد الاعصار فكان عن طريق الانبارتكلز (الغير ظاهرة في السين) و الكوخ عملته بيكوليد معاها و ضبط زمن التصادم بينهم مع زمن وصول الاعصار للكوخ عشان يبان ان هو اللي وقعها, و عشان ميقعش الكوخ من بداية السين عليت الجلو انتينسيتي و عملتله سيت كي و عند لحظة التصادم خليت قيمة الجلو انتينسيتي زيرو.
                  اما في سين النار فعشان اهدم جزء من البيت و ليس كله, فانا عملت سيبارات الاجزاء الكوخ وعملتها باسيف كوليدر و برضه استخدمت الجلو انتينسيتي عشان اسبته و ميقعش , لكن هنا ربط الجلو انتينسيتي بسفيريكال رامب و عملت سيت كي لمكان اللون الاسود في الرامب.
                  في نقطة اخيرة بس, انا عملت الكلام ده من مده (شهور) ففي تفاصيل انا مش فاكرها كويس والله, و حاجة كمان ان شغل الدينامكس ده مفيهوش واحد اتنين تلاته (مفيهوش خطواط) لانه معتمد علي التجربة و المشاهده, وعشان كده بياخد وقت كتير.
                  اي اسئله تانية انا تحت امركم و ربنا يوفق

المشاركة الأصلية بواسطة mo_ مشاهدة المشاركة
                    ربنا يكرمك اخي علي هذا الكلام الجميل و يشرفني ان اكون معكم هنا بالقسم , بالنسبة للكوخ انا استخدمت الفلويدز , اكتفت فيها الهيت و الفيول و طبعا لازم تشغل فيلدز عشانن تتحكم اتجاه الاميشين, استخدمت فوليم اكسس فيلد, اما الاعصار فهو ايضا فلويدز و لكن بدون الهيت و استخدمت ايضا الفوليم اكسس فيلد عشان اخليه يدور, طبعا القيم المستخدمة في كل ده بتيجي بعد التجربة و بتختلف حسب مساحة السين. اما عن هدم الكوخ في مشهد الاعصار فكان عن طريق الانبارتكلز (الغير ظاهرة في السين) و الكوخ عملته بيكوليد معاها و ضبط زمن التصادم بينهم مع زمن وصول الاعصار للكوخ عشان يبان ان هو اللي وقعها, و عشان ميقعش الكوخ من بداية السين عليت الجلو انتينسيتي و عملتله سيت كي و عند لحظة التصادم خليت قيمة الجلو انتينسيتي زيرو.
                    اما في سين النار فعشان اهدم جزء من البيت و ليس كله, فانا عملت سيبارات الاجزاء الكوخ وعملتها باسيف كوليدر و برضه استخدمت الجلو انتينسيتي عشان اسبته و ميقعش , لكن هنا ربط الجلو انتينسيتي بسفيريكال رامب و عملت سيت كي لمكان اللون الاسود في الرامب.
                    في نقطة اخيرة بس, انا عملت الكلام ده من مده (شهور) ففي تفاصيل انا مش فاكرها كويس والله, و حاجة كمان ان شغل الدينامكس ده مفيهوش واحد اتنين تلاته (مفيهوش خطواط) لانه معتمد علي التجربة و المشاهده, وعشان كده بياخد وقت كتير.
                    اي اسئله تانية انا تحت امركم و ربنا يوفق
                    امم شرح ممتاز مع اني ما فهمت اشي ......كلام جديد علي
                    ممكن تشرح بفيديو

و الله انا حاولت ابسطها على قد مقدر بس يظهر انها فعلا لازم تتشرح في فيديو, و كمان في اساسيات في الدينامكس لازم تكون مفهومة زي طرق عمل الفيلدز و انواعها, بس عامة و باختصار التيكنيكس المستخدمة اللي اتكلمت عليها هي كالإتي:

1- الفلويدز كونتينر و هي بتستخدم في الدخان بس لو اكتفت الهيت و الفيول فيها و عدلت القيم هتوصل للنار او لاي انفجار انت عايزه
                      2- الفيلدز و هي قوى بتأثر في الفليودز تأثيرات مختلفة حسب نوع الفيلدز
                      3- الانبارتكلز و الباسيف كوليدر بيتأثرو ببعض لو ربطهم ببعض
                      4- عمل ست كي لاي قيمة تساعدك للوصول للافكت المطلوب

3abdo allah yenawar ya bob
                        ana anbasat gedan lama shoft el mawdo3 we kont 7ases ano el kalam 3alik we da5alt shofto 3alatoool
                        allah yenawar good jop
                        http://www.cgarabictutorials.com/

يعمل...
                        X