Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

حد حس بالزلزال بتاع النهاردة؟

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• حد حس بالزلزال بتاع النهاردة؟

سترك يا رب

اخي الزلزال لم ينتهي بعد
    ما زال هناك ارتدادات ...

يستحسن تبقى خارج بيتك اليوم ...

انا حسيت
      بس مصدقتش

كلامكم ده اكدلى
      Moustafa NOBY
      ...........

اين الزلزال فى المنابر ولى فى مصر انا فى تونس ما حسيت بشيئ

ضرب زلزال بقوة 6.3 درجة على مقياس ريختر جزيرة رودس في جنوب شرق اليونان فجر اليوم الثلاثاء ، وشعر به سكان العاصمة المصرية القاهرة وبعض المحافظات .

وقال صلاح محمد محمود رئيس المعهد القومي المصري للبحوث الفلكية والجيوفيزيقية :" إن الزلزال وقع قرابة الساعة السادسة فجرا وكان مركزه في بحر ايجا بين تركيا واليونان " ، ولم ترد تقارير عن وقوع أضرار بشرية أو مادية.

ومن جانبه ، قال معهد اثينا لدراسات باطن الارض :" إن مركز الزلزال يقع على عمق 13 كيلومترا في جزيرة رودس التي تقع في بحر ايجة " ، وقال مسئولون :" إن الزلزال الذي وقع في الصباح الباكر أيقظ سكان رودس ".

وذكرت الشرطة أنه لم ترد تقارير عن وقوع اصابات أو أضرار للمباني لكن خدمات الطوارئ وضعت على اهبة الاستعداد.

وكان زلزال شدته 6.5 درجة قد ضرب مدينة باتراس في غرب اليونان الشهر الماضي ، مما ادى الى مقتل شخصين واصابات العشرات. وغالبا ما تتعرض اليونان لهزات ارضية لكن معظمها لا يسبب أضرارا خطيرة .
          http://www.moheet.com/show_news.aspx?nid=145682&pg=1
          _______

يا نهار اسود ده طلع زلزال فعلا
            انا مصدقتش بصراحه انا كنت يا دوب داخل انام كان الساعه 6 او 6 ونص تقريبا
            وبعدين النور قطع طبعا المروحية وقفت يبقي مفيش نوم وفجأة بدات اروح في النوم وهوب حصل الزلزال
            بس ده مخد كتير يعني جزء من الثانية بس بصراحه حسيت بيه قمت فاطط من علي سريري وبعدين لاقيت مفيش حاجة قلت بتهايئلي
            Edge Loop
            ...........................
            ولدى نصحتك لما صوت اتَنَبح
            ما تخافش من جِنِّى ولا من شَبَح
            وإن هبّ فيك عفريت قتيل إسأَله
            ما دافعش ليه عن نفسه يوم ما اندبح ؟

........................

عينى رأَت مولود على كتف أُمه
            يصرُخ تهنِّن فيه يصرخ تضمُّه
            يصرخ تقول يا بْنى ما تنطق كلام
            ده اللى ما يتكلمش يا كتر همُّه
            عجبى!!

......................................................
            تأبط شرا

كنت فى سااااااااااااااااااااااابع نومة ^_^

هى هى هى هى احنا مستحيل يوصلنا الزلزال علشان احنا البجر حولبنا من الاربع جيهات
                هى هى
                البحر بيمص فوة الزلزال
                هى هى ه ىهى هى
                الحمد الله

انا كنت قاعد على المايا و بعد كدة حاسيت بحاجة غريبة فأتصمرت فى مكانى
                  و انا على كرسى و بعد كدة عرفت انه زلزال, طبعا اول شئ ورد الى ذهنى
                  زلزلة الساعة ... يا رب احسن ختامنا اجمعين .

المشاركة الأصلية بواسطة rekapidesign مشاهدة المشاركة
                    يا نهار اسود ده طلع زلزال فعلا
                    انا مصدقتش بصراحه انا كنت يا دوب داخل انام كان الساعه 6 او 6 ونص تقريبا
                    وبعدين النور قطع طبعا المروحية وقفت يبقي مفيش نوم وفجأة بدات اروح في النوم وهوب حصل الزلزال
                    بس ده مخد كتير يعني جزء من الثانية بس بصراحه حسيت بيه قمت فاطط من علي سريري وبعدين لاقيت مفيش حاجة قلت بتهايئلي
                    اخى الكريم لا يجوز ان تسب اليوم او تلعنه فهو بقدر الله فكل ايام الله خير لنا وان كان بها اذى فلنحمد الله
                    حديث قدسى ((لا تسبوا الدهر فانى انا الدهر)) والدهر هنا هو ايام الله واحداث الله فى العباد ومجريات امورهم على مدار حياتهم سواء اليوم او الزمن او الليله
                    ومن قال هلك الناس فهو اهلكهم والزلازل بقدر الله لزنوبنا واختبارنا فما اصابك من خير فمن الله وما اصابك من شر فمن انفسنا

المشاركة الأصلية بواسطة أحمد عابد مشاهدة المشاركة
                      انا كنت قاعد على المايا و بعد كدة حاسيت بحاجة غريبة فأتصمرت فى مكانى
                      و انا على كرسى و بعد كدة عرفت انه زلزال, طبعا اول شئ ورد الى ذهنى
                      زلزلة الساعة ... يا رب احسن ختامنا اجمعين .
                      يعنى ايه كنت قاعد على المايا ؟ حاجه كده زى السرير ههههههههههههههههههه

مفيش مستحيل على الله

المشاركة الأصلية بواسطة chako مشاهدة المشاركة
                        هى هى هى هى احنا مستحيل يوصلنا الزلزال علشان احنا البجر حولبنا من الاربع جيهات
                        هى هى
                        البحر بيمص فوة الزلزال
                        هى هى ه ىهى هى
                        الحمد الله
                        الله قدير ولو موصلكش الزلزال فذلك لأن الله امسك الأرض فهى لا تتحرك الا بامر الله
                        فان اصاب غيرك مكروه ولم يصبك فاحمد الله انه نجاك وليس الأمر شطاره ولا فهلوه ولا موقع جفرافى
                        وشوف اللى حصل فى تسونامى الزلزال بدا من داخل مياه البحر نفسه فهز المياه كلها بما فيها كانها طفل صغير فى مرجيحه واغرق البحر المدينه كاملة زكانت السيارات والأوتوبيسات تحملها المياه وتجرى بها بقوه كانها قطعة خشب
                        فاحمد الله على سلامتك وادعوه ان يرحمك ويغفر فلولاه ما كنت شيئا

يعمل...
                        X