Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

كاميليا شحاته ...لأنها أسلمت

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• كاميليا شحاته ...لأنها أسلمت

كاميليا شحاته ...لأنها أسلمت

http://www.youtube.com/watch?v=2SX_g...layer_embedded
    شــــــارك معـــــنا فـــــي

طيب حد يعرف كيف ستكون اجابتنا اذا سألنا عليها يوم القيامه من الله سبحانه وتعالي

شئ يوجع القلب
    مدخلك الي مايا موضوعي القديم
    The Power Of Maya موضوعي الجديد

Mohamed Ragheb محمد راغب

المشاركة الأصلية بواسطة nazzal مشاهدة المشاركة
      طيب حد يعرف كيف ستكون اجابتنا اذا سألنا عليها يوم القيامه من الله سبحانه وتعالي

شئ يوجع القلب
      بالله عليك اخى هذا هو اكثر شىء يزعجنى فى الامر
      سنسأل عنها جميعا يوم القيامه
      كل من ساهم فى تسليمها الى الكفر ثانية وكل من سكت وكل من لم يحرك ساكنا

ياجماعة بلاش ندخل نفسنا فى مواضيع زى دى لان دة شىء مايخصناش وبعدين ممكن تكون الحكاية اشاعة كالمعتاد عشان تقوم مشكلة بين المسلمين والمسيحيين
        مشكلتنا ان احنا بنحب نمشى ورا الاشاعات واى كلام وخلاص عشان نسلى نفسنا ونعمل ان احنا مهتمين
        وبالنسبة للاخ اللى بيقول احنا هانتسأل عنها يوم القيامة فاياريت قبل ماتقول حاجة زى كدة تروح تسأل حد بيفهم فى الدين
        وبلاش شغل فتوى القهاوى
        واتمنى المنتدى مايمسحش رأيى
        اللهم لك الحمد كما ينبغى لجلال وجهك وعظيم سلطانك

المشاركة الأصلية بواسطة ntoytoy مشاهدة المشاركة
          ياجماعة بلاش ندخل نفسنا فى مواضيع زى دى لان دة شىء مايخصناش وبعدين ممكن تكون الحكاية اشاعة كالمعتاد عشان تقوم مشكلة بين المسلمين والمسيحيين
          مشكلتنا ان احنا بنحب نمشى ورا الاشاعات واى كلام وخلاص عشان نسلى نفسنا ونعمل ان احنا مهتمين
          وبالنسبة للاخ اللى بيقول احنا هانتسأل عنها يوم القيامة فاياريت قبل ماتقول حاجة زى كدة تروح تسأل حد بيفهم فى الدين
          وبلاش شغل فتوى القهاوى
          واتمنى المنتدى مايمسحش رأيى
          فتاوى القهاوي دي خليها لك

ما تغلطش في حد أدام ما غلطش فيك

ودي مش أول مره يعملوها
          (وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا وَجَدْنَا عَلَيْهِ آبَاءنَا أَوَلَوْ كَانَ الشَّيْطَانُ يَدْعُوهُمْ إِلَى عَذَابِ السَّعِيرِ) لقمان :21

الرد على من قال بحل المعازف

http://www.abumishari.com/

كاني بها تقول ..
            إذا نمتم على ثأري ستغدوا ***** ذكورتكمْ كربات الخدور
            مــن كثــر كلامه كثــر خطــأه
            ومـن كثــر خطـأه قــــل حيــاه
            ومـن قــــل حياـه قـــل ورعــه
            ومـن قـــل ورعه مات قلبـــــه

اول حاجة انا مغلطش فى حد انا عبرت عن رايى بكل احترام وبكرر تانى بلاش ندخل فى حاجة مالناش فيها دة غير انها بتسبب مشاكل
              تانى حاجة ياريت نخلى الفتوى للرجال الدين والعلم لرجال العلم ومش معنى انى بصلى يبقى اخترع فتاوى على المنتديات وييجى واحد مش متعلم ( جاهل ) يقراها فايصدقها يعنى لو كل واحد ركز فى التخصص بتاعة هتبقى الحياة افضل
              تالت حاجة لو دة حصل فعلا انت مستغرب لية طب ماهو لو كان واد مسلم بقى مسيحى كان غلبية المسلمين مش هايسكتو ولا احنا بنحللها لينا ونحرمها على غيرنا
              رابع حاجة لازم تفهم ان رأى اى حد فينا فية احتمال للخطا احنا مش انبياء يعنى مش لازم تتعصب ولازم يبقى عقلك مفتوح للمناقشة ( طبعا مع تبادل الاحترام فى الراى )
              وشكرا

كلامك صحيح اخي ntoytoy لا عليك نحن لانعرف عن تفاصيل الامور يعني خلاص ناخذ عصا ونروح على عماها مثل ما يقولون

الم تسمع للشيخ سلمان بن فهد العودة في برنامجه حجر الزاوية عندما تكلم عن العاطفة عندما نجعلها قبل الحكمة والمنطق
                وانها مشكلة الكثير من المسلمين
                البساطة ام الجمال

المشاركة الأصلية بواسطة هاجد مشاهدة المشاركة
                  كلامك صحيح اخي ntoytoy لا عليك نحن لانعرف عن تفاصيل الامور يعني خلاص ناخذ عصا ونروح على عماها مثل ما يقولون

الم تسمع للشيخ سلمان بن فهد العودة في برنامجه حجر الزاوية عندما تكلم عن العاطفة عندما نجعلها قبل الحكمة والمنطق
                  وانها مشكلة الكثير من المسلمين
                  بالنسبة لك الموضوع مجهول بس هنا في مصر معروف من المتابعين، وطلع ناس كتير اتكلمت وسكتوها فالكلام مش هنطلعه جزافاً كده
                  (وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا وَجَدْنَا عَلَيْهِ آبَاءنَا أَوَلَوْ كَانَ الشَّيْطَانُ يَدْعُوهُمْ إِلَى عَذَابِ السَّعِيرِ) لقمان :21

معليش اخي انا لااعلم عن الموضوع الا هنا ولا اعلم عن هذه الامراة انتم قريبين وتعلمون يبدوا لي لذلك انا لااستطيع ان اتكلم
                    في هذا الموضوع سواء مؤيد او معارض

تحياتي
                    البساطة ام الجمال

المشاركة الأصلية بواسطة هاجد مشاهدة المشاركة
                      معليش اخي انا لااعلم عن الموضوع الا هنا ولا اعلم عن هذه الامراة انتم قريبين وتعلمون يبدوا لي لذلك انا لااستطيع ان اتكلم
                      في هذا الموضوع سواء مؤيد او معارض

تحياتي
                      لا عادي أخي فقط حبيت أوضح النقطة دي بس، مش كل حاجة بتحصل عندنا لازم يجيبها الإعلام في حاجات كتير بتمنع كده

يا mmnoor مع احترامى لرايك بس نصيحة منى متسمعش لكلام الناس لان الناس مابيعملوش غير الكلام وبس
                        والحكاية كلها عبارة عن اشاعة ومفيش اى دليل حقيقى على الموضوع دة
                        يعنى انت مثلا شفت الست دى او حد من اهلها بيقول ان الكلام دة حقيقى.......... لا
                        يبقى مفيش دليل وحتى لو فى والموضوع دة حقيقى بردوا احنا مالناش دعوة لاننا مش مسؤلين عن الناس (كل واحد بيتحاسب على نفسة وبس )

المشاركة الأصلية بواسطة ntoytoy مشاهدة المشاركة
                          يا mmnoor مع احترامى لرايك بس نصيحة منى متسمعش لكلام الناس لان الناس مابيعملوش غير الكلام وبس
                          والحكاية كلها عبارة عن اشاعة ومفيش اى دليل حقيقى على الموضوع دة
                          يعنى انت مثلا شفت الست دى او حد من اهلها بيقول ان الكلام دة حقيقى.......... لا
                          يبقى مفيش دليل وحتى لو فى والموضوع دة حقيقى بردوا احنا مالناش دعوة لاننا مش مسؤلين عن الناس (كل واحد بيتحاسب على نفسة وبس )
                          عايز توصل لإيه يعني ؟؟

إن الكلام ده ما بيحصلش ؟؟

لا بيحصل وبيحصل أكتر من كده كمان، تنكر إن في ناس أسلمت قتلوهم ولما التحقيقات وصلت للكنيسة جات أوامر من أمن الدولة بوقف أي تحقيقات وتأييد القضايا دي ضد مجهولين ؟؟

يا اخ ntoytoy

وجهه نظرك تقدر توضحها من غير تطاول زي فتاوي القهاوي ....لان انت بتقول يبقي في احترام....ما تقولش كلام ممكن يستفز اللي قدامك...وبعدين تقول خللينا محترمين مع بعض...يارب يكون الكلام واضح.....

ثانيا وجه نظرك واضحه وصحيحه....ممكن فعلا يكون الموضوع كذب

ومحدش هنا جاب سيره عصيان وعميان والكلام اللي بترمي هنا ده.....ياريت الناس تقرا كويس

سؤالي كان بسيط جدا

لا جبنا سيره عصيان....ولا فتينا فتي قهاوي ...مش عارف انتوا زعلتوا ليه اوي كده من السؤال

ما هو موقفنا اذا سألنا عن من يفتنون عن دينهم الاسلام بعد ان ارتضوه دينا لهم

سواء كاميليا....فأذا طلعت كذبه....فوفاء قسطنطين....فاذا هي كذبه...فغيرها ممن يفتنون عن دينهم

ولا تقول لي ان هذا شيئا لا يحدث.....فعند هذه النقطه احب اوضحلك ان هذا يحدث بالقطع....ان لم تكن تعلم هذا ...فهذه ليست مشكلتنا نحن هنا

وبعدين السؤال تاني مره لانه فعلا مؤرق جدا

اللي يعرف الاجابه يتفضل يفيدنا...اللي ميعرفش...يستني اللي يعرف لما ييجي.....

ماذا ستكون اجابتنا عن موقفنا من يفتنون عن دينهم
                            مدخلك الي مايا موضوعي القديم
                            The Power Of Maya موضوعي الجديد

Mohamed Ragheb محمد راغب

المشاركة الأصلية بواسطة مزايا مشاهدة المشاركة
                              كاني بها تقول ..
                              إذا نمتم على ثأري ستغدوا ***** ذكورتكمْ كربات الخدور
                              التعديل الأخير تم بواسطة BaGheEra; 28 / 08 / 2010, 03:32 AM. سبب آخر: اختلاف في بعض الكلمات لان بعض الجمل لها معنى آخر عندنا
                              ان واجهتك صعوبة في اتقان التصميم اصمد وحاول وان حاولت وفشلت فلا بأس اعد المحاولة وان لم تفلح
                              فحاول وان فلحت تكون نجحت وسر نجاحك هو اصرارك

يعمل...
                              X