Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

إختبار اللغة العربية !

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

هذا الفأر ليس مصرياً
    ---
    شر البلية ما يضحك مع أن الوقت لا مجال فيه للضحك ولكن أنهم مشغولون في تحديد هوية الفار
    أقرأتعليقات المصريين في الأسفل..
    ومحتوي الخبر الطريف يقول:
    القاهرة - هذا الفأر ليس مصرياً .. بهذه العبارةالتي تحمل نفيا قاطعا، رفض اللواء عبد الفتاح بدران نائب رئيس شركة ميناء القاهرةالجوي، اتهامات شركة الخطوط الجوية السعودية بأن ميناء القاهرة الجوي هو الجهةالمسئولة عن الفأر الذي تم اكتشافه علي أحدي طائراتها الجامبو خلال رحلتها يومالجمعة الماضي من القاهرة إلي جدة، والتي حملت رقم 302، موضحا أنه لا يمكن بأي حالمن الأحوال أن يكون هذا الفأر مصرياً.
    وقال بدران من الصعب، بل ومنالمستحيل أن يستطيع أي فأر الصعود أو التسلل لأي طائرة موجودة علي كوبري التحميلبالمطار ) وهيالمنطقة ال تي كانت تقف فيها الطائرة السعودية (، لأنها منطقة حركة الركاب، لذا فإن مطارالقاهرة غير مسئول عن هذا الفأر وعن الخسائر التي سببها للخطوط السعودية (حسبماذكرتجريدهالمصري اليوم).
    ومن جانبه، أكد الدكتور سامي البساطي، رئيس الجمعية المصرية لعلم الحيوان، أنه لتحديد الجهة المسئولة عن الخسائر لابد من تحديد جنسية الفأر، وهذا يتم من خلال معرفة السلالة التي ينتمي إليها.
    وقال البساطي: من المحتمل أن يكون الفأر سعوديا أو من أي دولة أخري، وقد يكون موجوداً علي الطائرة منذ 15 يوما دون أن يكتشفه أحد، ولمعرفة ذلك يمكن فحص الفأر من خلال المواصفات البيئية التي اكتسبها من البيئة التي يعيش فيها
    وكان فأر قد أثار الذعر علي رحلة الخطوط الجوية السعودية رقم 302قبل إقلاعها بربع ساعة، عندما صرخت راكبة بعد أن اكتشفت أن فأرا يسير علي جسد ابنها الذي يجلس بجوارها، الأمر الذي تسبب في وقف تشغيل الطائرة لأكثر من 24 ساعة، وإلغاء رحلتها وعودتها من علي ممر الإقلاع وعلي متنها 368 راكباً، وحدوث خسائر للشركة- التي اتهمت سلطات مطار القاهرة بالإهمال والتسبب في هذه الخسائر- بلغت نحو 3 ملايين جنيه لقيام الشركة باستدعاء طائرة أخري .
    -----------
    لكن الأظرف كانت تعليقات المصريين علي الخبر ومنها:
    (1) حتى الفيران عايزة تهاجر وتسيب البلد

(2) الفار مصري ابن مصري ،بس زى حالة كتير من المصرين زهقوا من وضع البلد فكر يسافر يلقط رزقه في السعودية، الله يعينه عنده أسرة وعياااااااااااال مش لاقى يأكلهم

(3) يا جماعه أنا اللي عرفتوا عن الفار ده انه أبوه مصري وأمه سعودية

(4) أكيد مش مصري لان الفار المصري أخره يوم ما يكون فار صايع قوى كبيره يطلع ماسورة مجارى ده لو قلبه ميت.

(5) أهم حاجة أوراق الفار سليمة ولا لا ؟

(6) مش يمكن الفار ده كان بيفكر يسافر على ايطاليا بس خاف يموت والمفتى يقول عليه مش شهيد فقال اركب طيارة أحسن وأسافر على بلد عربي وربنا يفتحها في وشى وأسيب البلد دى ويمكن ارجع بعد 50 سنة وألاقى السيد الرئيس زى ما هوة اسلم علية وارجع على هناك تانى .

(7) يا بخت الفار دة والله العظيم أنا بحسده انه فكر يسافر السعودية بس كان من الأفضل بالنسبة للعملة انه يسافر الكويت أو الأمارات
    و كمان عشان ما يقعش في أيد كفيل فار سعودي معندوش ضمير يسلط عليه قطط المملكة.

(8) حتى الفئران عايزة تهاجر جتنا نيلة في حظنا الهباب والنبي لو تعرف يا سيد فار تجبلي عقد عمل أبعت لي.

(9) صعب نحدد جنسيته و أنا رأيي يسيبوه لغاية ماتش مصر مع السعودية.. ويقولوه يومها أن مصر كسبت ونشوف رد فعله.. لو فرح يبقي مصري.. ولو أتضايق يبقي برضه مصري بس نفسه المدرب حسن شحاتة يمشي...

(10) تعليق من السعودية: أنا أقول يا جماعه نحط له صحن كبسة و صحن فول ووين ما يأكل نعرف انه مصري وألا سعودي
    www.ali-cv.com موقعي ومعرض اعمالي

www.ne3na3.net شاي بالنعناع !

follow me

نزال ... ... ربنا يخليك يا فندم ...

follow me

وكان فأر قد أثار الذعر علي رحلة الخطوط الجوية السعودية رقم 302قبل إقلاعها بربع ساعة، عندما صرخت راكبة بعد أن اكتشفت أن فأرا يسير علي جسد ابنها الذي يجلس بجوارها، الأمر الذي تسبب في وقف تشغيل الطائرة لأكثر من 24 ساعة، وإلغاء رحلتها وعودتها من علي ممر الإقلاع وعلي متنها 368 راكباً، وحدوث خسائر للشركة- التي اتهمت سلطات مطار القاهرة بالإهمال والتسبب في هذه الخسائر- بلغت نحو 3 ملايين جنيه لقيام الشركة باستدعاء طائرة أخري .
        ياي .. ياي ....

ازيك فلاشاوي

يا ميت هلو يا حج فلاشاوي ..

ليك واحشة يا راجل ...
          !!!! Ian Joyner ROCKS !!!!

المشاركة الأصلية بواسطة فلاشــــــــــاوي مشاهدة المشاركة

(10) تعليق من السعودية: أنا أقول يا جماعه نحط له صحن كبسة و صحن فول ووين ما يأكل نعرف انه مصري وألا سعودي
            هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
            هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
            هذي جامدة موت
            درس راوتر{نمذجة+خامات+إضاءة} هنـــــــا

درس سيف{نمذجة} هنـــــا

تولة طيب{ نمذجة+خامات+إضاءة} هنــــا

اصنع مكتبة خاماتك بنفسك
            هنــــا
            غائب للابد

مواضيعك جميله وجريئة بنفس الوقت
              اهلا بعودتك يا فلاشاوي
              Silent Man

أستاذ أكرم ... ... ربنا يخليك .. عن أي مواقع تتحدث .. لا يوجد إلى موقع السيرة الذاتية بي www.ali-cv.com .. للاسف معظم اعمالي مع شركتي الحالية لا استطيع عرضها .. قوانين الشركة تمنع هذا ..
                أتحدث عن الموقعين في توقيعك

كان نفسي أشوف شغلك بس للأسف الروابط لم تعمل .

بالتوفيق
                سبحان الله وبحمده .. سبحان الله العظيم

لاريب أنّ الألم هو سائق انفعالاتي الفظّ ، وأنّ الأمل هو وسيلتي الدائمة لترويضه . لكن .. هل أكون بهذا قد لخّصت لك عملية الإبداع ؟

FACEBOOK

ضياء ... أنا مخنووق وعاوز ألعب كورة بأي شكل .. إتصرف .. خلص إمتحاناتك واتصرف .. ومعنديش فرقة .. هاجي بطولي !!
                  يا حبي انت تامر ... انا هخلص بس ونلعب ذي ما تحب .. انت عارف الناس عندي مبيستحملوش اسبوع من غير لعب فيعني هتلعب لحد ما تتخنق من شكل الكوره

صدقني .. لو رديت عليك هخليك تكره البلد باللي فيها ... البلد دي مبقتش بتاعتنا خلاص !!
                  اهلا بك في ارض الواقع يا معلم ...
                  انا مش مصبرني الا هذه الايات ...

"ام حسبتم ان تدخلوا الجنه ولما ياتكم مثل الذين خلوا من قبلكم مستهم الباساء والضراء وزلزلوا حتى يقول الرسول والذين امنوا معه متى نصر الله الا ان نصر الله قريب " البقرة (آية:214)

ولينصرن الله من ينصره إن الله لقوي عزيز . الذين إن مكناهم في الأرض أقاموا الصلاة , وآتوا الزكاة , وأمروا بالمعروف , ونهوا عن المنكر ; ولله عاقبة الأمور). .

" ولا يحسبن الذين كفروا انما نملي لهم خير لانفسهم انما نملي لهم ليزدادوا اثما ولهم عذاب مهين " ال عمران (آية:178)

" ان يمسسكم قرح فقد مس القوم قرح مثله وتلك الايام نداولها بين الناس وليعلم الله الذين امنوا ويتخذ منكم شهداء والله لا يحب الظالمين " ال عمران (آية:140)
                  الحياة ألم يخفيه أمل
                  أمل يحققه عمل
                  وعمل ينهيه أجل
                  ثم يجزى كل امرئ بما فعل

ايييييييييييييييه يا عم

حمد لله علي السلامه...بحييك من بلاد الغربه
                    Junior Architect-Ahmed Abdel Aziz
                    Mansy

إن من يختلف معك فكريًا في العالم العربي هو على الأرجح ملحد أو عميل أو شاذ جنسيًا،

عصام .. الحمدلله .. إزيك أنت ..

معلم ... انتا إيه اللي جايبك هنا .. إنت مش وراك إمتحانات يا معلم .. ؟!!

العقرب .. في كلا الحالتين الفار هيروح للكبسة .. بالرغم من إنه غالبا ما يعرفهاش بس هو عارف الفول كويس !!

شريك .. ربنا يخليك ..

أستاذ أكرم .. اللينكات شغاله تمام .. بالنسبة لموقع السيرة الذاتية .. الحاجات اللي ملهاش لنكات ليها فيديو يوضحها .. وباقي الحاجات إسطوانات مالتيميديا حجمها كبير ما ينفعش تتعرض على الويب.. وما ينفعش أحطلها لنكات تحميل طبعا .. انا بثق في الناس أه .. بس مش للدرجادي !!

ضياء .. مستني ... اللعب .. لكن مش مستني حاجة تانية !!

منسي .. من مراجعتي للمواضيع بعد ما بكون منقطع فترة عرفت أنك سافرت أبو ظبي اللي في السعودية !! .. .. بهزر .. مش عارف أقولك إيه .. أي نعم كويس إنك سافرت .. بس على الأقل كان لازم يكون في شوية تخطيط قبل ما تسافر ..

follow me

منسي .. من مراجعتي للمواضيع بعد ما بكون منقطع فترة عرفت أنك سافرت أبو ظبي اللي في السعودية !! .. .. بهزر .. مش عارف أقولك إيه .. أي نعم كويس إنك سافرت .. بس على الأقل كان لازم يكون في شوية تخطيط قبل ما تسافر ..
                        ممممممممممممممممممم
                        بص يا سيدي انا كان المفروض اني اتعين معيد في الكليه لكن تم قلشي لاسباب واهيه في نظري فلاقيت العمليه هنا خربانه خربانه و الواحد بيتعب علي الفاضي و الناس هنا مستغله فقلت ما بدهاش

انا بخطط للموضوع من زمان و عمال بقارن لكن لما عرفت اني اتقلشت بصوره اكيده من الكليه عرفت انه صوره مصغره للي ممكن يحصلي في مصر فخدت القرار ده بصوره نهائيه-القشه الي قصمت ظهر البعير يعني-

انا حاسس انه خير ان شاء الله
                        Mansy

إن من يختلف معك فكريًا في العالم العربي هو على الأرجح ملحد أو عميل أو شاذ جنسيًا،

انا كان المفروض اني اتعين معيد في الكليه لكن تم قلشي لاسباب واهيه
                          معاك واسطة كان بها مش معاك واسطة الباب يفوّت إيه يا عم انت ناسي انك في مصر ولا إيه وياريت لو تعريف مدير الأمن ولا نائب رئيس الجامعة الإجراءات تخلص وانت قاعد في البيت وتتعين حتى لو مش فاهم حاجة
                          (وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا وَجَدْنَا عَلَيْهِ آبَاءنَا أَوَلَوْ كَانَ الشَّيْطَانُ يَدْعُوهُمْ إِلَى عَذَابِ السَّعِيرِ) لقمان :21

الرد على من قال بحل المعازف

http://www.abumishari.com/

العقرب .. في كلا الحالتين الفار هيروح للكبسة .. بالرغم من إنه غالبا ما يعرفهاش بس هو عارف الفول كويس !!
                            الله يسعد أيامك يا عسل

دانتا ليك وحشة أوي :d
                            فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كَانَ غَفَّارًا

اللهم أغفرللمسلمين و المسلمات ,الأحياء و الأموات

المشاركة الأصلية بواسطة mmnoor مشاهدة المشاركة
                              معاك واسطة كان بها مش معاك واسطة الباب يفوّت إيه يا عم انت ناسي انك في مصر ولا إيه وياريت لو تعريف مدير الأمن ولا نائب رئيس الجامعة الإجراءات تخلص وانت قاعد في البيت وتتعين حتى لو مش فاهم حاجة
                              لو مش فاهم حاجه-وهوه فيه حد فاهم حاجه اساسا
                              Mansy

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
                                لاتاسفن على غدر الرجــــــــــال لطالما..رقصت على جثث الاسود كلابُ
                                لا تحسبن برقصــــــــــها تعـلــــــو على ..اسيادها فالاسد اسدٌ والـكلابُ كلابُ

الخلاف شئ طبيعي بين البشريه
                                (((إذا نطق السفيه فلا تجبه *** فخير من إجابت به السكوت)))
                                يصلب الشعراء من اجل راي..........فلماذا لا يصلب الاذكياء

يعمل...
                                X