Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

اقتراح اعتقد إنه مهم وممكن ننفذه فى القاهرة لمستخدمين المايا المصريين community

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• اقتراح اعتقد إنه مهم وممكن ننفذه فى القاهرة لمستخدمين المايا المصريين community

الموضوع ببساطة ليه مانستغلش يوم فى الشهر مثلا نعمل فيه مقابله بين مستخدمين المايا فى

مكان ما فى القاهرة وتكون رابطة نناقش فيها الأعضاء القدام واصحاب المستوى المتقدم فى

البرنامج ونطرح مواضيع بتتكلم عن الجديد فى عالم الجرافيك عامة وتكون ساعة فى الشهر أقل

أو أكثر مش هاتفرق كتير طبعا انا مش بقول انه هايبقى سيجراف بس اهو ندردش شوية ونشغل

العضلة الوحيدة اللى مش شغالة فوق فى الجمجمة بمساعدة الناس الجامدة هنا فى المنتدى بس الموضوع مش هايكون تهريج

وهايبقى فى فلوس طبعا من الأعضاء لحجز مكان وهايبقى فى

بروجيكتور وميك وكدة اكننا عاملين محاضرة وهانشوف اى مكان يكون محندق بس فى نفس

الوقت يليق بالناس وهايبقى فى اعضاء ثابتين وحضور المحاضرات هايبقى بأسعار رمزية بحيث

تساعد فى جمع سعر القاعة او ما شبه

الفكرة اعتقد واضحة ولكن عايزة تستوى على نار هادية واعتقد إن حتى لو الناس مشغولة مش

هاتفرق معاها ساعة او ساعتين فى الشهر ومش بعيد نشترى هوست لموقع للمجتمع بتاعنا

(حلوة بتاعنا دى)

المهم اعتقد إن الفكرة وصلت وانا كمان قربت اخلص تجنيد والوقت هايبقى موجود للنشاط مرة تانية

ملحوظة واحدة بس الموضوع ليس للربح إطلاقاً بالمرة الموضوع تعاونى بحت
    ومش بعيد فى المحاضرة نتكلم عن المواقع الصديقة وبعض منتجات الجرافيك ومنتجات الهاردوير وعادى الموضوع زى ما قلت مش تجارى دة مجتمع لينا وللتعريف بهذا المجال الواسع

مستنى افكاركم ونتكلم جد شوية

ولو الموضوع مش هايلاقى إقبال ممكن أمسحة وكأن لم يكن ( اتمنى إن دى ماتحصلش )

ملحوظة أخيرة موضوع الفلوس مش زى ما الأعضاء فاهمة انها هاتدفع عشان تحضر .. لأ حنا كلنا هاندفع عشان كلنا عايزين كدة وطبعا فى ناس هاتشارك بمجرد وجودهم معانا

وكمان الموضوع للمصريين وغير المصريين بس انا كنت قلت للمصريين عشان الموضوع هايبقى فى القاهرة فابالتالى هايكون صعب على الموجودين خارج مصر او حتى خارج القاهرة

ياريت كل الناس تشرفنا بوجودها
    26
    نعـــم
    0%
    25
    لا
    0%
    1

و الله فكرة تستحق عليها النقاش
    تم التصويت Yes
    بس للاسف ما بقدر احضر بالقاهرة للاني بالمغرب
    بس اكيد موجودين كثيير ناس في المنابر و احباء المايا في القاهرة
    يمكنهم ان يجتمعوا وبنتمنى ان يكون كل هاته النقاشات في المغرب و كل بلدان العرب
    و ربنا يوفقكم تحياتي

2D , 3D cHAraCTeR dEsIGn + 3D M0DeLeR

المشاركة الأصلية بواسطة wasssim مشاهدة المشاركة
      و الله فكرة تستحق عليها النقاش
      تم التصويت yes
      بس للاسف ما بقدر احضر بالقاهرة للاني بالمغرب
      بس اكيد موجودين كثيير ناس في المنابر و احباء المايا في القاهرة
      يمكنهم ان يجتمعوا وبنتمنى ان يكون كل هاته النقاشات في المغرب و كل بلدان العرب
      و ربنا يوفقكم تحياتي
      شكرا على مشاركتك يا اخى وأكيد لو حصل فعلا هايتم تسجيل المحاضرة فيديو وعرضها للأعضاء

جميل يا توكسيك بس ليه ما يكونش لكل الفنانين المصريين عموما سواء مايا او ماكس او سينما او لايت ويف ..الخ

اظن تبادل الخبرات في مرحله زي دي يكون افضل وخصوصا انك مش هتقتصر على برنامج واحد وهتتعرف على تكنيكس جديده اكيد هتفيد العاملين على كل هذه البرامج

عموما ده رأيي الشخصي وشكرا ليك يا باشا

المشاركة الأصلية بواسطة نادر ندوره مشاهدة المشاركة
          جميل يا توكسيك بس ليه ما يكونش لكل الفنانين المصريين عموما سواء مايا او ماكس او سينما او لايت ويف ..الخ

اظن تبادل الخبرات في مرحله زي دي يكون افضل وخصوصا انك مش هتقتصر على برنامج واحد وهتتعرف على تكنيكس جديده اكيد هتفيد العاملين على كل هذه البرامج

عموما ده رأيي الشخصي وشكرا ليك يا باشا
          فعلا عندك حق ليــه لأ وممكن جدا نستفيد من بعض ونفيد بعض رأى صائب
          انا مش عارف انا مافكرتش ليه بشكل أوسع ولكن ملحوقة الموضوع لو فعلا لاقينا حد يرعاه فكرياً وليس مادياً
          ويكون ضمن اللجنة الأساسية زى ماتقول كدة الأعضاء الدائمين كدة هايبقى فى فرصة نستضيف مثلا
          مستخدمين من برامج تانى ويكون فى ضيوف وأساتذة المجال وهاتبقى حركة ايجابية جدا جدا فى التوقيت دة
          بالنسبة لينا كلنا وهاتبقى خطوة ايجابية ناحية شئ مفيد أخيراً

ياريت حد من المشرفين يشيل كلمة للمصريين دى لحسن حد يزعل
            الموضوع للمصريين وغير المصريين بس انا كنت قلت للمصريين عشان الموضوع هايبقى فى القاهرة فابالتالى هايكون صعب على الموجودين خارج مصر او حتى خارج القاهرة

ياريت كل الناس تشرفنا بوجودها

فعلا يا توكسيك دايما بتعجبني افكارك يا باشا

ان شاء الله الموضوع يلاقي حقه من النجاح

وياسلام لو يكون اجتماع كامل لجميع اقسام الجرافيك من vfx و 3d و 2d بس لما نلاقي نجاح للفكره ان شاء الله

بصراحة الموضوع فعلا جامد جدا ولكن المشكلة ان الناس الخبرة في المجالي معتقدش انهم هيشتركوا لانه لو كانوا اصلا هيفضوا نفسهم ساعة مثلا في الشهر علشان يجتمعوا ويتناقشوا كانوا من الاول فضوا نفسهم الساعة دي علشان يضيفوا معلومة جديدة في المنتدى ولو حتى كتابية

حاجة تحزن صح

وارجو من جميع المحترفين عدم اخز الكلام على انفسهم لان زي ما في ناس محترفة ومبتخدمش في ناس بارضو محترفة وابتخدم وما زلنا بنستفاد من معلوماتهم
                سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

من قال سبحان الله وبحمده ( 100 ) مرة في يوم غفرت كل ذنوبه
                وإن كانت مثل زبد البحر

ألا أدلك على كلمة تقولها بدقيقة واحدة فقط تحصل بها على اكثر من ( 100.000.000.000 ) حسنة ( مائة مليار حسنة ) بل أكثر والله يضاعف لمن يشاء فقد قال ارسول صلى الله عليه وسلم في حديثه ( من قال أستغفر الله العظيم التواب الرحيم لذنبي وللمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الأحياء منهم والأموات إلى يوم الدين كتب له بكل مؤمن ومؤمنة حسنة )

مدونتي

اخي toxic

انت من الناس المعطاءة في هذا المنتدى

فعلا خدوم ودائما لاتتوانى في خدمة الشباب وهذا والله شي احبه فيك وشخص بمثل هذا التعامل باذن الله سيكون النجاح حليفه

وخاصة في هذا الاجتماع

باذن الله هذ اللقاء سيقوم لو يبدأ بثلاث اشخاص

وسنة ورا سنه يكبر

فكرة ججام
                  ة باذن الله سنراها قريبا على ارض الواقع وقد جسدت تجسيدا ثلاثيا مبهرااااااااااااااااااااا

اتمنى لكم التوفيق

ووالله اتمنى اقابلكم ولعل الله ييسر نزور مصر
                  :::أجمل مافي هندسة الحياة ...ان تبني جسر من التفاؤل على بحر من اليأس:

::::::::::::::::::::::من وجد الله فماذا فقد::::::::: ومن فقد الله فماذا وجد::::::

من اجمل المواقع لدعوة غير المسلمين قد يسلم على يدك احد بزر واحد او رسالة واحدة فقط موقع هدهد الدعوي

المشاركة الأصلية بواسطة نادر ندوره مشاهدة المشاركة
                    فعلا يا توكسيك دايما بتعجبني افكارك يا باشا

ان شاء الله الموضوع يلاقي حقه من النجاح

وياسلام لو يكون اجتماع كامل لجميع اقسام الجرافيك من vfx و 3d و 2d بس لما نلاقي نجاح للفكره ان شاء الله
                    تبدأ بس الأول لأن انا بصراحة مش عارف الموضوع هايبدأ ازاى
                    وساعتها نبقى نشوف بقى الأقسام اللى ممكن الأعضاء يفيدونا بيها اياً ما كان المجال
                    ولكن على كل حال اتمنى انى فى يوم من الأيام اشوف الموضوع دة بيتحقق

المشاركة الأصلية بواسطة donjwan88 مشاهدة المشاركة
                    بصراحة الموضوع فعلا جامد جدا ولكن المشكلة ان الناس الخبرة في المجالي معتقدش انهم هيشتركوا لانه لو كانوا اصلا هيفضوا نفسهم ساعة مثلا في الشهر علشان يجتمعوا ويتناقشوا كانوا من الاول فضوا نفسهم الساعة دي علشان يضيفوا معلومة جديدة في المنتدى ولو حتى كتابية

حاجة تحزن صح

وارجو من جميع المحترفين عدم اخز الكلام على انفسهم لان زي ما في ناس محترفة ومبتخدمش في ناس بارضو محترفة وابتخدم وما زلنا بنستفاد من معلوماتهم
                    عندك حق 100 % وفعلا ربنا يكون فى عون الناس دى لأن بصراحة الضغط بيبقى شديد ولو عنده وقت فاضى اكيد هايقضية مع العائلة او حتى ياخد راحة بعيد عن المجهود الزهنى اللى بيتعرض له

المشاركة الأصلية بواسطة أبومايا مشاهدة المشاركة
                    اخي toxic

انت من الناس المعطاءة في هذا المنتدى

فعلا خدوم ودائما لاتتوانى في خدمة الشباب وهذا والله شي احبه فيك وشخص بمثل هذا التعامل باذن الله سيكون النجاح حليفه

وخاصة في هذا الاجتماع

باذن الله هذ اللقاء سيقوم لو يبدأ بثلاث اشخاص

وسنة ورا سنه يكبر

فكرة ججام
                    ة باذن الله سنراها قريبا على ارض الواقع وقد جسدت تجسيدا ثلاثيا مبهرااااااااااااااااااااا

اتمنى لكم التوفيق

ووالله اتمنى اقابلكم ولعل الله ييسر نزور مصر

والله مليون شكر على كلامك ولو فى المقدرة انى اعمل اكثر من مجرد مساعدات كنت عملت دة المفروض يبقى العادى او المفروض اننا كامسلمين ماعندناش حاجة اسمها انانية ولكن للأسف فى ناس بخيلة حتى بمعلومة

وبإذن الله بس الواحد يفضى من اللى هو فيه ونشوف ايه اللى هايتم فى المرحلة اللى جاية

وبإذن الله نشوفك فى مصر قريب ونتشرف بمعرفتك

فكره جميله جدا ..

و نحن بالكويت سبقناكم فقد اسسنا جروب اسمه ( مواهب جروب ) ..

و الموقع قيد الانشاء ..

و يضم هذه المجموعه .. تقريبا 120 عضو و يتزايدون كل يوم ..

من ضمن هذه المواهب .. التصوير و الرسم و الموسيقى و الكتابه و اكيد الجرافيك والمايا فقط .. فقط المايا ..

و ان شاء الله سيتم اشهار هذه المجموعه كجمعيه ثقافية ..

فقد عملنا عدة ورش .. و النتائج جباره .. لذلك قليل ما اتواجد على النت ..

عموما قكرة الملتقى جميل جدا و لا شك ان به استفاده كبيره ..

و لكن بالبدايه خصصه للمايا فقط و فقط للمايا ..

ليس تحيز و لكن لتكون القاعده صلبه و واثقه من ثباتها ..

فالتشتت غير مطلوب .. بالبدايه على الاقل .. هذا مجرد راي ..

موفقين
                      حكمة هندية
                      من أراد النجاح في هذا العالم
                      عليه أن يتغلب على أسس الفقر الستة
                      النوم ، التراخي ، الخوف ، الغضب ، الكسل ، المماطلة

WWW.3AIN.TV

انا معاكم-------------------
                        لا تجعل الله اهون الناظرين إليك

المشاركة الأصلية بواسطة بونواف مشاهدة المشاركة
                          فكره جميله جدا ..

و نحن بالكويت سبقناكم فقد اسسنا جروب اسمه ( مواهب جروب ) ..

و الموقع قيد الانشاء ..

و يضم هذه المجموعه .. تقريبا 120 عضو و يتزايدون كل يوم ..

من ضمن هذه المواهب .. التصوير و الرسم و الموسيقى و الكتابه و اكيد الجرافيك والمايا فقط .. فقط المايا ..

و ان شاء الله سيتم اشهار هذه المجموعه كجمعيه ثقافية ..

فقد عملنا عدة ورش .. و النتائج جباره .. لذلك قليل ما اتواجد على النت ..

عموما قكرة الملتقى جميل جدا و لا شك ان به استفاده كبيره ..

و لكن بالبدايه خصصه للمايا فقط و فقط للمايا ..

ليس تحيز و لكن لتكون القاعده صلبه و واثقه من ثباتها ..

فالتشتت غير مطلوب .. بالبدايه على الاقل .. هذا مجرد راي ..

موفقين

طبعاً إنت عندك حق فى موضوع عدم تشتيت تركيزنا حتى فى البداية
                          وبالنسبة للجروب اللى معاك ربنا يسهل أموركم ونشوف شئ جميل وياريت نكون أول ناس تعرف الجديد بالنسبة للموقع وكمان للأعمال
                          بالتوفيق بإذن الله

المشاركة الأصلية بواسطة effat007 مشاهدة المشاركة
                            انا معاكم-------------------
                            شكرا لتفاعلك بس انت المفروض تقول أنا معاك مش انا معاكم لأن لغاية دلوقتى مافيش حاجة حصلت وتقريبا الناس مش مرحبه بالموضوع ومافيش اى اعضاء سواء عضو واحد بس كلمنى على الخاص وطلب اميلى عشان نتكلم فى الموضوع انا كمان عارف انه صعب وعايز وقت وتفكير دة غير المصاريف ولكن كان عندى احساس انه ممكن ولكن دلوقتى فعلا فعلا مافيش فـــــــــــايــــــدة

اخي العزيز toxic15987 ممكن اسألك سؤال بما انك بتقول مفيش فايدة

انا واحد من الناس اللي مرحب بالفكرة جدا مع اني هاسافر ساعتين علشان اوصل للقاهرة ولكن ان شاء الله هاكون متواجد

ولكن المشكلة بقى وفي نفس الوقت هي السؤال اللي عاوز اسألة

هما فين المحترفين ؟

لانهم هما اساس نجاح الفكرة يعني مثلا لو انا وافقت وغيري وافق ومفيش واحد من المحترفين وافق يبقى احنا كدة عملنا اية .......... ولا حاجة طبعا
                              سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

من قال سبحان الله وبحمده ( 100 ) مرة في يوم غفرت كل ذنوبه
                              وإن كانت مثل زبد البحر

ألا أدلك على كلمة تقولها بدقيقة واحدة فقط تحصل بها على اكثر من ( 100.000.000.000 ) حسنة ( مائة مليار حسنة ) بل أكثر والله يضاعف لمن يشاء فقد قال ارسول صلى الله عليه وسلم في حديثه ( من قال أستغفر الله العظيم التواب الرحيم لذنبي وللمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الأحياء منهم والأموات إلى يوم الدين كتب له بكل مؤمن ومؤمنة حسنة )

مدونتي

يعمل...
                              X