Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

ادفع للخنازير وكل لحم خنازير !!!!!!!!!!!!!!!!

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

مع اني من اكبر المؤمنين يالمؤامرة

اسف يا youssef_23 انا لا اصدق كلمة من الموضوع

مع اني من اكبر المؤمنين يالمؤامرة
    ان تتقن عملك هي وحدها رسالة

روح البيبسي لاتصنع في الدول العربية على ما اعتقد انما تصنع في الغرب و يتم تعبئتها في الدول العربية

عن طريق امتيازات من شركة كوكاكولا و بيبسي

المشاركة الأصلية بواسطة الشحومي مشاهدة المشاركة
        روح البيبسي لاتصنع في الدول العربية على ما اعتقد انما تصنع في الغرب و يتم تعبئتها في الدول العربية

عن طريق امتيازات من شركة كوكاكولا و بيبسي
        ممين قال الكلام ده
        ادخل سوبر ماركت كبير زى متروا مثلا هنا فى مصر هتلاقى 3 انواع بيبسى باسعار مختلفه و طعم مختلف و هى بيبسى صنع فى مصر "هذا الاسواء " بيبسى صنع بالسعوديه "جيد الى حد ما " بيبسى صنع فى امريكا " لم اجربه الا مره واحده لانه غالى الثمن و طعمه مختلف تماما "
        و انا فى انجلترا كان فى بيبسى صنع فى المملكه المتحده له طعم اخر ايضا و بيبسى فرنسا شربته من قبل له طعم اخر
        و ذهبت من قبل للمغرب بيبسى هناك له طعم اخر

و على افتراض ان به خنازير و ذلك افتراض لم يتم اثبات صحته فهيئه علماء المسلمين هم من يوكل لهم الافتاء بعد الاستعانه بعلماء المسلمين المتخصصيصين و هم اقروا انه لم يثبت بعد وجود ماده من دهن الخنزير بل ان الماده الموجوده بداخله قد تكون مصنعه كميائيا و هذا ارخص للشركه
        و هيئه علماء المسلمين قالت ان على افتراض وجود خنازير بها فانها توضع بكميه صغير تتحول الى ماده اخرى حلال
        و هناك قاعده معمول بها ان الحرام الذى يتحول الى حلال فتذهب حرمته باظهاره حلال مثل استخدام الخميره فى المخبوزات ف الخميبره هى من انواع الخمر لكن دخولها فى صناعه حلال ذهب الحرام بداخل الحلال و مثل بعض الاطعمه التى يدخل فى صناعتها قليل من الكحول فيتفاعل الكحول و ينتج ماده اخرى حلال

هذا رائ الدين و علماءه و الله اعلم انا افعل به و هم عليهم وزره اذا كان خطأ مع انى غير مقتنع بخطأه
        و من يقتنع بخطأ هذا فيمتنع عن اكل العيش لان به خميره و يمتنع عن الذبادى لان خميره الذبادى هى من انواع الخمور

انا وضعت فى ردى السابق الفتوى التفصيليه عن الامر اذا كان هناك احد يريد التاكد من كلامى
        بسم الله الرحمن الرحيم
        (( يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبَادِي وَادْخُلِي جَنَّتِي ))
        صدق الله العظيم
        اللهم ارحم امى و عافها و اعف عنها و اكرم نزلها و وسع مدخلها

انا رايح اشرب بيبسي ..

حد عايز يخمس معايا ؟؟

المشاركة الأصلية بواسطة نادر ندوره مشاهدة المشاركة
            انا رايح اشرب بيبسي ..

حد عايز يخمس معايا ؟؟
            انااااااا
            بسم الله الرحمن الرحيم
            (( يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبَادِي وَادْخُلِي جَنَّتِي ))
            صدق الله العظيم
            اللهم ارحم امى و عافها و اعف عنها و اكرم نزلها و وسع مدخلها

الميل دا اتبعتلي من زمان
              الكلام غريب يعني أولا الكلام عن كلام قديم وبعدين طلب من الدكتور لتحليل الماده وبعدين دخل فى كلام تاني
              ومقالش فى الميل صراحة كدا ان التحليل أتى بأن الماده موجوده ودا اللى انا بستغربله
              مقالش نتيجه التحليل كذا كذا كذا وبعدين العنونا حول تحريم البيبسي والكولا
              يعني الكلام مقالش ان الماده موجوده أو ان البيبس حرام

والله المستعان
              Eslam Amin
              3D Generalist_Supervisor

المشاركة الأصلية بواسطة youssef_23 مشاهدة المشاركة
                ربنا معاكم ياجماعة وكان الله فى عون اخوانكم فى غزة
                ,ماعلاقه غزه بالموضوع

على كل حال كان الله بعونهم

المشاركة الأصلية بواسطة نادر ندوره مشاهدة المشاركة
                  انا رايح اشرب بيبسي ..

حد عايز يخمس معايا ؟؟
                  علي فكرة انا بجد اكتشفت ان عقلك فعلا صغير