Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

massive software

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• massive software

من غير مطول هو اختراع رائع بجد كنت بدور عليه من سنين من ايام مكلمو عنه حين انتاج فيلم ذلورد اف ذاكنينج في السيجي توك
    المهم لو عيزين تعرفو اكتر عن البرنامج ادخل على اللينك وشوف الفيديو بتاعوه
    http://www.massivesoftware.com/whatismassive/

لعمرك ما ضاقت بلاد بأهلها, ولكن أحلام الرجال تضيق

برنامج غنى عن التعريف وبصراحة انا حاولت ادور عن معلومات عنه اولا كانت قليلة وكمان كانت ضعيفة وماتنساش انه بيتعامل على انه simulation للحشود و تنظيم تحركاتهم على ما افتكر ودة يخلى البرنامج يعتبر من البرامج المعقدة

عليكم ب gfxnews اعتقد اني سبق رأيت موضوع هنالك عن دروس للبرنامج
      سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم

ياطيري لاتحزن فالجنة عمر تاني و لاتخافن من المنية فهي السبيل الوحيد لرحمان.ولاتندم على أيام قد مضت فكل مافي الدنيا سراب فاني

انا نزلت فديوهات عنه من gfxnews بس المشكلة انا مش لاقي البرنامج

قم بالبحت مرة اخرى في gfxnews وستجدهم كلهم

اختر rip
          تم اكتب massive
          وستجد البرامج كلها
          سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم

ياطيري لاتحزن فالجنة عمر تاني و لاتخافن من المنية فهي السبيل الوحيد لرحمان.ولاتندم على أيام قد مضت فكل مافي الدنيا سراب فاني

لقيته
            الموضوع ده لسه نازل جديد

شكرا لك

فعلن هو من gfx بس الكنت بتمناه هو ان احنه نتناقش فيه وكمان كل واحد يقول هو يقدر يفيد الناس في ايه

المشاركة الأصلية بواسطة majedzaman مشاهدة المشاركة
                فعلن هو من gfx بس الكنت بتمناه هو ان احنه نتناقش فيه وكمان كل واحد يقول هو يقدر يفيد الناس في ايه
                افتكر ان صعب شوية تلاقى حد يتناقش معاك فى البرنامج
                لأن لسه فى مناقشات عن انهى برنامج اقوى الماكس ولا المايا !!!!!!
                فاصعب انك تلاقى حد حاول يتعامل مع البرنامج او حتى فكر انه يدور على تعليم له
                دة مش تقليل من اعضاء المنتدى ولكن انا واحد من الناس اللى حاولت من فترة كبيرة ولكن بدون جدوى
                واعتقد انه البرنامج دة وendorphinوالهودينى برامج مؤثرة جدا ولكن صعبة نسبيا

جميل جدا كلامك اخي toxic
                  انا من الناس الي بداء يضايق من الي حاصل في المناقشات عن المقارنه ولو تلاحض انا منذو فتره بهاجم اي حد بيقارن بين البرامج بس الصح والمفروض هو ان احنه نتجاهل اللي بيحصل وكون مع بعض للافضل انا اول واحد هكون معاك في اي شئ مفيد بس المهم نبدء

السلام عليكم،،
                    http://www.cgway.net/showthread.php?t=3856
                    رابط ممكن يفيد_

المشاركة الأصلية بواسطة majedzaman مشاهدة المشاركة
                      جميل جدا كلامك اخي toxic
                      انا من الناس الي بداء يضايق من الي حاصل في المناقشات عن المقارنه ولو تلاحض انا منذو فتره بهاجم اي حد بيقارن بين البرامج بس الصح والمفروض هو ان احنه نتجاهل اللي بيحصل وكون مع بعض للافضل انا اول واحد هكون معاك في اي شئ مفيد بس المهم نبدء
                      انا كنت جيبت درس للمقدمة عن البرنامج بس ما جربتوش لو عايز التورنت بتاعه ممكن ابعته لك ونتناقش فيه بس ببطئ نسبى

انا كنت جيبت درس للمقدمة عن البرنامج بس ما جربتوش لو عايز التورنت بتاعه ممكن ابعته لك ونتناقش فيه بس ببطئ نسبى
                        اولا بشكرك للاهتمام ويارت تبعت الربطه
                        وانشاء الله تكون بدايه لتحريك السكون في المنتدى

endorphin كلام و massive كلام آخر
                          endorphin يقوم بعمل simulation لأشخاص لكن النتيجة عبارة عن ملف fbx, bvh مثلا تقوم بعمل شخص يضرب آخر
                          massive تقوم بعمل interraction بين الشخصيات ثم تقوم بعمل الرندر مباشرة إلى الرندرمان يعني مثلا ملايين الأشخاص في معركة ما تقوم بعمل رندلا بشكل عادي و كل شخص يتحرك وحده!!!!!!!!!!! يعني مفهوم instance يتغير
                          و الدليل على ذلك massive jet أرخص ثمنا من prime وذلك لأسباب منها library!!!!
                          هذا ما فهمته لكن لم أرد أن أتعلم البرنامج....لو تكتب في cgtalk أنك استعملت massive و أنت لا تملك استوديو ذو ميزانية كبيرة....قد تحدث مشاكل
                          بعض الدروس
                          http://abdelouahab.4shared.com

.... à la mémoire de Kazouz

المشاركة الأصلية بواسطة fastos مشاهدة المشاركة
                            endorphin كلام و massive كلام آخر
                            endorphin يقوم بعمل simulation لأشخاص لكن النتيجة عبارة عن ملف fbx, bvh مثلا تقوم بعمل شخص يضرب آخر
                            massive تقوم بعمل interraction بين الشخصيات ثم تقوم بعمل الرندر مباشرة إلى الرندرمان يعني مثلا ملايين الأشخاص في معركة ما تقوم بعمل رندلا بشكل عادي و كل شخص يتحرك وحده!!!!!!!!!!! يعني مفهوم instance يتغير
                            و الدليل على ذلك massive jet أرخص ثمنا من prime وذلك لأسباب منها library!!!!
                            هذا ما فهمته لكن لم أرد أن أتعلم البرنامج....لو تكتب في cgtalk أنك استعملت massive و أنت لا تملك استوديو ذو ميزانية كبيرة....قد تحدث مشاكل
                            انا ما قلتش ان الأثنين واحد
                            انا قولت انهم والهودينى معاهم برامج مهمة فى خط انتاج المشاريع الضخمة ولكن من النادر انك تلاقى واحد بيهتم بيهم فى مجتمعنا العربى والله اعلم
                            وكمان انا مش فاهم يعنى ايه قد تحدث مشاكل ؟؟؟

وكمان انا مش فاهم يعنى ايه قد تحدث مشاكل ؟؟؟
                              البرنامج مخصص لأستويديوهات كبيرة ذات ميزانية كبيرة! لو تقول أنك freelancer استعملت برنامج سعره أكثر من سعر 10 أجهزة كمبيوتر فواضح أنك تستعمل الإصدار المقرصن! سيستنتجون ذلك بكل بساطة
                              بعض الدروس
                              http://abdelouahab.4shared.com

.... à la mémoire de Kazouz

يعمل...
                              X