Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

ما رأيكم فى تراك الجرافيك فى منحة وزارة الاتصالات ؟

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

-منحة السنة دى نزلت فعلا و الحمد لله ، ياريت أخواننا الخبراء يفيدونا (أنا وكل المتقدمين للمنحة طبعا ) فى سؤال المشاركة السابقة ، و يبقى جزاكم الله خيرا .

- ياريت أى معلومة فى هذا السؤال الأخير
      - هل واجهتك اعلانات وظائف كثيرة كمصمم جرافيك (سواء مصمم مواقع ويب أو غيره ) تشترط شرط الكلية الحاسوبية مثلما يفعلون فى مجال البرمجة ؟ ، يعنى هل كونك خريج كلية غير حاسوبية أثر على فرص عملك ؟ (لأنه ممكن ما يطلبش فى اعلان الوظيفة هذا الشرط ، بس بيكون برضه بيفضل خريجى الكليات الحاسوبية ) .
      - المنحة نزلت فعلا ، وهو شهر فترة التقديم المفروض الواحد يختار فيه التراك بشكل نهائى ، وفيه ناس كتير جدا عندها نفس المشكلة والموضوع ده يفيدها جدا .
      - مش عارف ازاى فيه مواضيع كتير "هايفة جدا " ومفيهاش أى فايدة خالص ، ومع ذلك تلاقى عدد المشاركات ضخم . والمواضيع اللى ليها لازمة وفايدة تلاقى عدد ردود قليل .

بالنسبة للسؤال الاول , انا لقيت مطلوب كتير مصممين جرافيك من غير كليات حاسوبية
        المهم الشغل حلو ولا لأ
        وغالبا هتلاقيهم ف جريدة الوسيط لو بتوصلك
        99% شغلك الي بيحكم , انت تعملك معرض اعمال بس
        وتعتمد علي مثلا ال yahoo jobs groups , هتلاقي طالبين مصممين جرافيك بالأعمال من غير الكلية الي متخرج منها
        .

MR. Kok Limited Edition

شكر كبير لأخينا kareem50 (خاصة انه الوحيد اللى رد )
          ، ورابط المنحة هو :-
          http://www.mcitprof-train.gov.eg/

موضوع مهم جدا جدا .

كلامك بيعجبنى اخ فلاشاوى و مقنع جدا .

بالنسبة لأعلانات الوسيط فلم تتصل
                بى شركة من الشركات التى اتصلت بها .

وسيط ايه و بتاع ايه بقة !!!!!

المشاركة الأصلية بواسطة فلاشــــــــــاوي مشاهدة المشاركة
                  إهدا كدا وخليك كوول ... واضح إنك من اللي بيدرسوا في وزارات الإتصالات أو على الأقل واحد واخد منحه .....معلش جات فيك ..!!

أولا الإنتيرفيوهات مبيدوش فيها درجات أصلا ...عشان تديني صفر .. واضح إن موضوع الشهادات المعتمدة مأثر على دماغك شوية ..

ثم اصلا انت تعرف أنا مجال شغلي إيه عشان تتكلم على مستوايا ... وتتكلم على واحد تجيبه يطلعني أنا بهيم ... أنا شغلي فلاش وأكشن سكريبت ... هات أكبر راس عندكم في وزارة الإتصالات ونشوف مين اللي هيطلع التاني بهيم في الفلاش والاكشن سكريبت ...وتبقى عيل لو مجبتش ...!!!

أنا شغلي في الفلاش والاكشن سكريبت يا أستاذي معترف بيه من محترفين غربيين - هم افضل من في هذا المجال - مش عرب اصلا وواخد awards عالمية محايدة موقعي www.ama-media.com واخد جايزة SOS وكمان recognition من مواقع تانية
                  www.thesos.net

فلو عندك حد بيشتغل فلاش واكشن سكريبت في وزارت الإتصالات ومدرسينها خريجين تجارة دول .. قولي ..وأنا هحطلك رقم تليفوني ونحدد ميعاد نتقابل فيه وكل واحد يحضر للتاني task يعملها ونشوف مين هيعرف ومين ميعرفش ...

مغرور ....!! ..دي فرصتك انك تكسر غروري ده قدام الجميع ... !!

مستنيك ...ويا ريت ترد ...

على فكرة ... أنا مفيش حد بيعملي إنترفيو في مجال شغلي ... أنا بعمل إنترفيوز للمتقدمين .. ولول أني مربوط في مصر بسبب ظروف شخصية أنا كان زماني في مكان تاني خالص ..

روح ذاكر يا حبيب لو كنت بتاخد المنحة ... حكم الأساسيات الل بيدرسهولكم دي صعبة عليكم أنا عارف ... !!

ياريت بس تعرف أنا إنا بنيت حكمي بعد ما قبلت أكتر من instructor من الل بيدرسوا في المنح دي .. وعارف مستواهم كويس ...
                  يا فلاشاوى يا جامد !!
                  انا احييك على شجاعتك اخى الكريم .
                  اهم حاجة فى شغل الجرافيك العملى فعلا .

المشاركة الأصلية بواسطة أحمد عابد مشاهدة المشاركة
                    بالنسبة لأعلانات الوسيط فلم تتصل
                    بى شركة من الشركات التى اتصلت بها .

وسيط ايه و بتاع ايه بقة !!!!!
                    انت بمجرد انك تتصل بيهم وتاخد العنوان وتعرض الشغل بتاعك
                    ساعتها شغلك الي هيحكم
                    مش مثلا تكون مبتدأ لسة ف الجرافيك وعايزهم يعينوك !!!!
                    وغير كدا انا شوفت اعلانات كتيرة كدا
                    وشوفت بردو عروض ف الياهو جوربس كتيرة
                    ساعتها ال CV بتاعك هوا الي هيحكم بردو
                    بالنسبة ل كلام فلاشاوي انا شايف انه تعصب وزيادة عن الحدود
                    الله الموفق
                    .

MR. Kok Limited Edition

يعمل...
                    X