موضوع: عاوز اشترى جهاز جديد ايه رأيكم ؟

ردود: 9 | زيارات: 1041
  1. #1
    مشرف منبر 3D Studio MAX
    صور رمزية M-Keshta
    تاريخ التسجيل
    May 2006
    المنطقة
    مصر - المنصوره
    ردود
    4,018

    عاوز اشترى جهاز جديد ايه رأيكم ؟

    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    ازيكوا عاملين ايه
    انا ان شاء الله هشترى جهاز قريبا
    ايه رأيكوا فى المواصقات دى
    processor 2.6 core 2 due cashe 4MB bus 1333
    motherboard giga byte 965 or p31 or p35
    Ram 2GB bus 800
    vga gforce xfx 8400 256 up to 512
    ملحوظه : المشكله عندى تتمثل فى البورده بصراحه مش عارف اختار ايه لأنى مش عارف الفرق بينهم وكمان مش عارف ايه اللى يشتغل كويس مع البروسيسور
    وكمان الرمات ممكن تزيد الى 4 جيجا ان امكن

    ياريت ياجماعه الناس اللى فاهمه كويس فى الحاجات دى تفيدنى فى اقرب وقت لأنى هشترى قريب ان شاء الله
    مشكورين مقدما
    السلام عليكم


  2. #2
    ضياء الدين
    صور رمزية diaaking
    تاريخ التسجيل
    May 2004
    المنطقة
    مصر
    العمر
    30
    ردود
    3,679
    الجاهز ده موصفاته وحشه اوي .. تعاله خد جهازي احسن ..
    الحياة ألم يخفيه أمل
    أمل يحققه عمل
    وعمل ينهيه أجل
    ثم يجزى كل امرئ بما فعل

  3. #3
    مشرف منبر 3D Studio MAX
    صور رمزية M-Keshta
    تاريخ التسجيل
    May 2006
    المنطقة
    مصر - المنصوره
    ردود
    4,018
    هههههه لا ياعم لو الموضوع رسى على جهازك مش عاوز
    الجهاز اللى معايا مكفينى اوى الحمد لله
    ايه ياجماعه انتوا فين ؟ مفيش حد يعرف كويس فى المواصفات دى او جربها ؟

  4. #4
    ضياء الدين
    صور رمزية diaaking
    تاريخ التسجيل
    May 2004
    المنطقة
    مصر
    العمر
    30
    ردود
    3,679
    تفضل الموضوع ده جيد ....
    http://absba.org/vb/showthread.php?t=515485
    ولو دورت كمان في المنتدي .. هتلقي برضه كذا موضوع حلو لموصفات الاجهزه ..
    الحياة ألم يخفيه أمل
    أمل يحققه عمل
    وعمل ينهيه أجل
    ثم يجزى كل امرئ بما فعل

  5. #5
    Mechanical Engineer
    صور رمزية Shrek
    تاريخ التسجيل
    Feb 2007
    المنطقة
    العراق
    ردود
    2,462
    حياك الله اخي فيراي
    حسب معلوماتي المتواضعة
    ان لم اكن مخطئاً فان البروسسر تبعك هو core 2 due E6600 وهو اكثر من ممتاز لانه يتفوق على البروسسرات الاعتيادية بنسبة 70% فمن ناحية البروسسر ممتاز
    بالنسبة للبورد انصحك بال gigabyte 965 DS3 or DQ6 والثاني اقصد DQ6 ممتاز اكثر لانه يدعم الذاكرة الجديدة الي هي DDR3 والاختيار لك
    اما الرامات احرص على ان تكون من كنج ستون والباس تبعها جيد
    وما انصحك بكارت اقل من ال 8600 GT XFX او 8800 GTX الحديث بس غالي شوي وكما يقول المثل ( الغالي سعره معاه)
    وبالتوفيق
    Silent Man

  6. #6
    Xsi Artist
    صور رمزية amrgets
    تاريخ التسجيل
    May 2005
    المنطقة
    المصنع السفلي ، المحرك الأمة للأعلى
    العمر
    27
    ردود
    1,229
    ..

    8800 gtx

    هذا ب 4000 جنيها او اغلى شوية

    ..
    ..

    Refresh

    ..


  7. #7
    مشرف منبر 3D Studio MAX
    صور رمزية M-Keshta
    تاريخ التسجيل
    May 2006
    المنطقة
    مصر - المنصوره
    ردود
    4,018
    متشكر جدا ياجماعه على ردودكم
    اخى عبد الله ياريت لو تفتح الإيميل عشان نتكلم باستفاضه اكثر
    ابعتلى على الخاص قولى هتكون اونلاين امتى

  8. #8
    Mechanical Engineer
    صور رمزية Shrek
    تاريخ التسجيل
    Feb 2007
    المنطقة
    العراق
    ردود
    2,462
    اخي فيراي انا صديقك شريك بس بدلت اسمي
    وان شاء الله حرجع لاسمي القديم
    وحكون اون لاين ان شاء الله
    Silent Man

  9. #9
    مشرف منبر 3D Studio MAX
    صور رمزية M-Keshta
    تاريخ التسجيل
    May 2006
    المنطقة
    مصر - المنصوره
    ردود
    4,018
    اخى عبد الله انا عارف انك شريك
    عشان كده سألتك هتكون اونلاين امتى من غير ما اسألك عن ايميلك
    عموما انا موجود دلوقتى لو تعرف تدخل اونلاين يبقى تمام اوى
    فى انتظارك

Bookmarks

قوانين الموضوعات

  • لا يمكنك اضافة موضوع جديد
  • لا يمكنك اضافة ردود
  • لا يمكنك اضافة مرفقات
  • لا يمكنك تعديل مشاركاتك
  •  
  • كود BB مفعّل
  • رموز الحالة مفعّل
  • كود [IMG] مفعّل
  • [VIDEO] code is مفعّل
  • كود HTML معطل