صفحة 1 من 2 12 أخيرأخير
النتائج المعروضة من 1 الى 20 من مجموع 30

موضوع: قسم للانيميشن

ردود: 30 | زيارات: 2077

قسم للانيميشن

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    في مشكله كبيره هنه يا جماعه ان الناس هنه كلها مهتميه بموضوع المودلنج والكركترات والانتيرير والكمبوزتنج والفوتوشوب وكل الي بيتعرض هيه الحجات دي
    والي يدايق اكتر ان لما حد يجي يعرض حاجه انيميشن تلاقي الي يرد 2 ...3 ....5 بكتيرو
    لكن متلاقيش رد بال50 وال60 ظي ما تلاقي حد عامل اي حاجه كركتر او انتيرير او او
    .
    احنا ليه هملين الانيميشن مع انه اهم جزء
    لازم نعمل قسم للانيميشن بس والناس الي بتفهم فيه هيه الي تقوم علي عمل مسابقات للحركات او رياكشنات او كل شيئ يتعلق بالانيميشن . ليه مبنعملش ده
    اتمني ان الناس تشوف الموضوع وتهتم بيه لانه الموضوع مهم جدا
    منتظر الرد للاهميه

مفيش حد مهتم ليه

عضو
    المنطقة
    سوريا-حلب
    ردود
    82

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أخي الكريم انت من القليلين الذين طرحوا هذا الموضوع ويسعدني ان أكون اول من يرد في هذا الموضوع الذي يجب أن يأخذ حقه في الاهتمام لأنه فعلا من اهم المواضيع المطروحة

وما يفصلنا عن انتاج الاعمال التي تضاهي الغرب هو الانيميشن لاننا وصلنا لمستوى جيد في المودلينج

وارجو ان يتم قبولي اخ لكم والحمد لله رب العالمين

sameh_safia_1984@yahoo.com

Registered User
    المنطقة
    مصر
    ردود
    7,129
    أتمنى طبعا فتح قسم لتقنيات الإنيميشن بوجه عام
    يعنى قسم غير مرتبط ببرنامج معين ..
    لإن فن التحريك غير مرتبط بأى برنامج ...

والله انا اتمنى فتح قسم للإنيميشن واكون اول المشاركين فيه
    سبحان الله العظيم وبحمده
    لا إله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين

نعيب برامجنا والعيب فينا وما لبرامجنا عيبا سوانا

السلام عليكم
    وأنا أوافقكم الرأي
    ...

وأنا أوافقكم أيضاً الرأي وأنا معكم ، وهذا طلب من الإدارة بفتح قسم للأنيمشن أو على الأقل تثبيت الموضوع لفترة طويلة
    www.2d4u.com
    فريق افتر افكت العربي

Registered User
    المنطقة
    السودان - عمان
    ردود
    858
    الأتمنى أن يجد هذا الموضوع الصدى عند الإدارة بجد ( كلنا ذلك الرجل ) محتاجين للأنميشن بشدة .

اولا اشكر سامح و وابن يس ومصمم ksa ومتفائل علي الرد لانب بجد كنت يائس من المنتدي ده في ان حد يرد عليا
    لان بجد الكل مهتم بالمودلنج مفيش انيميشن الا قليل القليل جدا لاه من الاخر محتاج سنس فنان بجد يكون يعرف يمثل الحركه
    نفسي نطلع من خانه الدروس وبعد كده شكرا ... لنا تيجي تحتك بحاجه بجد مش هينفعك ولا درس الدروس تعرف تولز لكن سنسك هوه الي هيعمل كل حاجه
    اتمني ان الناس تشترك اكتر واكتر من كل الاقسام مايا بليندر وباقي اقسام الجارفك حتي الافتر لانو بيعمل تودي انيميشن
    وكلنا نناقش الموضوع ده لانو بجد محتاج للي يهتم بيه

shalabimax
    صور رمزية momshalabi
    المنطقة
    الاردن -- معان
    ردود
    2,838
    اوافقكم الرئي وانا معكم

يا رجل في دروس و كتب و ناس بتشتغل و بتجرب و بتعرض أعمالها هو صحيح مش زي موضوع الحمامات بس موجود إنت دور شوية .

شكرا محمد اسامه علي الرد
    سمران: تقدر تعدلي كام واحد هنه في المنتدي بيشتغل انيميتور ؟ مش هتلاقي كتير عارف ليه لان اكتر الي بيتعرض في المنتدي وبياخد الصفحه الرئيسيه للمنتدي هوه للمودلنج مش للانيميشن
    evermotion و 3d total بيعرضو حاجات انيميشن لشركات او شورت موفي شركات
    ليه احنا منعرضش في الصفحه الرئيسيه احسن انايميشن او احسن عرض وكده الناس هتتشجع انها تدخل تعمل حاجه بدام هيه لاقيه ان شغلها مبيتحطش علي الصفحه الرئيسيه ولا انا كلامي غلط

فين يا جماعه المشاركه الكتير فين الناس
    هوه الموضوع مش مهم للدرجادي . عمرنا ما هنوصل طول ما احنا هملين جزء من الاجزاء ياؤيت الناس تتفاعل اكتر من كده

هو كلامك صحيح برأي أن الجرافيك أصلا للأنيمشن و ليس للصور الثابته لان الصور الثابتة ممكن تترسم حيكون أسهل و الرسم و البرامج تطورت بحيث لا تعؤف 3d من الـ 2d انا معك في الموضوع .

Designer
    صور رمزية أبوغربية
    المنطقة
    الأردن ، عمان ، طبربور تحديدا
    ردود
    452
    يا ريت يكون في اهتمام ، وأنا معكم انشاءالله
    سلام الله على الدنيا على الانسان __سلام الله متى نحيا بحب و أمان

يا اصدقاء اقترح ان نرسل رسائل خاصة لأبو بدر بكثافة حول هذا الأقتراح كوسيلة ضغط والله ستخرج روحي من قرف الحمامات والمطابخ الناس لا تعلم انو هناك شيئ فضيع اسمو الريجينج يحتاج الى بذل جهد فكري خرافي حتى تفهم الروابط وفلسفة البونز
    في الحقيقة انا هذا المنتدى بداء يقرفني منتدى طويل عريض الوف المشتركين ولا واحد ولا واحد يتكلم عن الأنيميشن كان هناك شخص واحد من المغرب اسمه ياسين ورحل اخخخخخخخ

مشرف منبر 3D Studio MAX
    صور رمزية ابومعاذ
    المنطقة
    وطنى هنا او قل هنالك حيث يبعثها المنادى الله اكبر
    ردود
    5,117
    اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة مجنون rigging معاينة الرد
    يا اصدقاء اقترح ان نرسل رسائل خاصة لأبو بدر بكثافة حول هذا الأقتراح كوسيلة ضغط والله ستخرج روحي من قرف الحمامات والمطابخ الناس لا تعلم انو هناك شيئ فضيع اسمو الريجينج يحتاج الى بذل جهد فكري خرافي حتى تفهم الروابط وفلسفة البونز
    في الحقيقة انا هذا المنتدى بداء يقرفني منتدى طويل عريض الوف المشتركين ولا واحد ولا واحد يتكلم عن الأنيميشن كان هناك شخص واحد من المغرب اسمه ياسين ورحل اخخخخخخخ
    اسلوبك اخى فظ للغاية لا تكون هكذا الامور ان لم يتكلم احد فتكلم انت وتعلم ان الجميع هنا يحاول ان يصل لمستوى جيد ويعتمد ععلى امكانيته المحدودة فلا داعى للقرف اخى تحياتى لك

عذرا لصاحب الموضوع وانا اؤيدك لغاية
    مواضيع مفيده فى هذا الامر
    هنـــــــــــــــــــــــــــــــــا
    وهنـــــــــــــــــــــــــــــــا
    وهنـــــــــــــــــــــــــــــــا

CREATIVE
    صور رمزية alwalid3d
    المنطقة
    ساكن في الرياض
    ردود
    2,827
    والله محتاجين قسم انيميشن
    ان شاء الله اخوانا العزيز ابوبدر مايقصر ...........
    مادعوة أنفع ياصـحـبي : من دعوة الغائب للغائب
    ناشدتك الرحمن ياقارئا : ان تسأل الغفران للكاتب

سمران: ااديك في كلامك التودي مبقاش يفرق عن الثري دي الفوتوشب مخلاش حاجه مبتتعملش ووصل للواقعيه
    ابو غربيه : شكرا للمسانده ويارب تكون معانا
    مجنون رجنج: انا مع ابو معاذ في طريقه التعبير بس انا ااديك ( بشده) في موضوع ان بقي المنتدي كلو مطابخ وحمامات وغرف نوم ودلوقتي البلجنز للوصول للواقعيه بقي سهل جدا لكن الانييمشن هوه منبع السنس وده المهم
    ابو معاذ : شكرا علي الرد بس كنت تسمحلي لو انا الي كنت ارد علي مجنون رجنج وشكرا بجد علي الاشتراك بالرد
    بابليل: ياريت يسمعو منك انهم يعملو قسم للانيميشن

ياجماعه انا مبسوط جدا ان ابتدت الناس تتفاعل مع الموضوع ده لانو بجد مهم جدا جدا جدا ويارب ناس اكتر واكتر تشترك وتتفاعل حتي لكون ليه الاهميه والصداره

عضو
    صور رمزية 3dh
    ردود
    80
    انا معكم ان شاء الله
    انا بشتغل في شركة انيميشين
    معا الى الأمام

Bookmarks

قوانين الموضوعات

• لا يمكنك اضافة موضوع جديد
  • لا يمكنك اضافة ردود
  • لا يمكنك اضافة مرفقات