Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

قسم للانيميشن

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• قسم للانيميشن

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    في مشكله كبيره هنه يا جماعه ان الناس هنه كلها مهتميه بموضوع المودلنج والكركترات والانتيرير والكمبوزتنج والفوتوشوب وكل الي بيتعرض هيه الحجات دي
    والي يدايق اكتر ان لما حد يجي يعرض حاجه انيميشن تلاقي الي يرد 2 ...3 ....5 بكتيرو
    لكن متلاقيش رد بال50 وال60 ظي ما تلاقي حد عامل اي حاجه كركتر او انتيرير او او
    .
    احنا ليه هملين الانيميشن مع انه اهم جزء
    لازم نعمل قسم للانيميشن بس والناس الي بتفهم فيه هيه الي تقوم علي عمل مسابقات للحركات او رياكشنات او كل شيئ يتعلق بالانيميشن . ليه مبنعملش ده
    اتمني ان الناس تشوف الموضوع وتهتم بيه لانه الموضوع مهم جدا
    منتظر الرد للاهميه

مفيش حد مهتم ليه

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أخي الكريم انت من القليلين الذين طرحوا هذا الموضوع ويسعدني ان أكون اول من يرد في هذا الموضوع الذي يجب أن يأخذ حقه في الاهتمام لأنه فعلا من اهم المواضيع المطروحة

وما يفصلنا عن انتاج الاعمال التي تضاهي الغرب هو الانيميشن لاننا وصلنا لمستوى جيد في المودلينج

وارجو ان يتم قبولي اخ لكم والحمد لله رب العالمين

sameh_safia_1984@yahoo.com

أتمنى طبعا فتح قسم لتقنيات الإنيميشن بوجه عام
        يعنى قسم غير مرتبط ببرنامج معين ..
        لإن فن التحريك غير مرتبط بأى برنامج ...

والله انا اتمنى فتح قسم للإنيميشن واكون اول المشاركين فيه
          سبحان الله العظيم وبحمده
          لا إله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين

نعيب برامجنا والعيب فينا وما لبرامجنا عيبا سوانا

السلام عليكم
            وأنا أوافقكم الرأي
            ...

وأنا أوافقكم أيضاً الرأي وأنا معكم ، وهذا طلب من الإدارة بفتح قسم للأنيمشن أو على الأقل تثبيت الموضوع لفترة طويلة
              www.2d4u.com
              فريق افتر افكت العربي

الأتمنى أن يجد هذا الموضوع الصدى عند الإدارة بجد ( كلنا ذلك الرجل ) محتاجين للأنميشن بشدة .

اولا اشكر سامح و وابن يس ومصمم ksa ومتفائل علي الرد لانب بجد كنت يائس من المنتدي ده في ان حد يرد عليا
                  لان بجد الكل مهتم بالمودلنج مفيش انيميشن الا قليل القليل جدا لاه من الاخر محتاج سنس فنان بجد يكون يعرف يمثل الحركه
                  نفسي نطلع من خانه الدروس وبعد كده شكرا ... لنا تيجي تحتك بحاجه بجد مش هينفعك ولا درس الدروس تعرف تولز لكن سنسك هوه الي هيعمل كل حاجه
                  اتمني ان الناس تشترك اكتر واكتر من كل الاقسام مايا بليندر وباقي اقسام الجارفك حتي الافتر لانو بيعمل تودي انيميشن
                  وكلنا نناقش الموضوع ده لانو بجد محتاج للي يهتم بيه

اوافقكم الرئي وانا معكم

يا رجل في دروس و كتب و ناس بتشتغل و بتجرب و بتعرض أعمالها هو صحيح مش زي موضوع الحمامات بس موجود إنت دور شوية .

شكرا محمد اسامه علي الرد
                        سمران: تقدر تعدلي كام واحد هنه في المنتدي بيشتغل انيميتور ؟ مش هتلاقي كتير عارف ليه لان اكتر الي بيتعرض في المنتدي وبياخد الصفحه الرئيسيه للمنتدي هوه للمودلنج مش للانيميشن
                        evermotion و 3d total بيعرضو حاجات انيميشن لشركات او شورت موفي شركات
                        ليه احنا منعرضش في الصفحه الرئيسيه احسن انايميشن او احسن عرض وكده الناس هتتشجع انها تدخل تعمل حاجه بدام هيه لاقيه ان شغلها مبيتحطش علي الصفحه الرئيسيه ولا انا كلامي غلط

فين يا جماعه المشاركه الكتير فين الناس
                          هوه الموضوع مش مهم للدرجادي . عمرنا ما هنوصل طول ما احنا هملين جزء من الاجزاء ياؤيت الناس تتفاعل اكتر من كده

هو كلامك صحيح برأي أن الجرافيك أصلا للأنيمشن و ليس للصور الثابته لان الصور الثابتة ممكن تترسم حيكون أسهل و الرسم و البرامج تطورت بحيث لا تعؤف 3d من الـ 2d انا معك في الموضوع .

يا ريت يكون في اهتمام ، وأنا معكم انشاءالله
                              سلام الله على الدنيا على الانسان __سلام الله متى نحيا بحب و أمان

يعمل...
                              X