موضوع: ارجو النصيحة

ردود: 13 | زيارات: 871

Angry ارجو النصيحة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    انا شغال على الثردى ماكس منذ فترة كبيرة ولكنى لم اخرج اى عمل كبير
    ليلة امس فقط تمكنت من عمل شخصية بسيطة وحركتها بمساعدة دروس الاخ سديم فى الحركة
    انا المفروض انى اشتغل فى شركة كبيرة فى السعودية فما هى البرامج التى احتاجها لكى اصبح قدير بهذا العمل وهل هذه المجموعة
    http://www.studiocartoon.com/maxtf2.html
    تكفى ام احتاج الى جانبها مجموعات اخرى
    الرجاء الرد باسرع وقت وبالتفصيل اعزكم الله

عضو نشيط
    صور رمزية el_ash3al
    المنطقة
    مصر - طنطا
    ردود
    413
    المجموعة اللى أنت حاطتها جميالة كاسطوانات لمعرفة سير العمل أو ما يعرف بال workflow بس حاول تشوف الشركة طالبة أيه
    يعنى طلبة مصممين ولا محركين ولا ناس بتوع كمبوزت وهكذا ثم بعد كده كثف تركيزك كله على الحته اللى أنت هتشتغل فيها وطبعا فى هذه الحالة هتحتاج لبعض الاسطوانات الاجنبية المتخصصة . والتى تستطيع الحصول عليها من التورنت لو عندك نت ووقت وصبر . واما انك تشتريها .
    أرجو ان اكون قد أفدتك ومضيعتلكشى وقتك .
    سلااااام

اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة el_ash3al معاينة الرد
    المجموعة اللى أنت حاطتها جميالة كاسطوانات لمعرفة سير العمل أو ما يعرف بال workflow بس حاول تشوف الشركة طالبة أيه
    يعنى طلبة مصممين ولا محركين ولا ناس بتوع كمبوزت وهكذا ثم بعد كده كثف تركيزك كله على الحته اللى أنت هتشتغل فيها وطبعا فى هذه الحالة هتحتاج لبعض الاسطوانات الاجنبية المتخصصة . والتى تستطيع الحصول عليها من التورنت لو عندك نت ووقت وصبر . واما انك تشتريها .
    أرجو ان اكون قد أفدتك ومضيعتلكشى وقتك .
    سلااااام
    جزاك الله خيرا اخى لقد افدتنى فعلا واشكرك من كل قلبى
    وكان عندى سؤال اخر هذه المجموعة بالنسبة للماكس تقديرها كام بالمئة
    يعنى مستواها كويس ولا للمبتدئين ولا للمحترفين ولا ايه بالظبط علشان انا من مصر وهتبقى تكلفة عالية شوية عليا وخايف تطلع زى الاسطوانات التعلميمة اللى انا جيبتها من مصر كلها اى كلام
    ارجو الافادة

اما بالنسبة للتخصص دى مجموعة كبيرة بتضم مجموعات كبيرة تحتها زى مستشفى السلامة عندنا فى مصر
    فانا لسه مش متخيل شركة كبيرة زى دى هتطلب منى شغل ايه اعمله

أنتبه تشتريها .
    ياما شريت زي كذا اسطوانات اكتشفت اني ضيعت فلوسي .
    جرب التورنت واسطوانات جنومون راح تكون راضي عن نفسك اذا طبقتها .

اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة dezigner معاينة الرد
    أنتبه تشتريها .
    ياما شريت زي كذا اسطوانات اكتشفت اني ضيعت فلوسي .
    جرب التورنت واسطوانات جنومون راح تكون راضي عن نفسك اذا طبقتها .
    شكرا اخى على النصيحة ولكن هل اشتريت هذه المجموعة من قبل ام لا
    انا شوفت الدروس اللى مضمونة فى الاسطوانة وعجبتنى جدا تصيميم شخصية فتاة وعمل حركة عليها وتصميم سيارة وتصميم شكل الراجل الغريب اللى كان فى فيلم مملكة الخواتم يعنى حاجات ما كنتيش احلم انى اصممها قبل كدا
    بس انا خايف بعد ما اجيب الاسطوانات تطلع مواضيع ضعيفة وما تفدنيش فى حاجه
    وفى ملحوظة انى المجموعة عربية وانا زى الزفت فى الانجليزى يعنى لو جيبت دروس اجنبية هتبقى صعبة عليا قوى
    وبرده انا لسه مستوايا فى الماكس مش تمام
    ولو جيبت المجموعة كلها هيبقى افضل ولا لا وهل سعرها مناسب

وعايز منكم النصيحة ومعلش طولت عليكم
    أخر تعديل بواسطة sefeleslam في 11 / 11 / 2007 الساعة 04:46 PM

ارجو الرد باسرع وقت ممكن
    جزاكم الله خيرا

أنا اشتريت لأخي من نفس المكان Studio Cartoon سيديات صنع سيارة بالمايا مع الإضافات من شركة ديجيتال تيوتورز (6 سيديات ) طلعت ملفات العمل ماهي كاملة مافيه بلوبرنت . ومستحيل ديجيتال تيوتورز ينزلوا حاجة من غير ملفات العمل .
    علامة استفهام .؟؟؟
    بالنسبة للسعر فهو معقول اذا انها أصلية . وحط تحت أصلية 200 خط .

عضو نشيط
    صور رمزية el_ash3al
    المنطقة
    مصر - طنطا
    ردود
    413
    أقولها لك صراحة أخى ورزقى على الله أنا لم أستمع الى تلك الاسطوانات بس واضح من المواضيع اللى فيها أنها مناسبة للمبتدئين ولكن لو حابب حاجة بالعربى
    قدامك حل من أتنين من وجهة نظرى
    لو أنت أمامك متسع من الوقت وبحثت هنا فى المنتدى أو فى منتدى طريق الجرافيك عن مواضيع مثل التى فى الاسطوانات
    اللى أنت عارضها صدقنى هتلاقى كتير من الدروس العربية والمجانية جزى الله أصحابها الخير الكثير

لو أنت مستعجل وزى ما قولت ولا تجيد الانجليزية فلا يوجد أمامك ألا أن تشترى بعض المجموعات العربية
    سواء المجموعة اللى أنت عارضها أو أى مجموعة أخرى وأنا شخصيا أنصحك بمجموعة أخونا وأستاذنا الباشمهندس
    أحمد صبحى (ahmed_3d) أرجو أن أكون كتبت الاسم صح وأرجع وأقولك تانى أنى برضه لم أستمع ألى تلك المجموعة ... وكم اتمنى !! وهذه ليست دعاية للباشمهندس احمد فهو ما شاء الله عليه لا يحتاج الى ذلك . ولكن من
    متابعتى للدروس المجانية اللى عارضها ... الصراحة حاجة عالية جدا جدا جدا . فعلا دون مبالغة . تبارك الله .
    وهى أيضا بالعربى . ويمكنك متابعة مواضيعه الكثيرة والمنتشرة هنا فى المنتدى أو فى منتدى طريق الجرافيك.
    والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بس فى مشكلة ان البشمهندس احمد فى القاهرة وانا فى الاسكندرية
    وما ينفعش اخذ اسطوانات الكورس من غير ما اشترك فى الكورس ودى مشكلة لان صعب حكاية الاقامة فى مكان تانى غير كدا هحتاج كمبيوتر ومش معقول هاخذ الكمبيوتر بتاعى من محافظة لمحافظة تانية

عضو نشيط
    صور رمزية el_ash3al
    المنطقة
    مصر - طنطا
    ردود
    413
    مين قالك ياأخى أن ماينفعشى تشترى الاسطوانات من غير ما تحضر الدورة
    أقرأ هذه الصفحة
    http://www.maxforums.net/showthread.php?t=104299
    بالتوفيق أخى

لكن فى هذا الموضوع الكلام غير ذلك
    http://www.maxforums.net/showthread.php?t=102442
    فى رابعا

اود ان اشكركم اخوانى الكرام على التفاعل الجميل وهذا يبين كما حبكم لخدمة الاخرين وجزاكم الله خيرا

Bookmarks

قوانين الموضوعات

• لا يمكنك اضافة موضوع جديد
  • لا يمكنك اضافة ردود
  • لا يمكنك اضافة مرفقات
  • لا يمكنك تعديل مشاركاتك
  •  
  • كود BB مفعّل
  • رموز الحالة مفعّل
  • كود [IMG] مفعّل
  • [VIDEO] code is مفعّل
  • كود HTML معطل