Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

Showreel,tracking,shading,lighting,particals,compositing

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• Showreel,tracking,shading,lighting,particals,compositing

ده الشورييل بتاعى هتلاقوا فيه اكساء اضاءات بأستخدام المنتل راى والفيراى والبرازيل
    كمان هتلاقوا فيه بعض الموديلنج والتحريك والنظم الجزيئات
    وكمان فى تراكنج
    وVFX
    بأستخدام برامج ماكس وكومبسشن
    تلك هى أعمالى بنسبه لا تقل عن 90% مع وجود مشاركين فى بعض الأعمال مثل مودلنج بعض الأشياء وتحريك بعض الأشياء
    ولكن الباقى كله خاص بى وحدى

اتمنى ان يحوز اعجابكم
    اللينك

http://www.youtube.com/watch?v=nJph6QOnwHc
    5
    ممتاز
    0%
    4
    جيد جدا
    0%
    0
    جيد
    0%
    1
    مقبول
    0%
    0
    سئ
    0%
    0

السلام عليكم

الصراحة انا شفت الفيديو واعجبت بعملك كثيرا جدا

شغل فنان محترف.

ممكن فكرة عن مواصفات الاجهزة التى قامت بالعمل.

تقبل فائق احترامى.

.
    الخداع البصرى ( عندما تنخدع العين تتخطى المعرفة المنطقية للعقل )

http://maxforums.net/showthread.php?...C7%DF%ED%E4%CC

بسم الله مشاءالله ,شغل جامد و مبدع.
      ممكن اعرف شو البرامج التي استخدمتها؟
      و عندي سؤال ,كيف سويت المشهد الذي يخرج به مبنى من الارض ,المبنى الذي عليه لافتة جولدي
      ***Visit My Blog***

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

المشاركة الأصلية بواسطة Salamax مشاهدة المشاركة
        الصراحة انا شفت الفيديو واعجبت بعملك كثيرا جدا

شغل فنان محترف.

ممكن فكرة عن مواصفات الاجهزة التى قامت بالعمل.

تقبل فائق احترامى.

.

أشكرك يا أخى وانت كمان شغلك جميل انا شوفته فى التراكنج وpftrack فعلا برنامج ممتاز انا استعملته مؤخرا وكان ممتاز حقيقى اما عن سؤالك بخصوص الأجهزه المستعمله فمنها القوى جدا ومنها العادى وده حسب كل شركه عمات بها ولكن لو سألتنى على شغل بعينه سأقول لك بالتفصيل عن كل واحد فيهم ماذا فعلت به وما هو البرنامج المستخدم به.

على سبيل المثال اليوسفى والمانجه التى يقعان من الشجرة دى اتعملت بماكس 8 مودلنج الشجرة والأكساء والأضاءة والرندر تم بواسطتى الجهاز الذى قام بذلك مش قوى قوى ولكنه قوى بس الفريم الواحد أخذ حوالى 2:30 ساعه بواسطه برازيل رندر واترندر على حوالى 15 جهاز العمل ككل فالشركه التى أعمل بها شركه والحمد لله كبيره فى مصر

المشاركة الأصلية بواسطة mano2005 مشاهدة المشاركة
          بسم الله مشاءالله ,شغل جامد و مبدع.
          ممكن اعرف شو البرامج التي استخدمتها؟
          و عندي سؤال ,كيف سويت المشهد الذي يخرج به مبنى من الارض ,المبنى الذي عليه لافتة جولدي
          أشكرك يا أخى على مشاركتك بس برضوا يا ريت تقولى على عمل بعينه حتى أقول لك ماذا فعلت به وما البرامج المستخدمه به

اما عن المشهد الخاص بجولدى قده كان مصنع جولدى أخذت أفكر به وكيفيه عمله لمده أسبوع ونفذته فى يومين وسهرت عليه كثير جدا حتى يصل الى ما تراه الأن
          أستخدم به map معقدة لل Displacement الى كون حركه الجبال ولكن بشكل متحرك وأستخدمت به خاصيه الظهور للطوب والزجاج ومقبص Grow لبعض الحوائط وأسياخ البناء وأستخدمت به مقبص كان مشهور وقتها partical studio وده للحائط الرئيسى والبياض ومقيص أخر لفرش الزرع بتلك الطريقه وكان كل ذلك على ماكس 6 وبالرندر العادى مع أستخدام ال light tracer & Sky light وده لأعطاء أنعكسات الأضاءة .

يعمل...
          X