Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

تصميم جديد ليا بس عندي شوية مشاكل

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• تصميم جديد ليا بس عندي شوية مشاكل

ياجماعة انا ليا فترة بعمل كراكتر كتير وعاوز احترف المجال دة بس بيقف قدامي شوية مشاكل يعني تفاصيل الجسم والعضلات ساعات بتطلع معايا بايظة وكمان شوية تشوهات في الوجة فا انا مش عارف اعمل اية ياجماعة لو حد فيكم عندة اسطوانة تعليم تصميم جسم انسان كامل بكل التفاصيل ياريت يديني اللينك بتاعها ولا تنصحوني اني اخد كورس كراكتر مودابنج في مدرسة الرباط انا عاوز رايكوا لانة مهم بالنسبالي وشوفوا التصميم الجديد الي انا عملتة بس لسة ما كملتوش لاني مش عاوز ابتدي في الراس او تفاصيل الجسم وابوظها ياريت تفيدوني بسرعة وكمان انا حاطط صورة البنت الي كنت عرضت راسها من فترة ودلوقت انا بشطب فيها بس عاوز اعرف اية الي ممكن اعملة تاني لاني حاسس اني ممكن اضيف كتير ياجماعة انا عارف انكوا اول حاجة هتقولوها ان مطقة الصدر مش كويسة والايدين كمان وانا عارف الكلام دة بس ياريت حد يساعدني باكتر من مجرد انة يقولي علي العيوب لاني عارفها شكرا ليكوا كلكوا واتمني التوفيق ليا وليكم

بسم الله........
    أخي واضح انو عندك موهبة ماشاء الله...............
    وكون هدفك مشابه لهدفي في احتراف الكاركتر...................
    ساقول لك ماذا فعلت حتى اصل الى هدفي
    أولا حاولت اتقان تصميم الرؤوس كونها اصعب جزء في الكاركتر.............ووصلت الى نتيجة لا باس بها
    والان احاول اتقان عمل الاطراف.............وهكذا...........لاني اعتقد ان عمل الكاركتر كاملا من اول مرة سيكون امرا شبه مستحيل
    وفيما يخص تصميم الرؤوس شوف الدروس الموجودة في هذا الموقع:
    http://www.3dtotal.com/
    بالتوفيق...............
    I Love Nvidia Cg

السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
      و الله يا اخي بداية جميلة وموفقة و يبدو انك متمكن
      و علي فكرة انا كمان من المهتمين بمجال الكراكتر موديلينج و ليا موضوع في منبر الثري دي ماكس عن دروس احتراف الكراكتر موديلينج لو حابب تشوفو قولي و باحطلك اللينك
      المهم انا عاوز منك طلب صغير ممكن البلو برنت تبع الشخصيتين اللي انت عارضهم و نعمل ورشة عمل مصغرة بيني و بينك و انت هتكون صاحب الموضوع لو مش عاوز خلاص بس انا عاوز البلو برنت تبع الشخصيات اللي انت شغال عليها و مش هعرضهم يا عم لو خايف من المنافسة ههههههه
      انا بضحك معاك طبعا مستواك اعلي من مستوايا بكتييييييييييييير
      كمان فيه مشكلة صغيرة بتواجهني انا كمان زي ما هي ظاهرة في اعمالك الخط الموجود في وسط المجسم و هو خط السميتري تعرف ازاي نشيله
      وبجد انا شايف انك جامد قوي في الكراكتر موديلينج وممكن نعمل انا و انت تيم ورك ونعمل دروس للمنتدي هنا بما ان دروس الكراكتر موديلينج هنا قليلة
      ربنا يوفقك
      اه متنساش البلو برنت
      Edge Loop
      ...........................
      ولدى نصحتك لما صوت اتَنَبح
      ما تخافش من جِنِّى ولا من شَبَح
      وإن هبّ فيك عفريت قتيل إسأَله
      ما دافعش ليه عن نفسه يوم ما اندبح ؟

........................

عينى رأَت مولود على كتف أُمه
      يصرُخ تهنِّن فيه يصرخ تضمُّه
      يصرخ تقول يا بْنى ما تنطق كلام
      ده اللى ما يتكلمش يا كتر همُّه
      عجبى!!

......................................................
      تأبط شرا

يعمل...
      X