Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

لكل المحترفين الرجاء الدخول

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

hogobingo
    مجنون rigging
    مشكورين أخواني معلومات مفيدة جدا للمبتدئين لكم جزيل الشكر
    بسم الله الرحمن الرحيم
    اللهم صلي على محمد وأل محمد الطيبين الطاهرين

المشاركة الأصلية بواسطة فارس البوابة مشاهدة المشاركة
      hogobingo
      مجنون rigging
      مشكورين أخواني معلومات مفيدة جدا للمبتدئين لكم جزيل الشكر
      هههههههه اذا عجزت عن قرائة مجموعة من الكلمات فكيف بك مع الرحلة الطويلة لتعلم الماكس
      دروس فيديو عربية في الكركتر ريجنج
      دروس فيديو عربية في ال toon car rigging

بارك الله فيكم ولكنى ارجو ان الموضوع يكون اكبر من كده كمان لان اكيد لكل محترف وجه نظر وحتى لو وجهات النظر دى اختلفت فهى مفيده ايضا لان كل مبتدىء هاياخد وجهه النظر اللى تناسبه بس انا شايف ان التخصص للمبتدىء ده هايضره فى البدايه المبتدىء لازم يعرف كل شىء عن اساسيات الماكس من اول المودلينج لحد البارتيكلز والريجنج والكاركتر مجرد الاساسيات وبعد كده هو اللى هايحدد بنفسه رحله الاحتراف هو ناوى يتخصص فى ايه لانه على الاقل هايتكون عنده نظره شامله عن الماكس انما اللى بيحصل ان المبتئدين وانا منهم بنشوف درس مذهل مثلا عن الفيراى ولما المبتدىء بيشوف النتيجه بينبهر بيها وممكن يقرر انه يتخصص فى الموضوع ده وهو ماعندوش فكره حتى الفيراى ده ايه او عمليه الريندر دى مرحله رقم كام فى الرحله الصعبه دى انا كل اللى بطلبه بس من المبتدئين اللى زى لازم تاخد فكره وتتعرف على كل شىء لان النتيجه المبهره اللى بنشوفها فى الاخر هى نتيجه للمودلينج والماتريل والاضاءه والايفكت والبارتيكل والريندر الخ وعشان تقدر تاخد قرار فى التخصص لازم تعدى على كل المراحل دى الاول
        دى وجهه نظرى ارجوا لو انا غلط تقولولى واسف على الاطاله وياريت الموضوع يكون فى اهتمام اكبر عشان نستفيد من خبره واراء المحترفين

السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
          الحقيقة يا اخي الشباب اعطوك المفتاح للعمل علي هذا البرنامج الرائع ماعليك الا تنفيذ ماقالو
          هوجو بينجو و مجنون ريجينج مشكورين اخواني علي العرض الشيق الحقيقه انا نفسي استفدت من هذا العرض علي الرغم من اني اعمل علي الماكس من فترة طويلة بس حلتي معاه كانت غريبة
          بدأتها بالمعماري و انا له كاره و توغلت في الفيراي ريندر و ضيعت الكثير من الوقت في التجارب وانا اعشق الكراكتر موديلينج و لكني لم اجد الطريق الذي ابدا منه الكراكتر موديلينج لذا رضيت بالمعماري لتعلم اساسيات الماكس نرجع لموضوعنا
          انا اتفق معكما فيما نصحتما به الاخ صاحب الموضوع و اتفق ايضا و بشدة مع ما قاله الاخ سي جي راي لابد ان يتعرف المبتدئ علي الماكس ككل ثم بعد ذلك يقرر اي طريق يسلكه مشكورين اخواني و نفعنا الله و اياكم بالعلم النافع و العمل الدؤوب

Edge Loop
          ...........................
          ولدى نصحتك لما صوت اتَنَبح
          ما تخافش من جِنِّى ولا من شَبَح
          وإن هبّ فيك عفريت قتيل إسأَله
          ما دافعش ليه عن نفسه يوم ما اندبح ؟

........................

عينى رأَت مولود على كتف أُمه
          يصرُخ تهنِّن فيه يصرخ تضمُّه
          يصرخ تقول يا بْنى ما تنطق كلام
          ده اللى ما يتكلمش يا كتر همُّه
          عجبى!!

......................................................
          تأبط شرا

يعمل...
          X