Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

بعيدا عن التفكير العربي .... تصميماتي ... أبرز عيوبي من فضلك

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• بعيدا عن التفكير العربي .... تصميماتي ... أبرز عيوبي من فضلك

ليس تشكيكا في قدرة التفكير العربي ولكن لمحاولة بدء نقطة نظام في التصميمات العربية او الارتقاء بها ..... ايضا انت أبرز عيوبي حتي احاول الارتقاء بنفسي

وانا صراحة واثق في خبرة بعض الناس في المنابر

بسم الله

لو تسمحلي أتكلم عن اعمالك . . قبل أي حاجة كلها بسم الله ما شاء الله ممتازة

حبيت فيها البساطة والذوق العالي

ولو ممكن اعلق على كام تصميم في حاجات بسيطة شوية . .
    تصميم ( DHL ) لو كنت ظبط الـ levels بتاع اللون الأخضر ( Green ) كان هتفرق في الصورة معاك . كانت ظهرت جمالها أكتر وأكتر وأكتر وتستخدم الشعار بتاع الـ ( dhl ) بالأصفر . لأن الأحمر مع الأخضر بالدرجات دي مش مريح للعين .

التصميم بتاع الخطوط . . لو تدي ( blur ) لبعض الخطوط وكمان تقلل الـ opacity شوية بطريقة عشوائية . هتديلك تأثير حلو قوي قوي .

في الصورة الشخصية ليك . لو كنت قللت فلتر الـ motion blur على ما أعتقد . شوية . وكنت عملت المساحة اللي بين الخطوط بلون رمادي وتخليه ( darken ) وتقلل الأوباستي . يبقى ميه ميه

اما بقى شعار ( the far weast ) انا بصمتلك بالعشرة إنك مصمم جامد جداً جداً . لأنه بجد جميل جداً جداً

في النهاية برافو عليك . ويارب تتقبل كلامي بصدر رحب ومتضايقش منه
    اللهم أتنا في الدنيا حسنة وفي الأخرة حسنة وقنا عذاب النا

www.ahmedelbadry.com

المشاركة الأصلية بواسطة a_elbadry مشاهدة المشاركة
      بسم الله

لو تسمحلي أتكلم عن اعمالك . . قبل أي حاجة كلها بسم الله ما شاء الله ممتازة

حبيت فيها البساطة والذوق العالي

ولو ممكن اعلق على كام تصميم في حاجات بسيطة شوية . .
      تصميم ( DHL ) لو كنت ظبط الـ levels بتاع اللون الأخضر ( Green ) كان هتفرق في الصورة معاك . كانت ظهرت جمالها أكتر وأكتر وأكتر وتستخدم الشعار بتاع الـ ( dhl ) بالأصفر . لأن الأحمر مع الأخضر بالدرجات دي مش مريح للعين .

التصميم بتاع الخطوط . . لو تدي ( blur ) لبعض الخطوط وكمان تقلل الـ opacity شوية بطريقة عشوائية . هتديلك تأثير حلو قوي قوي .

في الصورة الشخصية ليك . لو كنت قللت فلتر الـ motion blur على ما أعتقد . شوية . وكنت عملت المساحة اللي بين الخطوط بلون رمادي وتخليه ( darken ) وتقلل الأوباستي . يبقى ميه ميه

اما بقى شعار ( the far weast ) انا بصمتلك بالعشرة إنك مصمم جامد جداً جداً . لأنه بجد جميل جداً جداً

في النهاية برافو عليك . ويارب تتقبل كلامي بصدر رحب ومتضايقش منه

مرسي جدا جدا جدجدا a_elbadry

افادك الله كلامك يبين مدي ذكائك ماشاء الله نقدك نقد بناء ليس لمجرد النقد بارك الله فيك
      ........................................................................

اعتقد ان فيه مشكله في الموقع اللي رفعت عليه الصور انا رفعت اكثر من 14 تصميم ماعتقدش كلهم ظاهرين

حسين .......... خود التصميم رقم 3 , وانزل عرض ونقد

بالنسبه للتصاميم كلها ماشاالله تبارك الله , هادفه ومعبره وبسيطه ومقروئه جدا ... واكثر تصميم بيتكلم عربي واجنبي كمان رقم 3 اعجبني جدا جدا ... تسلم ايدك . مع اني مفهمتش النص والقرائه من وراه ... بس باين من وراه مغزى

وبالمناسبه في شغلك اعمال تجاريه وقويه ... ومش أي كلام . نفس الاعلانات المحترمه الموجوده فالسوق عنا . يعني ميتخافش عليك ,

ربنا يبارلك فشغل ايدك .

تحياتي الناريه اخي

phoenix صدقني مجرد مرورك علي وعدم توجيه اي انتقاد فـــ دي اعتبرها شهادة خبرة.. مبدئية انا اعرفك مش بسهولك تعدي شيء من تحت ايدك .... نظرة خبير بقي .... كمان انا ذاهب عرض ونقد هبلغك لو في تطوير
          بخصوص الرساله الخاصه ردك اسعدني كثير وامدني بدفعه لأتباع خطواتك وخبرتك

يعمل...
          X