Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

إسمك يدل على شخصيتك

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• إسمك يدل على شخصيتك

كثيراً مانبحث عن أسماء مستعارة لدخول عالم المنتديات و مواقع الانترنت .... فبعضنا يريد أجمل الأسماء وآخر يريد أكثرها بريقاً وآخر يريد أكثرها تأثييراً بالمعني ... إلخ

لكن هل يعلم العضو الذي يقوم بدخول عالم المنتديات خاصة والمواقع عامة أن هذا الاسم يدل على شخصيته ... ويترك الانطباع داخل من يقرؤون مشاركاته ... ويتابعون موضوعاته ... كذلك في طبيعة من يقوم برسم شخصية لهذا العضو في ذاكرته

لذلك فللإسم أهمية كبيرة جداً في وصف شخصيتك أو شخصيتكِ خلال صفحات الانترنت ... حتي أنه من الممكن أن تعتبره أو تعتبرينه أنه عالم آخر لكِ فيه أو لك فيه اسم مختلف وشخصية أخري ... هو عالم جديد نعيش فيه

نظهر أفضل ماعندنا في عرض المواضيع وانتقاء الردود ... فنحن نحلم بأن ننجح في عالم الانترنت كما هو الحال بأن ننجح في عالمنا الحقيقي

هناك العديد من الأسماء التي كانت ومازالت لشخصيات مختلفة حفرت اسمائها في قلوبنا وعلى جدران هذا المنتدي ... بأسمائهم البراقة وموضوعاتهم الهادفة ومساعداتهم الأخوية الراقية

لذك أخي العضو وأختي العضوة ..... تخير لنفسك اسماً يحمل في حروفه معني لشخصيتك ... التي بها تجبر الأقلام على احترامك ووضعك في قالب من التوقير تحفه المحبة وتغشاه المودة

رسالة من قلب أخ إلي سائر اخوانه

والله المستعان
    Telpo Gallery

موقعي التعليمي
    www.cgcube.tv

كثر المتساهلون فى الدين ، فظهر الملتزمون بصورة المتشددين ، فعلى الملتزمين إختيار الأسلوب الصحيح لتوصيل صحيح الدين لغيرهم باللطف واللين

الكلام الذي تقوله مهم , هناك اسماء غير جميلة

يجب ان تتغير الى المتواضعة , وآخر الى أي شيء غير ذلك الحيوان .

مشكور .

.... ربنا ينور بصيرتك ^_^ ... وكل لبيبِ بالإشارة يفهم

أحياناً بقول ليه ما تحطش الإدارة قوانين للأسماء عشان يبقي في شوية حزم ... بس برجع وبقول عيب ده احنا بتوع جرافيك يعني المفروض دماغنا أكبر من كده ... بس ربنا يهدي

والله المستعان
      Telpo Gallery

موقعي التعليمي
      www.cgcube.tv

كثر المتساهلون فى الدين ، فظهر الملتزمون بصورة المتشددين ، فعلى الملتزمين إختيار الأسلوب الصحيح لتوصيل صحيح الدين لغيرهم باللطف واللين

جميل جدا كلامك
        بس ياترى هل اسمي يدل على شي ما؟؟؟؟؟؟
        ولكني فهمت من ردBeliasانه يقصدني بذلك لان معظم الاعضاء اطلقوا علي ذلك الاسم
        تقبل مروري على موضعك
        لاتـدع الـيأس يسـيطر عليـك
        فابنـي في جـدرانه حبـــل

يوصــلك الى بصيــص ضوء

ستعــرف حينها ان الامــل موجود
        فتمــسك به ولاتدع اليأس يقتلك

اكيد ده صح
          في مثل سمعته قبل كده بيقول
          لكل شخص من اسمه نصيب
          واظن ان ده حقيقة
          لا اله الا الله محمد رسول الله

بـارك الله فيكم إخواني على حسن التفاعل ... وجعله بميزان حسناتكم

أختي المغرورة ... صراحه سؤالك غريب جداً ؟

طبعاً اسمك يدل على شئ ... على التواضع والخجل وانك شخصية فريدة "هل هذا هو المتوقع"

لو عايزه تعرفي يعني ايه غرور اللي انت حاطاه في إسمك .... ممكن تكتبي في أي معجم أي قاموس ... أو تسألي أي واحد ماشي في الشارع .... يعني ايه كلمة مغرور

على فكرة في ناس بتعتبرها شتيمة .... وأنا من الناس دي ... عشان كده بكون في خجل وأنا بكتب اسمك ... بجد أنا مستعجب أعرف ناس لما حد بيمدحها وشها بيحمر لدرجة انك تحسي انه بيبكي ... يقوم أشوف اسم فيه الاعجاب عادي لأ كمان الغرور ... غريبه ... زي برضه الأخ تيس ... مش عارف أرد على مواضيعه ... لأني مش معقول هقوله " مشكور يا تيس "

وعموماً هقولك ..... من تواضع لله رفعه ... ليه بنختار أسماء تستفز الناس اللي قدامنا ... هسألك سؤال وممكن يكون محرج .... وإنتِ عارفه رده

كام واحد بعت لك عالخاص وقالك ممكن نتعرف ؟ ..... وطبعاً الأمر طبيعي لأن أي واحد معندهوش دين أو ضمير هيلاقي الاسم ده فهيقول عادي أجرب .... لكن تفتكري ممكن كان يكتب كده لو الإسم "أمة الله" أو "أم زينب" ... ممكن ... بس هيفكر ألف مرة قبل ما يعمل كده

لازم نتقي الله .... بجد .... لأن كل كلمة بنكتبها شاهده علينا .... حرام تبقي ذنوب في النت وبره

وفي النهاية ربنا يهديكِ ويهدي الجميع .... ونفكر بقي بدماغ ناس عايزه فعلاًَ توصل وتنفع الإسلام

والله المستعان
            Telpo Gallery

موقعي التعليمي
            www.cgcube.tv

كلامك يا قلاشاوى عدى العيب
              و لكن باردوة مش معنى ان اسمها مغرورة انها مغرورة
              و الغرور صفه و ليس سب
              فمن الصفات الجيد و السىء
              للاستماع و تحميل القرآن الكريم برابط واحد للشيخ اللذى تحب و بصوت عالى الجوده :
              http://www.tvquran.com/

Join me on Facebook
              https://www.facebook.com/rabieart.fanpage
              https://www.facebook.com/MCC4P

نعم بالفعل .. أنا من الناس إلى فعلا أتحرج أرد على بعض الشباب أو الفتيات والسبب بكل بساطة أسماءهم ..
                أضف إلى ذلك أني أن تلكمت على أفتراض مع فتاة وكان إسمها مريبا .. الكل راح يضع علي علامات إستفهام ؟؟؟
                سأل الممكن المستحيل :أين تعيش ؟
                أجاب المستحيل : في أحلام العاجز .

......

FUNTOON GALLERY

المشاركة الأصلية بواسطة m.ramdan مشاهدة المشاركة
                  كلامك يا قلاشاوى عدى العيب
                  هههههههه
                  هو ليس فلاشاوي
                  فقط الصورة الرمزية متشابه قليلا

شكرا اخي على الموضوع
                  انا اسمي شادي شوفلي كده الطالع لو سمعت
                  بهرج طبعا

اسف للخطأ.........
                    للاستماع و تحميل القرآن الكريم برابط واحد للشيخ اللذى تحب و بصوت عالى الجوده :
                    http://www.tvquran.com/

Join me on Facebook
                    https://www.facebook.com/rabieart.fanpage
                    https://www.facebook.com/MCC4P

أخي الكريم / m.ramadan كلامك صحيح .... لكن ايه لازمة الشبهات والمشاكل ... طيب ما أنا أخلي نفسي محط الشبه وبعد كده أشكي ... و عموماً دي مشكلة المسلمين أباً عن جد إلا من رحم ربي .... ولا يهمك ... شرف لينا اننا نكون شبه الأخ فلاشاوي

أخي Funtoon ... ده المفيد ... والحمد لله ان في حد تاني واضحة له النقطة دي

أخي shady sobhy .... هو يوسف قالي الكلام ده قبل ما أقرأ الرد مباشرة .... حتي اني ضحكت جداً

وعموماً موضوع الطالع ده أنا ماليش فيه ... بس ... ممكن أشوف لك النازل ^_^

والله المستعان
                      Telpo Gallery

موقعي التعليمي
                      www.cgcube.tv

المشاركة الأصلية بواسطة telpo مشاهدة المشاركة
                        بـارك الله فيكم إخواني على حسن التفاعل ... وجعله بميزان حسناتكم

أختي المغرورة ... صراحه سؤالك غريب جداً ؟

طبعاً اسمك يدل على شئ ... على التواضع والخجل وانك شخصية فريدة "هل هذا هو المتوقع"

لو عايزه تعرفي يعني ايه غرور اللي انت حاطاه في إسمك .... ممكن تكتبي في أي معجم أي قاموس ... أو تسألي أي واحد ماشي في الشارع .... يعني ايه كلمة مغرور

على فكرة في ناس بتعتبرها شتيمة .... وأنا من الناس دي ... عشان كده بكون في خجل وأنا بكتب اسمك ... بجد أنا مستعجب أعرف ناس لما حد بيمدحها وشها بيحمر لدرجة انك تحسي انه بيبكي ... يقوم أشوف اسم فيه الاعجاب عادي لأ كمان الغرور ... غريبه ... زي برضه الأخ تيس ... مش عارف أرد على مواضيعه ... لأني مش معقول هقوله " مشكور يا تيس "

وعموماً هقولك ..... من تواضع لله رفعه ... ليه بنختار أسماء تستفز الناس اللي قدامنا ... هسألك سؤال وممكن يكون محرج .... وإنتِ عارفه رده

كام واحد بعت لك عالخاص وقالك ممكن نتعرف ؟ ..... وطبعاً الأمر طبيعي لأن أي واحد معندهوش دين أو ضمير هيلاقي الاسم ده فهيقول عادي أجرب .... لكن تفتكري ممكن كان يكتب كده لو الإسم "أمة الله" أو "أم زينب" ... ممكن ... بس هيفكر ألف مرة قبل ما يعمل كده

لازم نتقي الله .... بجد .... لأن كل كلمة بنكتبها شاهده علينا .... حرام تبقي ذنوب في النت وبره

وفي النهاية ربنا يهديكِ ويهدي الجميع .... ونفكر بقي بدماغ ناس عايزه فعلاًَ توصل وتنفع الإسلام

والله المستعان
                        شكرا لك بس انا اخذت الاسم لاسباب عديدة وكان الكل يقول عني مغرورة لاني
                        لااكلم اي حد ولا ارد على اي حد من طبعي لا اتعامل مع اي حد وصعب الانسان
                        يكلمني بسهوله لاني صعبه اكلم حد يعني 4 سنوات اللي عشتهم في الجامعه
                        وتصدق ولا لا تصدق ماكلمت ولا شااااااااب ولهذا السبب سموني كذا ولما كنت امر
                        من عندهم ويكون زحمه وكذا والله ماكنت اكلمهم او انبههم اني وراهم ولا شي
                        واحد يشوفني ويقول للثاني و و و و هذا شيئ بسيط
                        وبالنسبه لسؤالك المحرج فعلا اول مااشتركت هنا وصلتني رسائل بس كانت في حدود الاسئله والاجوبه لاغير ........
                        فالانسان لا يحكم على اسمه وشكله و و و بل يحكم على شخصيته وتعامله مع الناس
                        فممكن اللي توقعتها هوا الاكيد......
                        لان اللي يتعامل معاي يغير نظرته بسهوله..........فانا شخصيه فريدة من نوعها.......
                        فابنـي في جـدرانه حبـــل

يوصــلك الى بصيــص ضوء

كلام جميل

وبعض الأسماء تدل على عقد نفسية عند الشخص ، فالأفضل في هذه المنتديات وضع الأسماء الحقيقية أو اختصار لها .

فأنا لا أتحرج من إشهار إسمي في منتدى عريق مثل المنابر .

ak : akram
                          toom : toom

ههههههههه يعني akram toom
                          سبحان الله وبحمده .. سبحان الله العظيم

لاريب أنّ الألم هو سائق انفعالاتي الفظّ ، وأنّ الأمل هو وسيلتي الدائمة لترويضه . لكن .. هل أكون بهذا قد لخّصت لك عملية الإبداع ؟

FACEBOOK

المشاركة الأصلية بواسطة المغرورة مشاهدة المشاركة
                            انا شخصيه فريدة من نوعها
                            أنت فعلا مغرورة ،،

آسف ، لا أقصد الشتم

نحتاج مصممي ثري دي (Cinema 4D/3D Studio Max) لتصميم فلم ،،
                            ..:: ورشة عمل فلم ثري دي ::.. ++ شــــــاركــــــــــــونا ++
                            --------
                            اللهم اصلح لى دينى الذى هو عصمة أمرى وأصلح لى دنياى التى فيها معاشى وأصلح لى آخرتى التى فيها معادى واجعل الحياة زيادة لى فى كل خير واجعل الموت راحة لى من كل شر.

كفارة المجلس
                            سُبْحَانَكَ اللَّهُمَّ وَبِحَمْدِكَ ، أَشْهَدُ أَنْ لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ أَسْتَغْفِرُكَ وَأَتْوبُ إِلَيْكَ

تعريف كلمة "منتدى"

المشاركة الأصلية بواسطة Youssef 4D مشاهدة المشاركة
                              أنت فعلا مغرورة ،،

آسف ، لا أقصد الشتم
                              طيب ليه حكمت علي كذا؟؟؟؟؟؟؟
                              فابنـي في جـدرانه حبـــل

يوصــلك الى بصيــص ضوء

يعمل...
                              X