Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

حاجة تفرس !!

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• حاجة تفرس !!

بالذمة مش حاجة تفرس ..!!

www.ali-cv.com موقعي ومعرض اعمالي

www.ne3na3.net شاي بالنعناع !

follow me

ملحوظة : الصور نفسها ليست هي الرسائل الأصلية .. لكن النصوص هي الرسائل الأصلية

follow me

مممممممممممممممممممممممممممم

تمسك لا داعي له بالماضي-في رايي الخاص يعني-

احنا لينا بالاحنا فيه دلوقتي و نحاول نصححه

مش كل شويه نقول احنا كنا و كنا و كنا و اخنا في نفس الوقت بنسير من سئ لاسوأ

بتفكرني بكاريكاتير جايب صوره قزم عربي واقف قدام واحد امريكاني و ماسك في ايده صوره صلاح الدين الايوبي و بيقولوا شايف اهو ده جدي

قاله انا عارف ما هو انا الي طابعلك الكتاب
      Junior Architect-Ahmed Abdel Aziz
      Mansy

إن من يختلف معك فكريًا في العالم العربي هو على الأرجح ملحد أو عميل أو شاذ جنسيًا،

أنا مش جايبها عشان نقول إحنا كنا .. عنوان الموضوع بيقول "حاجة تفرس" !!

follow me

أكيد حاجة تفرس
          (وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا وَجَدْنَا عَلَيْهِ آبَاءنَا أَوَلَوْ كَانَ الشَّيْطَانُ يَدْعُوهُمْ إِلَى عَذَابِ السَّعِيرِ) لقمان :21

الرد على من قال بحل المعازف

http://www.abumishari.com/

معلش يا فلاشاوي مش عارف ان بشكك في الصور دي انا حاسس انها متفبركة
            يا عم انا عمري ما سمعت عن خليفة اسمه هشام الثالث في الاندلس فين في الاندلس ولا مؤاخذه
            الاندلس كان فيها عبد الرحمن الداخل و المرابطين و الموحدين... الخ
            مين بقي هشام ده ... ده اولا
            ثانيا التوقيع بتاع هشام الثالث ده مش مظبوط وهو اكبر دليل علي الفبركة مكنش فيه حد بيمضي كده
            الامضاء كان كالتالي علشان الموضوع يبقي متفبرك صح
            هشام الثالث خليفة أمير المؤمنين بالاندلس
            ولسه فيه حاجات كتير تدل علي ان الرسالة متفبركة
            كلمة بسم الله الرحمن الرحيم هل كانوا بيكتبوها كده زمان ايام الاندلس
            المفروض كمان ان الناس زمان كان خطهم مش حلو قوي كده ده يا عم مكتوب بالكمبيوتر
            معلش يا فلاشاوي بس انا شايف ان الموضوع متفبرك علي الاخر
            Edge Loop
            ...........................
            ولدى نصحتك لما صوت اتَنَبح
            ما تخافش من جِنِّى ولا من شَبَح
            وإن هبّ فيك عفريت قتيل إسأَله
            ما دافعش ليه عن نفسه يوم ما اندبح ؟

........................

عينى رأَت مولود على كتف أُمه
            يصرُخ تهنِّن فيه يصرخ تضمُّه
            يصرخ تقول يا بْنى ما تنطق كلام
            ده اللى ما يتكلمش يا كتر همُّه
            عجبى!!

......................................................
            تأبط شرا

ريكا.... ركز كويس وإقرا ردي الثاني ....!!

أسماء الخلفاء الأمويين في الأندلس ومدة خلافتهم وأسماء أمهاتهم

محمد الأول : ابن عبد الرحمن الثاني بن الحكم بن هشام بن عبد الرحمن الأول (الداخل) . ( 238-273هـ). مدة حكمة : 35 سنة . أمه أم ولد أسمها ( بهيرة) توفي عن 66 سنة.

المنذر : ابن محمد بن عبد الرحمن الثاني بن الحكم بن هشام بن عبد الرحمن الأول (273-275هـ) مدة حكمة سنة واحدة عشر شهرا. أمه أم ولد أسمها (أثل). توفي عن 46 سنة.

عبد الله : ابن محمد الأول بن عبد الرحمن الثاني بن الحكم بن هشام بن عبد الرحمن الأول : ( 275-300 هـ) . مدة حكمه خمس وعشرون سنة. أمه أم ولد اسمها (بهار) . توفي عن 73 سنة.

عبد الرحمن الثالث ( الناصر) : بن محمد بن عبد الله ( 300-350 هـ) مدة حكمه خمسون سنة . أمه أم ولد اسمها ( مزنة) . توفي وعمره 73 سنة.

الحكم الثاني ( المستنصر) : ابن عبد الرحمن الثالث ( الناصر) (350-366هـ). مدة حكمة خمس عشرة سنة وخمسة أشهر. أمه أم ولد اسمها ( مرجانة) . توفي عن 63 سنة.

هشام الثاني (المؤيد) : بن الحكم المستنصر (366-401 هـ) . أمه أم ولد اسمها (صبح) توفي وعمره 48 سنة.

محمد الثاني ( المهدي ) ابن هشام بن عبد الجبار بن عبد الرحمن الناصر (401).

سليمان المستعين بالله : بن الحكم بن سليمان بن عبد الرحمن الناصر (401-407هـ) . أمه أم ولد اسمها (ظبية) توفي عن 53 سنة.

عبدالرحمن الرابع ( المرتضي): ابن محمد بن عبد الملك بن عبد الرحمن الناصر (408هـ).
              عبد الرحمن الخامس ( المستظهر): ابن هشام بن عبد الجبار بن عبد الرحمن الناصر (414 - 414 ) مدة حكمة 47 يوما . أمه أم ولد اسمها ( غاية المنى) . مات مقتولا.

محمد الثالث ( المستكفي): ابن عبد الرحمن بن عبد الله بن عبد الرحمن الناصر ( 414-416) مدة حكمة 17 شهرا . أمه أم ولد اسمها (حوراء) . توفي مسموما أو مقتولا.

هشام الثالث ( المعتّد بالله) : ابن عبد الرحمن الرابع بن محمد بن عبد الملك بن عبد الرحمن الناصر ( 418-422) . مدة حكمة أربع سنوات تقريبا . أمه أم ولد أسمها ( عاتب). توفي بعد خلعه عن 64 سنة.

follow me

إعمل زيي في أي حاجة شاكك فيها ... ما تقولش إنك شاكك فيها غير لما تستشيير أونكل جوجل !!
                وبعدين يا راجل بقى هي دي الحاجات اللي شككتك ... ويعني خريطة قرطبة دي مشفتهاش ..!!

follow me

الرساله صحيح (للاخ المشكك)
                  ههههه والله انا افكر اروح كندا اكمل دراستي

يا اخي هم تجاوزونا علميا
                  فيجب الان ان نجاريهم كما جارونا سابقا

اخي درس بكندا فتره 6 شهور فقط قال ان عدد الطلاب العرب =نصف عدد الطلاب الماليزيين المبتعثين

ومع هذا تجد انهم متفوقين و يعملون بجد لدعم دولتهم لذالك ماليزيا هي الدوله الوحديه التي تصنع من الدول الاسلاميه

http://www.youtube.com/watch?v=YAY5cJ0Y2uU
                  لا تعليق بعد هذا المقطع
                  لاتاسفن على غدر الرجــــــــــال لطالما..رقصت على جثث الاسود كلابُ
                  لا تحسبن برقصــــــــــها تعـلــــــو على ..اسيادها فالاسد اسدٌ والـكلابُ كلابُ

الخلاف شئ طبيعي بين البشريه
                  (((إذا نطق السفيه فلا تجبه *** فخير من إجابت به السكوت)))
                  يصلب الشعراء من اجل راي..........فلماذا لا يصلب الاذكياء

يعمل...
                  X