Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

رجل المستحيل ... في زمن المستحيل

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• رجل المستحيل ... في زمن المستحيل

أدهم صبرى ضابط مخابرات مصرى جامد، داخل ع الستين من عمره، يرمز له بالرمز ب-516، حرف الباء يعنى أنه من بولاق، أما الرقم 516 فده رقم الأتوبيس اللى بيركبه عشان يوصل محطة البحوث ومنها يوصل لرمسيس يغير المترو عشان ينزل محطة القبة بتاعة المخابرات.هذا لأن أدهم رجل من نوع خاص حيث أنه يجيد قيادة كل أنواع المواصلات من الطائرات والغواصات والسوبرجيت حتى التوك توك،ويجيد استخدام جميع أنواع الأسلحة من المسدس وبمب العيد حتى القنابل النووية والهيدروجينية، ويجيد 66 لغة بالصلا ع النبى وفيه لغتين اتعلمهم وهوه نايم،ويجيد جميع أنواع التنكر، وجميع أنواع القتال والألعاب من التايكوندو وحتى عريس وعروسة
    لقد أجمع الكل ومنهم أنا أنه من المستحيل وربناأن يجيد رجل واحد فى عمر جدى كل هذه المهارات ولذلك استحق هذا اللقب .. رجل المستحيل

المغامرة رقم 65468
    اختطاف محسن

ازاىالكلام ده؟؟
    جلس مدير المخابرات الجديد على مكتبه وهو يتذكر ماحدث حتى الآن فى هذا الأمر الصعب الذى تمر به مصر وما حدث من أدهم (لمزيد من التفاصيل راجع العدد السابق65467 الجزء التاسع من المغامرة بعنوان"قال عايزين يخطفوا محسن&quot... وبعد قليل طرق أدهم الباب فأذن له بالدخول واستنشق بعض الأكسجين من الهواء فالإنسان لابد أن يستنشق الأكسجينحقيقةعلميةوقال لأدهم الأمر اتأزم جدا يا ب-516،نص محافظات مصر مش لاقية تشرب مية والناس خرجت بالجراكن وعاملين ثورة اسمها ثورة الخراطيم، كل واحد جاى بالخرطوم وهيقطعنا.. والقيادة العليا بتشك فى إن ده ملعوب من المخابرات المعادية الإسـ...(لا لا مش الإسرائيلية) وكمان التقارير بتقول ان سونيا جراهام هنا
    يغضب أدهم ويقول يبقى جه الوقت اللى هاقدر آخد ابنى الرضيع منها ، يرد المدير رضيع إيه يا أدهم؟؟ ابنك زمانه قدى دلوقتى .. دانت سايبه فى العدد 100 ،وبعدين هما عملوا حاجة عشان انت اللى تقوم بالعملية تحديدا.. يرد أدهم عااااارفعاااارف.. أكيد خطفوا قدرى .. يافندم الراجل ده اتخطف أكتر ما زور جوازات ..يرد المدير دى تذكرة الطيارة اللى هتسافر للمنصورة بعد 3 ثوانى عشان مفيش مية هناك فى نص المراكز..الحق غير هدومك وزور قرايبك ع السريع والحق الطيارة .. أخذ أدهم التذاكر وهو ينظر إليه جامد
    جامد
    جامد
    جامد ************

تــــــــابع أبو المستحيل
    Telpo Gallery

موقعي التعليمي
    www.cgcube.tv

كثر المتساهلون فى الدين ، فظهر الملتزمون بصورة المتشددين ، فعلى الملتزمين إختيار الأسلوب الصحيح لتوصيل صحيح الدين لغيرهم باللطف واللين

!! ينفع كده؟

هبط أدهم من الطائرة فى المنصورة متنكرا فى شكل طفل فى رابعة إبتدائى وأشار إلى توك توك وهو يلاحظ السيارات التى تراقبه وفهم فورا بذكائه ازاى العصابة عرفته رغم التنكر فقد أخطأ وقال لسواق التاكسى أحلى صباح فعرفوا علطول انه أدهم عشان قال حرفين الألف والصاد المشهور بيهم..المهم رمى أدهم سواق التوك توك وتسلم مقعد القيادة وتذكر كيف أن أبوه فى الخمسينيات علمه كيف يقود التوك توك عشان يبقى أحسن ظابط مخابرات، انحرف أدهم فى حتة ضلمة وانحرفت العصابة وظهر أدهم للعصابة فخرج من السيارة 100 شخص مسلحين ولكن أدهم أخرج مسدسه أبو 6 طلقات وضرب رشاشاتهم كلهم من غير ما يجرح واحد فيهم وبعدين للأسف المسدس معدش فيه رصاص ولكن أدهم رجل المواقف الصعبة دور الضرب فى الرجالة .. ففقد 65 واحد الوعى ولكن التانين فهموا الخدعة فعملوا دايرة حول أدهم ولكن أدهم طار فى الجو ونزل عليهم كلهم .. وفى لحظة وصلت إمدادات العدو كمان200 واحد .. ولكن أدهم ضربهم كلهم برضه ووصلت الإمدادات التانية حوالى 500 واحد كمان ولكن الكثرة تغلب الشجاعة .. يعنى حوالى 800 واحد على واحد كتير برضه
    وفقد أدهم الوعى أمام عدوه اللدود

الفظيع
    الشنيع
    المريع

والله ما يحصل
    أفاق أدهم فوجد نفسه فى مخزن وبجانبه المحروس قدرى كالعادة مربوط..وأمامهما سونيا جراهام ست زى القمر فقال لها أدهم إيه الحلاوة دى يا سونيا؟؟ انت كل ما تكبرى تحلوى؟؟ ترد سونيا مش أحسن منك ياللى مش بتكبر أصلا !! يتمتم أدهم ياللنسااااء
    ويسألها : ليه انتوا قطعتوا المية عن نص البلد والناس مش لاقية تشرب وبتشرب مية المجارى والناس مش عارفه تغسل وبيغسلوا هدومهم فى الترعة؟؟
    تقول سونيا عشان الشعب يفتكر ظلما ان الحكومة بتاعتكم هيه اللى عاملة كده؟
    أدهم بفضول :يعنى بجد والله الحكومة مالهاش ذنب؟
    ترد سونيا : لا طبعا .. حكومتكم أحسن حكومة دلوقتى ..الشباب كلهم بيشتغلوا.. الجنيه بقى أغلى م الدولار .. الأسعار نزلت ..الانترنت بقى ببلاش فى البيوت.. ما فيش حاجة بتتباع فى البلد.. بنك القاهرة ما اتباعش ولا عمر افندى..الفضيلة انتشرت فى البلد ولغوا كل القنوات اللى بتتحدى الملل.. المية واصلة للبلد كلها والمواسير بقالها 200 سنة عشان المحافظة ع التراث.. انتوا اللى شعب غلباوى

غلباوى
    غلباوى

ما تلمى نفسك بقى
    قطع أدهم قيوده فجأة وماتسألش ازاى ( آه نسينا نقول فى المقدمة انه يجيد التخلص من كل القيود فى الدنيا )وصفع سونيا جامد يعنى ولكن الحارس جه من وراه وضربه ولكن منى (اللى أصلا عندها كام وخمسين سنة ) جت فجأة مش عارفين منين وضربت الحارس من وراه وأنقذت الموقف .. نظر أدهم فى عين منى وقال لها تتجوزينى؟؟ ترد منى فى حياء: ماينفعش يا أدهم عشان أنا جسمى كله واوا .. يغضب أدهم ويخرج من المكان بعد أن حرر قدرى وهوه يغنى ليك

وطبعاً إنتم عارفين الأغنية اللي عالواوا

وهو فى الطريق ينحرف الجميع إلى أقرب بيت ويطلب منه أدهم بعض الماء للشرب.. ولكن صاحب البيت الحاج بيومى يخرج بمقشة هوه وعياله ويحتجزون أدهم ورفاقه وهو يصرخ : زى ما العصابة خطفت محسن ابنى، أنا كمان هاخطفكم، وبعدين انتوا جايين تطلبوا مية ؟؟ هوه فيه مية فى البلد ياولاد ....

انتهى الجزء التاسع
    العدد القادم

( لسة خاطفين محسن)
    كيف يخرج أدهم ورفاقه من بيت الحاج بيومى؟
    كيف يستطيع أدهم بعد كل هذه الصعاب أن يحصل على كوز مية عشان يشرب ؟
    هل يستطيع أدهم أن يحرر محسن ابن الحاج بيومى وللا هيسيبه يتحرق؟

هل يستطيع أدهم أن يوضح الموقف للرأى العام وهو أن حكومتنا زى الفل ودايما الغلط على الأعداء؟
    سيب اللى ف إيدك .. وقاتل بإيدك ورجلك وكبدك مع رجل المستحيل

منقول من الإيميل بتصرف
    Telpo Gallery

موقعي التعليمي
    www.cgcube.tv

كثر المتساهلون فى الدين ، فظهر الملتزمون بصورة المتشددين ، فعلى الملتزمين إختيار الأسلوب الصحيح لتوصيل صحيح الدين لغيرهم باللطف واللين

أنا مستغرب إزاي موضوع زي ده يعدي عليه يوم من غير ما يكون فيه 30 رد مثلا !!

بكل صراحة وقلة أدب .. نبيل فاروق إسلوبه يخنق فعلا .. وبطلت أقرا رواياته بعد ما وصلت اولى ثانوي !! ..

اسلوبه مكرر .. الغير منطقية في قصص المفروض انها ليست خيال علمي ...

وبعدين أنا جبت أخري من سونيا جراهام .. في الوقت اللي بطلت اقرا فيها قصصه كانت ماتت بتاع 7 مرات على الأقل ..

ده غير كمان إن حبكاتته سيئة جدا .. في كثير من الأحيان يضع نفسه في مأزق ثم يخرج منه بحل غير مقتع إطلاقا ... لن أنسى ما حيييت عندما دفنوا ادهم صبري في تابووت مدفونا تحت الثلج بمسافة متر ... وخرج منه في النهاية ... إيييييييييييييييه في إييييييييييه .. هو عبط .. هو فاكرني راكن الفيل بتاعي جنب البيت ولا إيه..!!
      www.ali-cv.com موقعي ومعرض اعمالي

www.ne3na3.net شاي بالنعناع !

follow me

المشاركة الأصلية بواسطة فلاشــــــــــاوي مشاهدة المشاركة
        أنا مستغرب إزاي موضوع زي ده يعدي عليه يوم من غير ما يكون فيه 30 رد مثلا !!

بكل صراحة وقلة أدب .. نبيل فاروق إسلوبه يخنق فعلا .. وبطلت أقرا رواياته بعد ما وصلت اولى ثانوي !! ..

اسلوبه مكرر .. الغير منطقية في قصص المفروض انها ليست خيال علمي ...

وبعدين أنا جبت أخري من سونيا جراهام .. في الوقت اللي بطلت اقرا فيها قصصه كانت ماتت بتاع 7 مرات على الأقل ..

ده غير كمان إن حبكاتته سيئة جدا .. في كثير من الأحيان يضع نفسه في مأزق ثم يخرج منه بحل غير مقتع إطلاقا ... لن أنسى ما حيييت عندما دفنوا ادهم صبري في تابووت مدفونا تحت الثلج بمسافة متر ... وخرج منه في النهاية ... إيييييييييييييييه في إييييييييييه .. هو عبط .. هو فاكرني راكن الفيل بتاعي جنب البيت ولا إيه..!!

أنا كنت مستني حضرتك ترد عشان ما حدش يزعل مني لما انتقد الأستاذ اياه بس حضرتك جبت الوصف الصح
        (وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا وَجَدْنَا عَلَيْهِ آبَاءنَا أَوَلَوْ كَانَ الشَّيْطَانُ يَدْعُوهُمْ إِلَى عَذَابِ السَّعِيرِ) لقمان :21

الرد على من قال بحل المعازف

http://www.abumishari.com/

واو خطير أخي روعة
          - أنا من محبي القصص البوليسية -

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
            هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
            جمده جدا يا محمد ...
            نفس الل سلوب بتاع القصه فعلان ....
            بس انا من عشاق ملف المستقبل ..
            الحياة ألم يخفيه أمل
            أمل يحققه عمل
            وعمل ينهيه أجل
            ثم يجزى كل امرئ بما فعل

ملف لمستقبل و بس و الباقي خس

Life is unfair

دي مش حياة أو موت

دي مسألة خلود

رووووووووعة نفس الإسلوب

Life is unfair

دي مش حياة أو موت

دي مسألة خلود

من ساعه العدد 110 و اسلوبه بقي غريب اوي

و بعد العدد 150 دخل في مرحله اللامعقول

سيبك با عمي ما فيش غير ما وراء الطبيعه هيه احلي حاجه تتقرا
                  Junior Architect-Ahmed Abdel Aziz
                  Mansy

إن من يختلف معك فكريًا في العالم العربي هو على الأرجح ملحد أو عميل أو شاذ جنسيًا،

المشاركة الأصلية بواسطة mansy1985 مشاهدة المشاركة
                    من ساعه العدد 110 و اسلوبه بقي غريب اوي

و بعد العدد 150 دخل في مرحله اللامعقول

سيبك با عمي ما فيش غير ما وراء الطبيعه هيه احلي حاجه تتقرا
                    فعلا القصص بتعته بقت ممله مش ذي الاول ... بقي بيملي صفح وخلاص ...
                    وما وراء الطبيعه الراجل بطل القصه عنده فقر دم وحاسس انه هيجبلي فقر دم ...
                    الحياة ألم يخفيه أمل
                    أمل يحققه عمل
                    وعمل ينهيه أجل
                    ثم يجزى كل امرئ بما فعل

إخواني الزهقانين من قصص نبيل فاروق ..... بالمناسبة الموضوع ده مش من دماغي ده منقول من ايميلي زي مانا كاتب في آخر الموضوع

وبصراحة انا أصلاً مابقرأش ليه اي حاجة .... باختصار لأني مابحبش الروايات أو ماليش دماغ ... لكن لو كان أسلوبه زي اللي في القصة العبقرية دي .... يبقي الحمد لله عالأيام الخوالي اللي ماقرأتش فيها الروايات

أخي فلاشاوي ..... انطباعك عن الروايات خلاني بصراحة أضحك ... الواضح انك متأزم جداً .... لكن الواقع ان هي دي الدراما الكوميدية اللي كل يوم بنشوفها لو تاخد بالك .... الوضع في الواقع الآن أصبح أشبة بالمستحيل .... وانت لازم تكون رجل المستحيل .... وعايز أعتذر لك على تشابه الصورة الشخصية ... بصدق مش مقصودة ... لو عايزني أغيرها قولي

أخي mmnoor من حق كل شخص ابداء رأيه ... يعني قول اللي انت عايزه طالما مابنغلطش في شخص حد "يعني بنغتابه" أو محور ديني يبقي رأيك فوق الراس .... هاه كنت عايز تقول ايه ؟؟

أخي xMustaphax ... بيني وبينك الموضوع بوليسي ساخر ... أو السياسة المضحكة

أخي ملك النسور للأسف لن أستطيع أن أوافقك على اختيارك حيث أن معرفتي بالروايات كما ذكرت أشبه بمعرفتي ببرنامج الـ 3D max

أخي mansy1985 كده أقدر أقولك اني تقريباً سمعت عن روايات ماوراء الطبيعة .... وسمعت انها كويسة ... أحييك ... بس الجميل لو طلع الكاتب عباس فاروق .... "الأخ الأكبر لنبيل فاروق"

الحج diaaking معالي وزير نائب خدم أمراء القبيلة .... تحية من فوق القش إلي نهاية العش ... حبيبي ... كفاية ان الموضوع ضحكك وبسطك ... والواضح انك كمان بتحب ملف المستقبل .... أنا برضه بحب ملف الويندوز الـ "New Folder" بحس بالسلطة وخصوصاً لما بعمله Rename

والله المستعان
                      Telpo Gallery

موقعي التعليمي
                      www.cgcube.tv

ههههههههه
                        جامدة
                        احمد خالد توفيق مسح نبيل فاروق بأستيكه:d

أخي Mr.MoHaMeD ... ايه ده استيكه ... أكيد دي رواية جديدة

بـارك الله فيك على مرورك الكريم ... وسعيدأن أعجبك الموضوع
                          Telpo Gallery

موقعي التعليمي
                          www.cgcube.tv

... تحية من فوق القش إلي نهاية العش ..
                            ايه يا حج انته بتحي فرخه
                            الحياة ألم يخفيه أمل
                            أمل يحققه عمل
                            وعمل ينهيه أجل
                            ثم يجزى كل امرئ بما فعل

العفو ياحج ... ده انت أستاذ المصممين
                              Telpo Gallery

موقعي التعليمي
                              www.cgcube.tv

يعمل...
                              X