Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

((تحدي)) صوت للوجه الافضل

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• ((تحدي)) صوت للوجه الافضل

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    هذا التحدي تم بيني وبين العضو ايهاب منير علي تصميم وجه شخصيه حقيقية خلال يومين بهدف التعلم والتدرب علي تصميم الشخصيات بدقة وبسرعة واتفقنا علي عرض التصميم والواير ايضا هنا ونترك لكم الحكم من خلال التصويت علي ايهم الافضل ونقبل منكم النقد علي الاعمال ايضا

ابدأ بشغل ايهاب وده طبعا احتراما للخصم

وبعدين شغلي mr noras

15
    تصميم ايهاب
    0%
    6
    تصميم mr noras
    0%
    9
    MY GALLERY

اية ياشباب الموضوع نايم لية كل الي عاوزينة رايكوا يلا ياشباب وروني همتكوا معانا بقي واستوا باقي التحديات قريب شجعونا بقي علشان الكل يتعلم ربنا يوفق الجميع

ياسلام اما الناس دي غريبة بشكل واحد ممكن يحط موضوع عبيط ولا لية اي لازمة وتلاقي الف رد علية ولما واحد يحط موضوع علية القيمة ماحدش يعبرة يلا عادي مش اول مرة المشكلة ان في 60 زائر ومافيش رد يرضي ربنا دة اية حد بس يرد عليا ولا علي اية انا عارف ان مافيش حد هيعبرني يلا ربنا يوفق الجميع

عمل ايهاب تقريبا كامل

اما عملك فينقصه الشعر و العينان

فاذا كان القصد هو من الأقرب للصورة فاقول عمل الأخ ايهاب

تم بعض الاضافات و اعتقد بانك ستتجاوزه
        كل أقوالي وأفعالي وأعمالي أضعها بين أيديكم للنقد
        لا تقل بغير تفكير ، ولا تعمل بغير تدبير

أخوكم
        .. .-. -. ...- ..-. -.. ..- ...- -.

يا شباب انا مش فاهم لية مستعجلين ؟ انا لسة شايف الموضوع الصبح وما كان موجود بليل
          العمل جميل لكم انتوا الثنين لكن عمل ناورس للاسف غير كامل لو يكملة هيبقي كويس باذن الله موفقين يا شباب

اولا احب ان احى فيكم تلك الروح وربنا يوفقكم
            اما عن رأى فأرجوا ان لا يغضب منى احد الشغل جميل ولكن انتم الأثنين امامكم وقت ليس بكثير للأتقان اكثر من هذا طبعا ان لم انظر لمن انهى عمله ام من لم ينهى عمله انا اتكلم هنا من الناحيه العمليه ..... فان كان هناك احد برأى سيكسب الجوله فانا ارى مستر نورس هو الأفضل وذلك من خلال رؤيه الوير فريم الوير فريم فى حاله الأستاذ ايهاب خطأ جدا ولا يأخذ المنحنيات الصحيحه او هذا ما هيأ لى قد اكون لم الاحظ جيدا ولكنى ارى خطوط الوجه لا تتاماشى مع عضلات الوجه وهذا خطأ فادح ومحدش يقولى المهم النتيجه النهائيه لا طبعا كل شئ مهم

ولكنى اجد مستر نورس مهتم جدا بخطوط الوجه اما عن عيبه الوحيد فهو فى عدم انسيابيه هذه الخطوط كرفاتها مش حلوه عند منطقه الخد

منطقه الفم فى الحالتين سيئه ولكن بدرجات

من النهايه اجد مستر نورس يستحق الجائزه الأولى مع تعديل بعض الخطوط عند الخد
            الأستاذ ايهاب المركز التانى مع اعاده تعلم كيفيه موديلنج الوجه

مع اعتزارى الكامل للمتسلبقين لكن هذا ليس اكثر من رأى الشخصى

العملين جيدين كبدايات ولكن ان جئنا للاحتراف للاسف لا اري اي احتراف في العملين انا اسف هذا ليس رد للاحباط
              انا سأوجه كلامي لكما وبالاخص لايهاب لان انا وهو نعمل علي نفس الوتيرة و بدأنا معا تقريبا
              انا اخبرتك يا ايهاب من قبل عليك مذاكرة الانتومي تبع اي شئ في جسم الانسان كويس هل تذكر الفتاة التي عرضتها في عرض ونقد ؟؟؟ قولت لك يومها انت محتاج لمذاكرة الانتومي للجسم
              ابحثوا عن صورة للانتومي بتاعت الوجه وحاولوا محاكتها و لسوف تفهمون قصدي
              لكن العملين و الحق يقال ممتازان للغاية و لكن انا اسمي هذا التصميم العشوائي او النمذجة العشوائية انا توقفت عن الكراكتر موديلينج لاني اكتشفت ان الموضوع يحتاج الي كثير من المذاكرة علي العموم العملين اقوي من بعض ولن ارجح ايكما علي الاخر ولا اريدكما ان تزعلوا مني لكن انا اريد لكما الخير
              Edge Loop
              ...........................
              ولدى نصحتك لما صوت اتَنَبح
              ما تخافش من جِنِّى ولا من شَبَح
              وإن هبّ فيك عفريت قتيل إسأَله
              ما دافعش ليه عن نفسه يوم ما اندبح ؟

........................

عينى رأَت مولود على كتف أُمه
              يصرُخ تهنِّن فيه يصرخ تضمُّه
              يصرخ تقول يا بْنى ما تنطق كلام
              ده اللى ما يتكلمش يا كتر همُّه
              عجبى!!

......................................................
              تأبط شرا

العملين جميلين لكن لازم اختار تصميم ايهاب , هو اقرب للصورة و مكتمل ايضا
                ^__^
                "Knowing that you're going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking that you have something to lose."......Steve Jobs

"Creative people rarely need to be motivated, they have their own inner drive that refuses to be bored. they refuse to be complacent. they live on the edge, which is precisely what's needed to successful and remain successful."......Donald Trump

العملين جميلين....
                  عمل الاخ نورس ادق بمراعاة التفاصيل ولو انه غير مكتمل
                  انا راي في مرحلة التعلم...لا داعي بحصر الوقت
                  لان هذه الاعمال كل ما زاد الوقت ...زاد الاعتناء يالتفاصيل ودقة العمل وهو المطلوب تعلمه
                  بالتوفيق

الله ينور عليك

المشاركة الأصلية بواسطة rekapidesign مشاهدة المشاركة
                    عليك مذاكرة الانتومي تبع اي شئ في جسم الانسان كويس
                    بالضبط هى الأنتومي كنت عايز اقولكم عليها بس خفت لتقولى عليه بتفزلك بس هى دى الحقيقه مهم جدا ان تعرف الأنتومى طبعا هو مش شئ واحد محدد لكل الناس والا هتكون كل الموديل شبه بعض ولكنها هى طريقه التوزيع والخطوط والموديلنج

وعلى العموم دى هتتعلموها الأول على حاجه معينه وبعد كده هتعرفوها بالخبره

تصميم ايهاب , هو اقرب للصورة و مكتمل ايضا

المشاركة الأصلية بواسطة الثقب الأسود مشاهدة المشاركة
                        عمل ايهاب تقريبا كامل

اما عملك فينقصه الشعر و العينان

فاذا كان القصد هو من الأقرب للصورة فاقول عمل الأخ ايهاب

تم بعض الاضافات و اعتقد بانك ستتجاوزه
                        لا يا اخي نحن اتفقنا فقط علي مرحلة الموديلينج وانا كان بأستطاعتي ان اكمل العينان والشعر ولكن توقفت لأني اري نهاية الموديلينج عند هذا الحد والشعر انا لا افعله بهذه الطريقة
                        MY GALLERY

المشاركة الأصلية بواسطة الجرح مشاهدة المشاركة
                          يا شباب انا مش فاهم لية مستعجلين ؟ انا لسة شايف الموضوع الصبح وما كان موجود بليل
                          العمل جميل لكم انتوا الثنين لكن عمل ناورس للاسف غير كامل لو يكملة هيبقي كويس باذن الله موفقين يا شباب
                          اهلا اهلا يا عبدالرحمن
                          انا ذكرت ان المسابقة بهدف التعلم في النمذجة فقط واعرف تماما ان العمل غير مكتمل ولكن هكذا الشروط وضعناها وانظر الرد اللي قبله ايضا
                          شكرا لمشاركتك وتشجيعك الدائم
                          MY GALLERY

المشاركة الأصلية بواسطة hogobingo مشاهدة المشاركة
                            اولا احب ان احى فيكم تلك الروح وربنا يوفقكم
                            اما عن رأى فأرجوا ان لا يغضب منى احد الشغل جميل ولكن انتم الأثنين امامكم وقت ليس بكثير للأتقان اكثر من هذا طبعا ان لم انظر لمن انهى عمله ام من لم ينهى عمله انا اتكلم هنا من الناحيه العمليه ..... فان كان هناك احد برأى سيكسب الجوله فانا ارى مستر نورس هو الأفضل وذلك من خلال رؤيه الوير فريم الوير فريم فى حاله الأستاذ ايهاب خطأ جدا ولا يأخذ المنحنيات الصحيحه او هذا ما هيأ لى قد اكون لم الاحظ جيدا ولكنى ارى خطوط الوجه لا تتاماشى مع عضلات الوجه وهذا خطأ فادح ومحدش يقولى المهم النتيجه النهائيه لا طبعا كل شئ مهم

ولكنى اجد مستر نورس مهتم جدا بخطوط الوجه اما عن عيبه الوحيد فهو فى عدم انسيابيه هذه الخطوط كرفاتها مش حلوه عند منطقه الخد

منطقه الفم فى الحالتين سيئه ولكن بدرجات

من النهايه اجد مستر نورس يستحق الجائزه الأولى مع تعديل بعض الخطوط عند الخد
                            الأستاذ ايهاب المركز التانى مع اعاده تعلم كيفيه موديلنج الوجه

مع اعتزارى الكامل للمتسلبقين لكن هذا ليس اكثر من رأى الشخصى
                            وانا احترم رأيك الشخصي جدا ليس لأنك رجحت كفتي ولكن لأنك بينت ووضحت المميزات والاخطاء جيدا وبصورة منطقية ولم تلتفت الي اي العملين مكتمل اكثر
                            انا اريد ان اعرف ما هو العيب في منطقة الفم لأعتمدها في التصاميم القادمة بإذن الله وانا معاك في توضيح اهمية تماشي خطوط الوجه مع عضلات الوجه
                            MY GALLERY

المشاركة الأصلية بواسطة rekapidesign مشاهدة المشاركة
                              العملين جيدين كبدايات ولكن ان جئنا للاحتراف للاسف لا اري اي احتراف في العملين انا اسف هذا ليس رد للاحباط
                              انا سأوجه كلامي لكما وبالاخص لايهاب لان انا وهو نعمل علي نفس الوتيرة و بدأنا معا تقريبا
                              انا اخبرتك يا ايهاب من قبل عليك مذاكرة الانتومي تبع اي شئ في جسم الانسان كويس هل تذكر الفتاة التي عرضتها في عرض ونقد ؟؟؟ قولت لك يومها انت محتاج لمذاكرة الانتومي للجسم
                              ابحثوا عن صورة للانتومي بتاعت الوجه وحاولوا محاكتها و لسوف تفهمون قصدي
                              لكن العملين و الحق يقال ممتازان للغاية و لكن انا اسمي هذا التصميم العشوائي او النمذجة العشوائية انا توقفت عن الكراكتر موديلينج لاني اكتشفت ان الموضوع يحتاج الي كثير من المذاكرة علي العموم العملين اقوي من بعض ولن ارجح ايكما علي الاخر ولا اريدكما ان تزعلوا مني لكن انا اريد لكما الخير
                              معاك في كلامك ولكن احنا حاطين المسابقة بهدف التعلم زي ما قلت واكيد كل مرة الشغل هيكون افضل من اللي قبله بإذن الله
                              حاول تبتدي تاني في موضوع الكاركتر موديلينج لأنه موضوع شيق جدا ويحتاج للكثير من الوقت للتعلم والظهور بطريقة افضل واريد منك ان تصوت للأفضل حتي لو العملين سيئين
                              MY GALLERY

يعمل...
                              X