Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

((تحدي)) صوت للوجه الافضل

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

المشاركة الأصلية بواسطة sindbad10 مشاهدة المشاركة
    العملين جميلين....
    عمل الاخ نورس ادق بمراعاة التفاصيل ولو انه غير مكتمل
    انا راي في مرحلة التعلم...لا داعي بحصر الوقت
    لان هذه الاعمال كل ما زاد الوقت ...زاد الاعتناء يالتفاصيل ودقة العمل وهو المطلوب تعلمه
    بالتوفيق
    كلامك صحيح تماما بالنسبة للوقت ولكني انظر للموضوع بطريقة مختلفه وهو انه كلما قل الوقت تزداد ساعات العمل يوميا يعني لو عملنا التحدي في يومين هيوكن الناتج العمل علي الماكس 10 ساعات مثلا بدل 5 وبكده هكون انا المستفيد من تحديد الوقت اما المنافسه فهي للتشجيع علي انهاء الاعمال واظهارها بطريقة افضل ارجو انك تكون فهمت قصدي
    MY GALLERY

اولا احب اشكر كل الاعضاء الي افادونا برأيهم دة شئ جميل بجد وبالنسبة لكلام الاخ hogobingo احب اقولك اني ماشي علي التوبولوجي صح وياريت تشوف الوير تاني وانا حاطط صور تاني للوير علشان تشوفها وياريت تقولي رايك ممكن اكون زودت التقسيمات لكن انا ماشي علي التوبولوجي مظبوط وشوف الصور الي في المرفقات واحنا ياجماعة مش عاملين الموضع دة علشان حد يزعل من التاني لا بالعكس احنا حاطينة بهدف التعليم وياريت ياجماعة حد يقول اية العيب في منطقة الفم علشان نستفاد وشكرا تاني علي الردود الجميل وربنا يوفق الجميع

اولا يا ايهاب احب اشكرك على سعه صدرك ودى حاجه هى اللى بيتوصل للنجاح

الصور دى وضحت اكتر الرؤيه ولكنى لازلت عند رأى اما عن الأسباب
        زياده التقسيمات اللى انت بنفسك قولت انك مزودها ده غلط يا ايهاب معلش انا عايزك تفهمنى المسأله مش انك تزود فيس ومافيش مشكله منه المهم ان يكون الفيس ده له لازمه يعنى زود بس يكون علشات عايز تعمل تجاعيد مثلا او علامه فى الوجه ةهكذا
        كمان هتلاقى مثلث عن التقء الشعر مع الوجهه
        كما اللى انا بقى كان قصدى عنه فى رأى الأول كان ان الوجه فى المقدنه عند الخد الخطوط من كترها خلت كل الخطوط نازله الى تحت بشكل افقى سواء الصحيح منها او التى لابد ان تأخذ كيرف لو قارنت بالصوره الأولى ستجد التوبولجى مختلف فى تلك المنطقه انت بتحاول تمشى صح بس من كتر الخطوط اخبرتك على اخذ شكل غير صحيح لا اغلم ان كنت قادر ان اوصل لك قصدى ام لا
        بالنسبه للأذن هى أقرب للصج ولكنها ليست صحيحه

بشكل عام تلك الصور وضحت لى الصوره بشكل احسن عن الصورة اللى كنت واخدها فى الأول ولكن فى النهايه لازلت عند تحفظى على العمل

المشاركة الأصلية بواسطة ehab_monir مشاهدة المشاركة
          اولا احب اشكر كل الاعضاء الي افادونا برأيهم دة شئ جميل بجد وبالنسبة لكلام الاخ hogobingo احب اقولك اني ماشي علي التوبولوجي صح وياريت تشوف الوير تاني وانا حاطط صور تاني للوير علشان تشوفها وياريت تقولي رايك ممكن اكون زودت التقسيمات لكن انا ماشي علي التوبولوجي مظبوط وشوف الصور الي في المرفقات واحنا ياجماعة مش عاملين الموضع دة علشان حد يزعل من التاني لا بالعكس احنا حاطينة بهدف التعليم وياريت ياجماعة حد يقول اية العيب في منطقة الفم علشان نستفاد وشكرا تاني علي الردود الجميل وربنا يوفق الجميع
          كلام جميل يا معلم ايهاب بس انا ليا ملاحظة صغيرة الانتومي بتاع الوجه مش هو الصورة اللي في المرفقات عندك انا كان قصدي الصورة اللي في المرفقات الموجودة في ردي الان هي دي اللي بتوضح الانتومي بتاع الوجه لان فيها كل العضلات والتفاصيل بتاعت الوجه ومنها هتعرف كل انحناءة و كل عضلة في الوجه ماشية ازاي و بالنسبة لاخونا mr noras انا متوقفتش عن الكراكتر موديلينج انا بس في مرحلة تدريب الان بس مش مستمر بصورة متقطعه لانشغالي بمشاريع اخري
          وبجد والله انا عاوز ليكم المصلحة لان الموديلينج بتاعك حسب التوبولوجي الصح هيسهل عليك حاجات تانية كتير انا اشتغلت مرة في كراكتر و عملتله عضلات وشغل ممتاز وبعد ما خلصت ضربت نفسي بالجزمة - انا اسف علي التعبير - و شتمت نفسي و كرهت حياتي عارفين ليه
          علشان لما جيت احرك الكراكتر في مرحلة الاسكنينج لان الموديل بتاعي مش نضيف قوي و التوبولوجي مش مظبوط التشوهات كانت بالهبل و طبعا ده في التحريك ولا يخليك تعرف تعمل حاجة و مهما تعيد الاسكينينج و مهما تحاول معالجة التشوهات مفيش فايدة علشان الموديلينج مش نضيف علشان كده يا شباب انا شايف ان التركيز علي الانتومي هيخليك تشتغل كويس ما دمت سلكت طريق الهاي بولي كراكترز و للحديث بقية ما دمتم تريدون ان تستفيدو من خبرات الاخرين وتفيدوهم بخبرتكم
          Edge Loop
          ...........................
          ولدى نصحتك لما صوت اتَنَبح
          ما تخافش من جِنِّى ولا من شَبَح
          وإن هبّ فيك عفريت قتيل إسأَله
          ما دافعش ليه عن نفسه يوم ما اندبح ؟

........................

عينى رأَت مولود على كتف أُمه
          يصرُخ تهنِّن فيه يصرخ تضمُّه
          يصرخ تقول يا بْنى ما تنطق كلام
          ده اللى ما يتكلمش يا كتر همُّه
          عجبى!!

......................................................
          تأبط شرا

شكراااااااااا صورة جميلة فعلا لأناتومي الوجه
            MY GALLERY

والله كويس هذا النوع من التنافس بعيداً عن الجدل والخصام الى الأمام .

التصميمين جامدين جدا عايز اتعلم 3dsmax5

يعمل...
                X