Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

أريد أن أصبح بطلا ..!!

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

انا مش عارف أقول أيه .....!!
    لا إله إلا الله * محمد رسول الله
    كلمتان خفيفتان على اللسان ثقيلتان في الميزان حبيبتان إلى الرحمن :
    (((((( سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم ))))))

ههههههههههههههههههههههههههههه

يابني أنت مش دماغ بس .... دانتا كوكتيل أدمغة ...

نفس الموقف ... نفس الشعور ... ونفس النظرة ....

سعات أحس إني هعمل ... وأحيانا إني عملت .. وأحيانا إن مفيش فايدة ...

شوية طالع ... وشوية نازل ... شوية محبط ... وشوية متفائل ....

أهي حياة وطويلة .... أما نشوف أخرتها إيه ...

روح يا شيخ .... إلاهي يجعلك بطل قد الدنيا كده وأشوف تمثالك في ميدان لاظوغلي ....
      .........................................................................

بره الموضوع : ابقى اتصل بعبير قبل سؤال الـ 10 مليون عشان تأكد عليها ... وقولها إنك مالكش أخوات بنات ^_^

مستر ياسر .. بالنسبة لمعلوماتي عن حسن كامل الصباح .. فكانت مجرد مقال عنه قريته من فترة .. بس مش عارف ليه كنت حاسس وقتها إن المقال بيبالغ شوية .. عموما .. الراجل نشأ في بيئة بتقدر العلم وبتدعمه .. بس في نفس الوقت الراجل مكانش عنده إمكانيات .. يعني مش عارف أنا أخد ده كمبرر لفشلي في إني أكون بطل ... ولا كصفعة جديدة على "قفايا"المصون !!

وربنا يهدي عبير
        يارب ياخويا يارب .. وتطلع من دماغها موضوع إحنا أخوات ده .. متهيألي البنت اللي معندهاش إخوات صبيان فرصة ما تتعوضش .. ما تضيعهاش من إيدك .. على الأقل مش هتقدر تقولك خلينا إخوات .. !!
        www.ali-cv.com موقعي ومعرض اعمالي

www.ne3na3.net شاي بالنعناع !

follow me

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته،

أ.فلاشاوي،

انت محتاج تزرع ابطال؟

اذا قدرت تزرع ابطال فأنت بطل!

اذا كنت لا تستطيع زراعة ابطال فاعمل شراكة مع ابطال او اشتغل عند ابطال؟

انا أوكد لك انك اذا احسنت الى ابنائك و بناتك حتحس انك بطل و كمان يحسسوك انك بطل !

اشتري حلويات بشكل دوري لعيالك و لعييال الجيران و ١٠٠٪ حتكون بطل
          ما فهمتنييش يا استاذ اسعد .. انا مش عاوز البطولة دي .. انا عاوز البطولة بتاعت التلفيزيونات والتاريخ و الحاجات دي .. !!

قصتك رائعة أخي فلاشاوي عن جد نفس تفكيري ....
          بتمنى أكون عالمة لأنو العلماءكلهم مش أحسن مني كمان ممكن أنا أفوقهم ذكاء ....
          أنا عندي أفكار كتيرة بس لما أقول لبابا بيقولي تلقي اليابان دحين عملتها يعني مو معقول في هدا العالم كله مافي أحد فكر بهدي الفكرة
          عن جد شئ يقهر بس أنا بقول بعد سنتين بإذن الله أكون أول وأصغر عالمة سعودية تخترع جهاز جدا مهم في السيارة...
          ترقبوني وترقبوا اختراعي
          ربنا يوفقك ... بس خلي بالك ... الموتور موجود في السيارات من زمان .. حاولي تخترعي حاجة جديدة !!

follow me

ههههههههههههههههه

انت بتكلم عني انا و لا ايه...نفس التهيؤات الي بتجيلي...و نفس خلينا اخوات دي الي اتقالتلي...و نفس كل حاجه

الفرق بس اني مش عايش في شبرا و فصيله دمي -شاي السلام-
            يااااااااااااه .. أنت كمان أتقاليتلك خلينا إخوات ... يا نهار إسود .. أوعى تكون هي نفسها عبيير .. هي مظبطة نص شباب البلد ولا إيه !!

كلامك في الواقع حقيقة مرة صيغت بطريقة هزلية و هي في الواقع نتاج لكثرة الأحلام ... و لا داعي لأن أكمل لأن السبب معلوم .

الله المستعان .

كعادتك دائما ... مبدع .
            شكرا على وجودك سعد ... أذكر أني قرأت في مكانا ما .. أن كثرة تخيل ماذا سيحدث إذا نجحت يقلل من حماسك وطموحك للنجاح فعلا .. لان نفسك تعيش في وهم فرحة النجاح .. فتقل همتك لتحقيق شعور انت عشته من قبل في اوهامك .. لا أعرف مدى صحة هذا الكلام .. لكني قرأته في مكان ما ..

follow me

بص يابني ... الموضوع جامد موووووووز

والقصة روعة ... وكلنا متفرجين .... وعموماً مسألة الأبطال دي عقدة عند كل الناس تقريباً

بس صدقني أحيانا ... بتبقي بطل .. وانت مش عارف

تسلم الأيادي يابو الفلاشات
              إزاي تبقى بطل وأنت مش عارف يعني .. بطل من غير كاميرات .. من غير فلوس .. من غير مذذ ..!! .. ما ينفعش !!
              يا جماعة أنتوا ليه مش فاهمين وجهة نظري في حبي لإني اكون بطل !!

follow me

اولا يا ريس احب اهنيك علي هذا المقال الرائع و اقولك انك صاحب قلم رشيق و ممتع ويبدو انك متخرج من نفس المدرسة الادبية التي انا مازلت تلميذا فيها و علي راس اساتذة هذه المدرسة احمد خالد توفيق و غيرهم من الادباء العماليق علي العموم حبيت اعطي رأي في الموضوع من منظور ادبي بحت ولكن يا صديقي احذر هذه المدرسة فهي تقتل الاحلام بالواقعيه المفرطة بعيدا عن البرجوازية والايدولوجيات ذات المفهوم المنبثق والنابع من بوتقة التقدمية الحزبية و التي يعاديها بشكل واضح جماعة الشواشي العليا نعود لموضوعنا الاصلي
                اسمع يا ريس منذ ايام دخلت علي الحاجة - امي - وكانت قادمة من السوق وقالت لي بالحرف الواحد :شوف ياواد يا منيل الصين عملت ايه وانت قاعد قدام الكمبيوتر ليل ونهار مبتعملش حاجة
                فرديت : يا صباح يا فتاح اسطوانة كل يوم يا ستي انا في اجازة
                فقالت : شوف - واعطتني شيئا بلاستيكيا فقلت ببلاهة : اي دي فردت علي : دي لنضم الابر
                تخيلوا صنعوا شيئا بلاستيكيا صغير الحجم لنضم ابر الخياطة شئ مدهش ولكنها -اقصد الحاجة - عند محاولة استخدامها وجدتها لاتنفع الا مع الابر الكبيرة الحجم و التي تسمي ابر المنجد
                وبدأت تتزمر وتدعو علي البائع بخراب بيته و بعد الكثير من : الواد النصاب الله يخرب بيته ضحك عليا و القليل من الحسبنة والحوقلة تناولت هذه الاعجوبة و اخذت الابرة وبدأت اتعامل معها فقط فككتها وغيرت بعض اماكن القطع فيها واعدتها لامي مع درس عملي لكيفية عمل هذه الاله العجيبة صغيرة الحجم
                الشاهد اننا لا ينقصنا شئ لكي نكون عباقرة وابطال فقط نحن نتحلي بالكثير من الكسل و الغرور وحب الظهور و حب الطعام و يا حبذا لو نظبط الدماغ علشان الكلام يحلو
                لو تخلينا عن بعض ما ذكر بالاعلي قد نصل الي شئ ماذا يحدث لو فعلنا مثل الصين نحاكي كل شئ نستطيع فعل ذلك ... بلاش نحاكي نقوم بالصيانة ولكن علي نطاق واسع ممكن نصل لشئ لكن ما دمنا نؤمن بالمثل القائل خسارة قريبة ولا مكسب بعيد فسنظل محلك سر لماذا لانؤمن بان المكسب البعيد خير من الخسارة القريبة
                علي العموم انا اتكلمت كتير واطلت وانا اسف علي التطويل و قد يكون لحديثي بقية ان اعطانا الله العمر ارجو الا اكون قد ابتعدت عن الموضوع
                والله المستعان
                طيب يا سيدي يا بختك .. دي الست الحاجة نفسها أهي بتشجعك .. إحنا المفروض نتجه للحاجات الملموسة من الإختراعات دي .. الشغل الــ virtual ده عملنا هسهس !!

انا مش عارف أقول أيه .....!!
                قول اللي في نفسك طالما مش هتشتم بالام .. !!

follow me

ههههههههههههههههههههههههههههه

يابني أنت مش دماغ بس .... دانتا كوكتيل أدمغة ...

نفس الموقف ... نفس الشعور ... ونفس النظرة ....

سعات أحس إني هعمل ... وأحيانا إني عملت .. وأحيانا إن مفيش فايدة ...

شوية طالع ... وشوية نازل ... شوية محبط ... وشوية متفائل ....

أهي حياة وطويلة .... أما نشوف أخرتها إيه ...

روح يا شيخ .... إلاهي يجعلك بطل قد الدنيا كده وأشوف تمثالك في ميدان لاظوغلي ....
                  .........................................................................

بره الموضوع : ابقى اتصل بعبير قبل سؤال الـ 10 مليون عشان تأكد عليها ... وقولها إنك مالكش أخوات بنات
                  مش عارف يا يوسف .. أنا بجد قربت أزهق من عبير .. وشكلي هبدأ أهتم بــ هبة .. !!

follow me

مش عارف يا يوسف .. أنا بجد قربت أزهق من عبير .. وشكلي هبدأ أهتم بــ هبة .. !!
                    لاااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ..... وقف عندك يا جدع انت ...
                    اللي أوله شرط آخره نور ... وانت من الأول قلت بلاش عبير , قلنا بلاش عبير ...

مش كل ما حد ينفضلك ترجع وتخطف مني , هوه مفيش غيري في البلد ولا إيه ؟؟؟
                    احنا صحاب آه ... بس In Limited Edition ....

على فكرة ....

معايا استبن لو حبيت تبدل ^_^

المشاركة الأصلية بواسطة فلاشــــــــــاوي مشاهدة المشاركة
                      شكرا على وجودك سعد ... أذكر أني قرأت في مكانا ما .. أن كثرة تخيل ماذا سيحدث إذا نجحت يقلل من حماسك وطموحك للنجاح فعلا .. لان نفسك تعيش في وهم فرحة النجاح .. فتقل همتك لتحقيق شعور انت عشته من قبل في اوهامك .. لا أعرف مدى صحة هذا الكلام .. لكني قرأته في مكان ما ..
                      العفو ... في الواقع ما قرأته صحيح ... و كثرة الأحلام لها نفس مفعول المخدر ... فهي مؤقتة و هي سراب في سراب ... و الكثير منا يخدع نفسه و يعيش حياة الأوهام ... و لا يستيقظ إلا بعد ارتطامه بأرض الواقع و لكن هيهات ... فقطار الواقع لا ينتظر كما في الأحلام .

عن أنس رضي الله عنه قال
                      : قال رسول الله صلى الله عليه وسلم ( إن لله تعالى أهلين من الناس . قالوا : يا رسول الله من هم ؟ قال : هم أهل القرآن أهل الله وخاصته ) . (صحيح الجامع2165)

..

بخصوص موضوع البطل , كل انسان من جواه اكيد حلم انه يبقى بطل فى يوم من الأيام
                        اى واحد شاف سوبر مان او حتى مازنجر اكيد حلم انه يبقى زيهم و تخيل نفسه بيضرب طاخ طيخ طوخ
                        او تخيل نفسه مالتى مليونير و مرفه لاخر حاجة ....

اهم حاجة الأنسان يثق بقدراته ... بيل بن جيتس بن عمرو بن بخيت ... كان فى يوم ايه ولا حاجة و ابوه كان مبرمج مغمور محمد بن بيكسار بن عمرو بن بخيت بردك (ه) كان فى يوم ايه ولا حاجه (ة) و ابوه كان بردك (ه) مصمم مغمور

لكن نجحوا اهم حاجة تدى ضهرك للترعة عشان البلهارسيا فى جسمك ما ترعى ويكون عندك ترعة قصدى ارادة وتحدىوان شاء الله تبقى زى الأسماء العظيمة اللى فوق

والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
                        ..
                        ..

Refresh

..

انت بطل هذا الموضوع .

~ مزحة .

أتعلم يافلاشاوي
                            كنت أقول دوماً أنك أنت الوحيد الذي الذي صفاته وطبائعه قريبة لي ماعدا الهزل
                            ولما قرأت
                            أنا ما بشربش قهوة خالص يا ياسر .. ومش عارف ليه ريحتها بس بتخنقني .. بالظبط زي السجاير مابطقش حد يشربها جنبي ..!!
                            تأكد ذلك وتأكد وتأكد
                            بقي أن اسأل : هل أنت اعسر ؟
                            إن كان جوابك نعم فهذا يعني أنك مجرد Copy past

مرة أخرى
                            كلامك مجرد أحلام ومصارعة النفس
                            وفرق بين من يملك طموح ومن يملك أحلام
                            فدوما الشهرة هي مجرد أحلام وأماني
                            والطامح غالبا ً يكون قد نسى الشهرة وركنها على الجانب
                            فهو يريد أن يصنع شيئا إما لأمته أو للعالم ( لا لنفسه ) !
                            وهذا مايصنع الفرق
                            أي شخص يستطيع أن يستند على الكرسي ذو الأربع عجلات
                            وينظر إلى المروحة التي تكاد أن تسقط من السقف
                            ويحلم ويتمنى الشهرة ويتخيل ومضات آلات التصوير أمام عينيه وهو يقابل الصحفيين مرة ويتهرب منهم مرة أخرى
                            ويوقع للمعجبين ووووو!!

بعكس الأشخاص الطموحين فدوما ً تجدهم يعملون في صمت
                            و دأب مع الإرادة والصبر

أما أشخاص الأحلام والأماني فهم على الكرسي أو على السرير يشاهدون مروحة السقف

أتمنى أنك من الناس الطموحة إن شاء الله

وبالنسبة لقولك أنك شخص عادي ؟؟ فكيف علمت بذلك ؟؟

مـ‘ع التحيـ‘’ة واسف على الإطالة فلم اعتد على الإطالة في الكلام
                            My Flichr

- إذا كنت تستطيع تعلم التصوير الفوتوغرافي فهذا أفضل ، فعندما تتعلم التصوير يمكنك فهم كيف تسير الامور في واقع الحياة ثم تترجمها الى الجرافيكس.

- معلم التصوير قال لي ذات مرة «الجميع يمكن أن يمسك الكاميرا ويلتقط صورة ،ولكن ماهو اللازم ليكون الشخص مصور محترف إذا كانت المسألة هي ضغطة زر واحدة فقط؟ اللازم هو أسلوبك الخاص والإضاءة والطريقة التي ترى بها العالم. دائماً ما أفكر في هذه النصيحة كلما ضغطت على زر Render

Zuliban-3D artist

احب دائما القول المأثور
                              تشبهوا بالرجال ان لم تكونوامثلهم فان التشبه بالرجال فلاح

فلاشندى .....اياك تتجحوز دالوقتى وخليك انت وعبير اخوات احسن بدل ما تلجؤوووا للهيئة الامم

بقي أن اسأل : هل أنت اعسر ؟
                                إن كان جوابك نعم فهذا يعني أنك مجرد Copy past
                                ههههههههههههههههههههههههه
                                عسل يا عبدالله ^_^

يعمل...
                                X