Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

الصحف الدنماركية تعيد نشر الصور المسيئه للرسول -اليوم

تقليص
هذا الموضوع مغلق.
X
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

المشاركة الأصلية بواسطة mmnoor مشاهدة المشاركة
    انت اللي ما فهمتش قصدي "هنا وقفة يقول الحق سبحانه وتعالي (إنا كفيناك المستهزئين )و يقول ايضا (وسيكفيكهم الله ..) الاية" واحنا المفروض نستنى المدد مش كده !!؟ يعني نقف ما نعملش حاجة !!

على فكرة أنا عارف مين هو الرسول صلى الله عليه وسلّم إمام دعوتنا وهادينا بإذن الله إلى الجنّة ومش محتاج حد يعرفني مين هو الرسول صلى الله عليه وسلم بفضل الله يعني

"هم من وضع هذه القوانين
    هنا واعذرني انت تحاول ان تحاربهم باسلحتهم وهذا خطأ اتعرف لما يقول الحق سبحانه و تعالي (ولن ترضي عنك اليهود ولا النصاري حتي تتبع ملتهم ..) الاية" على فكرة أنا ما قلتش نلبس زيّهم ولا نلبس صليب واحنا بنكلّمهم أنا قصدي نقاضيهم ، نتّبع أسلوب الكاريكاتيرات بتاعهم على حاجات هما ما بيحبوش حد يتكلّم عليها ونشوف رد فعلهم ولا عايزنا نسكت ؟؟ ولّا نمشي في مظاهرات (الديكة) ؟؟

- في حاجة كمان لما تحب تنبهني لحاجة في خاصية اسمها الرسائل الشخصية اخترعوها للغرض ده وابقى استخدم الأدلة في مواضعها المرة الجاية !! ماشي ؟
    يا اخي انت ليه اخدت الموضوع بمحمل شخصي هكذا يا ريس انا اقتبست ردك لاني وجدته اكثر الردود حماسة وغيرة ولكن هناك بعض المفاهيم عندك اريد ان اوعيك وابينها لك و اصححها وفي النهاية كلها اراء ووجهات نظر والاختلاف في الرأي لا يفسد للود قضية
    موضوع الكراكتير ده بالنسبة لي -راي شخصي - موضوع مرفوض ولا تنسي راي شخصي
    ما هو الشئ الذي تريد ان ترسمه في كراكتير و تسيئ اليهم فيه
    هل نحاربهم بنفس اسلحتهم طيب جميل هل ترضي ان يقوم رسام برسم صورة مسيئة للمسيح عليه السلام او رسم صورة مسيئة للسيدة مريم
    ان كنت ترضي وانا اشك في ذلك بل اجزم علي انك ستكون اول من يعترض وقد تأكل رقبة الفاعل
    فان المجتمع المسلم كله لن يرضي بذلك لاننا جميعا نؤمن بكل الرسل وكل الديانات السماوية لكنهم لا يملكون ذلك لا يؤمنون لا برسالتهم ولا برسالة غيرهم هم كالانعام بل هم اضل
    ما يؤمن به هؤلاء هو مبدأ القوة و الكثير من المبادئ الفكرية المتعفنة والتي اصلتها ثقافتهم الغربية النابعة من عقولهم وقلوبهم الالحادية التي توارثوها من ابائهم واجدادهم من السلت والفايكنج و عصور اوربا المظلمة
    وعلي كل هذا راي شخصي لي يحتمل الصواب و الخطأ وان كنت شعرت بالسؤ حيال اقتباسي لردك
    والرد عليه ومعارضته فانا اسف جدا لك
    من كل قلبي والله انا لم اكن اقصد الاساءة ياريت لو تسامحني و اعدك اني لن اكررها ثانية
    غفر الله لنا ولك وتقبل من صالح الاعمال و اخيرا لاتؤاخذني فانا لم اقصد الاساءة فقط حاولت ايضاح فكرة وراي شخصي
    Edge Loop
    ...........................
    ولدى نصحتك لما صوت اتَنَبح
    ما تخافش من جِنِّى ولا من شَبَح
    وإن هبّ فيك عفريت قتيل إسأَله
    ما دافعش ليه عن نفسه يوم ما اندبح ؟

........................

عينى رأَت مولود على كتف أُمه
    يصرُخ تهنِّن فيه يصرخ تضمُّه
    يصرخ تقول يا بْنى ما تنطق كلام
    ده اللى ما يتكلمش يا كتر همُّه
    عجبى!!

......................................................
    تأبط شرا

غفر الله لنا ولك حصل خير بس اللي أنا أقصده مش طبعاً نرسم سيدنا عيسى (للعلم النقطة دي مش عاملة أي مشكلة عندهم لإنهم رسموه قبل كده هو والسيدة مريم -شعب ما عندوش دم-) يعني مثلاً في بريطانيا انت لو سخرت من العيلة المالكة تبقى مصيبة أنا قصدي حاجة زي كده والقانون برضه دي حتّة توجعهم هتقولي طب دي قوانين وضعية أقولك استنى علي النقاب لما انطرد مجموعة من الأخوات من المدن الجامعية بسبب النقاب ايه اللي حصل المحامي بتاعهم كان أحد الإخوة الملتزمين والذي نحسبه على خير ولا نزكي على الله أحداً استخدم سلاح القانون و لعب على حتة ان النقاب حرية شخصية وماحدش له دعوة بيه - زي ما العري حرية شخصية وماحدش له دعوة بيه - ايه اللي حصل بقى !! بعد كده طلع قانون ان النقاب ده حرية شخصية والمنتقبة من حقها تخش أي مكان ده وعلى فكرة اللي حاكي الوقعه دي الشيخ أبو اسحاق الحويني حفظه الله مش من عندي أتمنى تكون الرسالة وصلت و بقولها تاني غفر الله لنا ولك وأنا هعدل الرد بتاعي حالاً
      (وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا وَجَدْنَا عَلَيْهِ آبَاءنَا أَوَلَوْ كَانَ الشَّيْطَانُ يَدْعُوهُمْ إِلَى عَذَابِ السَّعِيرِ) لقمان :21

الرد على من قال بحل المعازف

http://www.abumishari.com/

بسم الله

حسبنا الله و نعم الوكيل
        لا حول و لا قوه لنا و اليك يرجع الخير كله .. انصرنا يا الله

الحمد لله
        .
        سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

أحب الصالحين ولست منهم لعلي أنـال بهـم شفاعـة

وأكره من تجارته المعاصى و لو كلنا سواء في البضاعة

.

الله يلعنك يا سافل
          فلن يسكتو هذوله الكلاب وغيرهم من اليهود ونصارى الا بالجهاد
          مادعوة أنفع ياصـحـبي : من دعوة الغائب للغائب
          ناشدتك الرحمن ياقارئا : ان تسأل الغفران للكاتب

أخي mmnoor .. ربنا يجعل حميتك دائماً في الله

وان شاء الله بوجود من هم مثلك .. هنستيطع يوماً .. نصر إسلامنا

بصراحة أنا الموضوع ده مش عارف له حل .. يعني لو اعتصمنا .. رسمنا .. عملنا مشكلة .. ده مش فارق مع حكومتنا

هيقولك .. اعتصموا ... مش مشكلة .. في داهية ...

رسمنا ... مين اللي هينشر

اتظاهرنا .. يجروا علينا لأمن

الموضوع ده عايز حل من مكان أعلى مننا .. عايز حل دولي .. رد فعل .. من الدول الإسلامية (اللي المفروض إسلامية)

والله أعلم
            Telpo Gallery

موقعي التعليمي
            www.cgcube.tv

كثر المتساهلون فى الدين ، فظهر الملتزمون بصورة المتشددين ، فعلى الملتزمين إختيار الأسلوب الصحيح لتوصيل صحيح الدين لغيرهم باللطف واللين

هم يرسمون رسولنا الاكرم ويستهزؤن به ونحن نتقاتل فيما بيننا !!!!!!!!!
              سبحان الله
              Silent Man

المشاركة الأصلية بواسطة Shrek مشاهدة المشاركة
                هم يرسمون رسولنا الاكرم ويستهزؤن به ونحن نتقاتل فيما بيننا !!!!!!!!!
                سبحان الله
                فعلاً مشكلة حسبي الله ونعم الوكيل
                (وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا وَجَدْنَا عَلَيْهِ آبَاءنَا أَوَلَوْ كَانَ الشَّيْطَانُ يَدْعُوهُمْ إِلَى عَذَابِ السَّعِيرِ) لقمان :21

المشاركة الأصلية بواسطة mmnoor مشاهدة المشاركة
                  فين القتال ده أنا كنت بوضح وجهة نظري عايزني أرد ببرود في موضوع زي ده عشان أصحاب الفهم الخاطئ كتير (وطبعاً ما أقصدش كل اللي فاتوا) واظن من حقي طالما ما غلطتش في حد ولا تهجمت على حد الرد بقى ناشف الرد نازل معاه كباية شاي دي مسألة تانية ولا سيادتك شايف ايه ؟
                  اولا حياك الله اخي
                  انا اقسم بالله اني لم اقصد اي عضو من الاخوة ولا انت بالذات بل قصدت ما يدور في الساحة الاسلامية عموماً من تقاتل فيما بينهم كل شخص يقول انا الحق والثاني باطل وهكذا
                  هذا كان قصدي لا غير
                  اعتذر
                  Silent Man

حصل خير يا أخي غفر الله لنا ولك

أنا آسف يا أخوي على ما قلته وماتغضب .
                      لاحول ولا قوة الا بالله العلي العظيم لااله الا الله والله اكبر

المشاركة الأصلية بواسطة mmax33 مشاهدة المشاركة
                        أنا آسف يا أخوي على ما قلته وماتغضب .
                        لا عادي بس ما تفهمونيش انتوا غلط ده قصدي أنا لما بقول حاجة بتكلّم من منطلق غيرتي على الدين مش مجرد تفاعل مع الموضوع وخلاص

ربنا يبارك فيك يا أخوي
                          لاحول ولا قوة الا بالله العلي العظيم لااله الا الله والله اكبر

وفيك بارك الله ، وربنا يهدي الجميع للحق دائماً

أنا ما أنكرش ان لي أسلوب هجومي شوية بس والله من حرقة دمي ، دمي محروق حرقة جامدة والله ومش عارف أهدى خالص أنا آسف جداً مرة تاني

حتى التوقيع عدّلته عشان أوصل فكرتي يمكن لو كتبت الجملة دي موقع في جريدة في حوار ممكن تعمل فرق

هم ليسوا بقر بل هم خراف ضاله
                              وإلهم خروف بسبع قرون
                              ودينهم دين يأمر بقتل الطفل حتى لو فى بطن امه والخراب لكل من خالفهم
                              هم بحق مجموعه من الخراف ويجب ذبحهم
                              وسمعنى اغنيه انا الخروف الضال للخروف الكبير ههههههههههههه
                              كتابى لتعليم برنامج مايا بالعربى
                              http://aegypt72.googlepages.com/1.doc
                              تعلم الانجليزية على ضمانتى
                              http://maxforums.net/showthread.php?t=120347&page=2
                              إسطونات محادثه(جمل+قطع) إنجليزى عربى
                              http://maxforums.net/showthread.php?t=139351
                              أكثر من مائة جملة للغة الانجليزية تساعدك على التحدث
                              http://maxforums.net/showthread.php?t=108633

اللهم اخسف من سب نبيك

وارجع لهذه الامة مجدها وانصرها وطهرها من العملاء والخونه

الذين جعلو سب نبيك ((حرية رأي))
                                سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

يعمل...
                                X