Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

ارجوا ممن لا يعرف الا يفتي....

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• ارجوا ممن لا يعرف الا يفتي....

يا خوانا في شوية حاجات بجد نفسي اعرفها....
    احنا بنعمل اية....
    احنا بتعلم وجع القلب دة لية؟؟؟؟ بس ترويش و تسالي ولا ناويين نشتغل في المجال دة؟؟... اظن اغلب الناس بما فيهم انا نفسنا نشتغل في المجال دة ... طيب حد عارف الشغلانة دي بتأكل عيش بجد ولا لا (((( في بلادنا ))) انا عارف انها برة شغلانة زي الفل .. بس انا بتكلم عن بلادنا و خصوصا (( مصر )) ... هتقولولي ياعم حد طايل يسافر و يشتغل برة ..هقولكم انا جربت السفر و ((تغوووووووووووووور الغربة ولو فيها مال قارون ....)) انا كل اللي بتمناة ان يكون المجال دة ممكن يعيشنا عيشة كريمة في بلادنا .. انا شفت اعلان موجود حاليا بيقول ان الراتب من 3000-7000 جنية في الشهر ... الكلام دة موجود فعلا ولا دي اشتغالات؟؟؟؟
    يبقي السؤال الاول :
    س1- هل العمل في مجال الجرافيكس في مصر مجدي ماليا ولا لا؟؟؟؟

و السؤال التاني:
    س2-بالنسبة لعمل الكراكترات الكرتون سواء موديلينج... انيميشن....الخ..
    دة حلال ولا حرام؟؟؟

و ياريت السؤالين دول الناس اللي فكرت فيهم قبل كدة و سألوا و عارفين اجابة حقيقية مش تخمين هما بس اللي يجاوبوا....... طبعا اي حد عايز يعلق و يستفسر و يشارك يا الف مرحب بيييية بس لاداعي للافتاء بدون علم و شكرا.....

Ahmad M. Mostafa
    Bsc. in pharmacy
    Graphic Designer
    My Project

السؤال الأول: يا أخي حسب العرض والطلب في السوق المصري في مجال الغرافيكس

السؤال الثاني: أظن يا أخي أنه لو توجه السؤال لأصحابه من أهل العلم ( العلماء طبعا ) وليس هنا في المنابر.

بسم الله
      رد السؤال الأول :
      انا صحبي شغال في القاهرة مبرمج من سنتين و بيقبض دلوقتي حوالي 3200 جنيه , بس دي شغل برمجه وليس الجرافيك .
      فاعتقد ان شغل الجرافيكس ممكن يكون بنفس الراتب , والله اعلم .
      بالنسبة للسؤال الثاني :
      اتفق مع أخي btahar

أكيد طبعا تغور الغربه بس مسأله الراتب دى نسبيه !!!

شكرا يا شباب علي اهتمامكم و اتمني من اللة ان يوفقنا جميعا لما فية الخير و الصلاح لنا و لامتنا امة الاسلام
          وان يوفقنا جميعا في اي طريق اخترناة وان يجعلة خيرا لنا في دنيانا و اخرتنا
          Ahmad M. Mostafa
          Bsc. in pharmacy
          Graphic Designer
          My Project

يعمل...
          X