Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

كيف اقوم بوضع لقطات فديو لمربع فى اربع اتجاهات بالافتر...

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• كيف اقوم بوضع لقطات فديو لمربع فى اربع اتجاهات بالافتر...

بسم الله الرحمن الرحيم
    ياجماعة انا صممت مربع ذهبى بالماكس وصدرتة للافتر بصيغه png . عايز احط لقطات فديو على هذا المربع من اربع اتجاهات بالافتر مع العلم ان المربع يدور فى جميع الاتجاهات فى كل اتجاة يقف حوالى 3 ثوانى لظهور لقطة الفديو والمفروض وهو بيلف فى هذة الاتجاهات اشوف انا لقطات الفديو . انا بشوف فى بعض الاعمال ان لطقة الفديو بحس انها جزء من المربع مع العلم اننى ممكن كنت اعملها بالماكس ولكنى اريد ان اضع اكثر من لقطه فديو .
    ياريت اكون وضحت سوالى
    ارجوا الافادة
    مستخدم جديد
    موقع رسول الله صلى الله عليه وسلم www.rasoulallah.net

..............................................

إِذَا مَرَ الزَمَانُ ولَمْ تَرَونِي فَهَذَا خَطَئِ فَتَذَكَرُونِي وَإِنْ غِبْتُ وَلَمْ تَجِدُونِي أَكُونُ وَقْتَهَا بِحَاجٍة إِلَى الدُعَاءِ فَادْعُولِي

انا قابلتني نفس المشكله وانا بعمل _ كولاج انترو _اضغط هنا_ في الجزء بتاع الشاشه
    والحل اللي قدرت اوصله اني اعمل الفيديو علي الافتر وبعدين استخدمه كاماتيريال في الماكس على كل face

وعشان تخلي الفيديو يظهر في الوقت اللي انت عايزه
    اعمل كومبوسشن مدته نفس مدة حركة المربع لكل face على حده وشوف انت عايز تظهر كل فيديو امتى
    جرب ولو صادفتك مشكله قوللي عليها ونشوف ممكن نعمل فيها ايه

اخى mady انا شوفت عملك الاكثر من رائع كولاج انترو وعجنى فعلا . بس بالطريقة الى انت بتقول عليها دى ممكن اشوف لقطات الفديو والمربع بيلف فى الاربع اتجاهات المشكلة عندى انى عايز احط اكتر من لقطة فى كل جانب من جوانب المربع مش لقطة واحدة فى الجانب الواحد
      انا ممكن اعملها بالماكس بس افرض انا عايز اغير اللقطات دى من راى الافتر اسرع ولا اية رأيك ...

إِذَا مَرَ الزَمَانُ ولَمْ تَرَونِي فَهَذَا خَطَئِ فَتَذَكَرُونِي وَإِنْ غِبْتُ وَلَمْ تَجِدُونِي أَكُونُ وَقْتَهَا بِحَاجٍة إِلَى الدُعَاءِ فَادْعُولِي

طيب مانا بقولك اعمل كومبوسشن حط فيه اللقطات اللي انت عايزها في الوقت اللي هتظهر فيه
        كل كومبوسشن هيكون ماتيريال لوجه من اوجه المربع
        انا مش فاهم ايه المشكله

طيب mady يمكن انا مش عارف اوصلك الى انا اقصدة بالكلام او يمكن انتو ما فهمتوش انا اقصد اية
          فى برومو لشركة cep رقم 11 بتاع انتظرونا فى البيت بيتك دا اكبر مثال يوضح انا اقصد اية
          دا موقع الشركة ادخل على البرومو رقم 11 وشوفه
          http://www.cepgraphics.com/main.htm

فى كذا .. حل .. وبرضه فى كذا مشكلة هتقابلك

الاول .. البرومو اللى انت حددته .. مفهوش ثري دي .. ده افتر افكتس ..
            ودى الطريقة الاسهل وتعتبر بروفيشيونال ... يعنى تصمم مربع زى اللى انت شفته ده بالافتر افكتس .. الx y z ديستينس ..وبسهولة جدا جدا .. تحط الفيديو فى نفس الديستنس بتاع اللير ...كوبي وبيست

لكن .. اذا كان المربع .. معمول ببرنامج ثري دي مثل الماكس .. يعنى انت اخرجته ( فيديو او صورة ) هنا اصبح ستيل .. يعنى الافتر مش هيقرا الديستينس بتاعو اكيد

وهنا مشكلة انك تحط فيديو .. وهيكون فى حلول لكن اعتقد انها اصعب بكثير من الحل الذى اعطاه لك ( mady )

يعنى حل التراكينج على الفيديو ... او فريم فريم وماسك .... او افكت اسمه كورنر بين corner pin فريم فريم برضه

اكيد هيبقى رخم اوى اوى

يعنى هنالك حلين انصحك بيهم عشان النتيجة تطلع حلوة ... اصنع المربع الثري دي فى الافتر افكتس مثل ما فعل ( مازن فى برومو البيت بيتك )

او ... حل ( mady ) وهو تعطى الفيديو ميتريال ..لكل ..جنب من المربع .. مش متريال على المربع كله اكيد
            مع انى اعتقد الفيديو هيبوظ الكواليتي بتاعته فى هذه الحالة .. والانعكاسات مش هتبين الفيديو .. معرفش ماكس بس تخمين عن فكرتى للماكس
            http://www.facebook.com/group.php?gid=5786949845
            ////
            /////////////////////////////////////
            Thinking / Building
            mind set
            this is thinking business , if thinking makes you tired
            , then you at wrong place

فى كذا .. حل .. وبرضه فى كذا مشكلة هتقابلك

الاول .. البرومو اللى انت حددته .. مفهوش ثري دي .. ده افتر افكتس ..
              ودى الطريقة الاسهل وتعتبر بروفيشيونال ... يعنى تصمم مربع زى اللى انت شفته ده بالافتر افكتس .. الx y z ديستينس ..وبسهولة جدا جدا .. تحط الفيديو فى نفس الديستنس بتاع اللير ...كوبي وبيست

الف الف شكرا يااستاذ ياسر وربنا يكرمك يارب ويزيدك لى طلب لو عندك اى درس او شرح للطريقة التى قولت عليها لتصميم المربع او اى حاجة قريبة منة كدا اكون شاكر جدا ليك
              وفين الاستاذ مازن مبقاش يدخل هنا كتير لية يارب يكون بخير

يعمل...
              X