Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

نظرة لموقف خالد المحرقى

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

أخي محمد .... بصراحة أنا تابعت موضوع الأستاذ المحرقي من الموضوع اللي فات .. وماشفتش الصورة الحمد لله .. لكن مارضيتش أشارك لأن حسيت ان الموضوع هيخش في مهاترات كلمية ومشاكل بدون سبب .... وفي النهاية مفيش حد بيصلح

انا موافقك جداً في ان الأسلوب اللي عرض بيه الموضوع غلط .. وكان الأفضل ان إدارة المنتدي هي اللي تلفت انتباهه "اعتباراً له كفنان حيث أن المنابر من أكبر مواقع الجرافيكس العربية" ..... فكان الموضوع يجي بالطريقة دي أفضل ... احتراماً له كفنان

أما اللي مش موافقك عليه هو انه مش حر في اعتقاده ... بمعني .. في المقابلة اللي قرأتها له اللي نشرت في الـ 3D Total قال ان الفن لا يحتكم لا لدولة ولا دين ولا شريعة .... وانا عايز أقول ان الكلام ده يسيبه للناس اللي مالهاش دين أو الأوربيين اللي مش فارق معاهم يرسموا المسيح عاري أو السيدة مريم في لوحات ساخرة .... فممكن يكون هناك التباس في المفاهيم

أي شخص مسلم لازم يعرف ان الإسلام دين منهج مش مجرد اعتقاد مجرد .... ومعني انه دين منهج انه لازم يدخل في كل شئ ويحكم كل شئ ويقيد كل شئ .... وزي ماقال مجنون rigging .. احنا في سفينة واحدة .. شكلاً لا مضموناً ... عشان كده حالنا كده .. بس المشكلة ان الشكل بالنسبة لغيرنا يشكل المضمون

عموماً ... انا معاك ان مافيش حد يعرف ايه المبرر .. لكن يظل لنا الفعل ولله الحكم

وياريت ياجماعة اللي فعلاً صادق وعايز يصلح ... ومش بيدور على الشهرة على حساب الأستاذ المحرقي ... انه يراسله بكل أدب وأخلاق ويستفسر منه على المغالطة ... وبلاش مواضيع التشهير دي ... لأنها من الطبيعي انها تخلق رد فعل معاكس .. الراجل رافع راس العرب في التصميم أمام الغرب ... فبلاش لما يغلط غلطه .. نفتح النيران عليه ... نكسبه أحسن مانخسره ونخسر فكره .... احنا بنكسب غير المسلمين ... المفروض يكون أسلوبنا أرقي مع المسلمين

ربنا يهدينا واياكم جميعاً ... هو المستعان وعلى كل شئ وكيل
    Telpo Gallery

موقعي التعليمي
    www.cgcube.tv

كثر المتساهلون فى الدين ، فظهر الملتزمون بصورة المتشددين ، فعلى الملتزمين إختيار الأسلوب الصحيح لتوصيل صحيح الدين لغيرهم باللطف واللين

بسم الله

معليش يا محمد متزعلش منى

اذا كان تصميمه لامرأه عاريه

فالي عمله ده عرى و عهر فنى

و لا يجب الطبطبه عليه بدعو انه فنان

اننا نعرف العذر بالجهل و لكنا لا نعرف العذر بالفن

ابحث معى في كل كتب الفقه عن الامر لن تجد

فلا داعى لتكون معيينا له في غيه

و داعيا له

انت شخص كريم لا تحمل نفسك ذنوب ليس لك

الحرام بيين و الحلال بيين فلا داعى للمغالطه

و كنت أتمنى ان نرسل له رساله تمثلنا جميعا

الحمد لله
      .
      التعديل الأخير تم بواسطة أبو عبد الكريم; 19 / 04 / 2008, 12:50 AM.
      سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

أحب الصالحين ولست منهم لعلي أنـال بهـم شفاعـة

وأكره من تجارته المعاصى و لو كلنا سواء في البضاعة

.

http://www.maxforums.net/index.php?p=muharraqi1
        المنابر على twitter@ / facebook

هنجد ان اغلبها تمايل و شخصيان و اغلبها نساء
          هل تفتكروا الناس دة بتفكر فى الجنس اوى كدة علشان تختار صور النساء و تحطها
          طبعا !
          شئ بديهي يملأ الإعلام الغربي عامة هو الجنس والمرأة !

يعنى ممكن ولد و بنت ياعدوا يرسم اشكال عاريه دون اللجوء الى اى طرق ملتويه
          لان دة بالنسبه لهم مجرد دراسه مش اكتر
          انت بتحسسني ان الغربيين دول من كوكب اخر يا عمنا ؟! ...نقاء وصفاء واحنا اللي عقولنا وحشة وبنفكر في جسد المرأة العاري بطريقة جنسية ........................................................... احنا على كده وحشين اوي

اولا اخي تصميم النساء هو من اسهل انواع الكركتر مودلينج وحتى دروس المودلينج للمبتدئين تتناول اشكالرن نساء لأن اغلبها خطوط انسيابية ويمكن الحصول عليها فقط بعدد قليل من البوليجونز والتغاصيل مع اضافة السموث طبعا النساء الشابات اقصد لأن العجائز تختلف معهم الأمور مثلهم مثل عمل الوحوش والرجال ذوو الملامح الخشنة مثلا هذه الأعمال هي اتي تحتاج الى جهد واحساس فني كبير بدليل انه في مسابقات المودلينج لا احد يقدم شكل سيدة شابة وعارية لوحده الى ان تكون ترتدي ملابس يصعب عملها او بها تفاصيل معقدة
          كما ان فكرة انه حر في نفسه هذا ليس صحيحا فنحن في سفينة واحدة اذا خرق مكانه سنغرق كلنا كما انه معروف بانه مسلم في السيجي توك وعرض اعملا تشير لثقافة الأسلامية مرارا واصبح الكل يعرفه على ان الستايل الخاص به اسلامي وعندمى يعرض شيئ كهذا فسيحسب علينا بالتاكيد
          ده كلام الناس العاقلين

يعمل...
          X