صفحة 1 من 8 12345 ... أخيرأخير
النتائج المعروضة من 1 الى 20 من مجموع 141

موضوع: TO Nazeem... spacial order ...!! lets go

ردود: 141 | زيارات: 12287
  1. #1
    مشرف منبر Maya
    صور رمزية hmsabry
    تاريخ التسجيل
    Jul 2007
    المنطقة
    Egypt
    العمر
    35
    ردود
    1,376

    TO Nazeem... spacial order ...!! lets go

    hi nazeem...

    i will explain to you the passes you will need it and how
    to get them from Maya.... and how to use them in AfterFX

    but in steps separated... because of my time ..."coz really i have
    a very bad time in my work (hard pressure) "

    and all what i ask you is .... participating....
    Honestly ... i make this just for you.....!! so keep in touch
    and test always what i will say to you...

    deal..??
    Hazem M. Sabry
    VFX Artist
    MBC Creative Service
    ===========
    www.hmsabryworks.com
    Voxel Works - My Tutorials Page


  2. #2
    مشرف منبر Maya
    صور رمزية hmsabry
    تاريخ التسجيل
    Jul 2007
    المنطقة
    Egypt
    العمر
    35
    ردود
    1,376
    in some cases you need a very clear logo with
    an ideal reflection gaw mala2eky

    like this ad.

    i did this ad with this render technique ...


    so all what you need is ....
    A) solid color ...(your textures mapped on a surface shader
    B) diffuse... (lambert shader assigned to all models with lights
    C) pure reflection ..... (blinn shader with diffuse 0 and reflection 1
    D) Occlusion... occlusion..!! sure
    E)Rim light... (a sampler info node connected to ramp
    Hazem M. Sabry
    VFX Artist
    MBC Creative Service
    ===========
    www.hmsabryworks.com
    Voxel Works - My Tutorials Page

  3. #3
    مشرف منبر Maya
    صور رمزية hmsabry
    تاريخ التسجيل
    Jul 2007
    المنطقة
    Egypt
    العمر
    35
    ردود
    1,376
    i think... all these passes is clear to you....
    except ..rim light

    right...??
    look... the rim light is a pass that declare where is the edge of
    the model around it

    i will explain the connection to do so .. but right now i have to
    go...

    ok
    Hazem M. Sabry
    VFX Artist
    MBC Creative Service
    ===========
    www.hmsabryworks.com
    Voxel Works - My Tutorials Page

  4. #4
    مشرف منبر Maya
    صور رمزية hmsabry
    تاريخ التسجيل
    Jul 2007
    المنطقة
    Egypt
    العمر
    35
    ردود
    1,376
    the rim light you can make by...
    A)create a surface shader
    B)create a ramp
    C) create a sampler info

    D)connect the sampler info to the ramp as
    ( facing ratio ..>> UV coord "Vcoord")
    E) connect the ramp to the surface shader as color

    thats it...!!

    you will notice that the shader has a ramp from the
    edge to the center.

    try it and assign it to a model and send me back your test.
    Hazem M. Sabry
    VFX Artist
    MBC Creative Service
    ===========
    www.hmsabryworks.com
    Voxel Works - My Tutorials Page

  5. #5
    مشرف منبر Maya
    صور رمزية hmsabry
    تاريخ التسجيل
    Jul 2007
    المنطقة
    Egypt
    العمر
    35
    ردود
    1,376

    modeled by Mohamed nabil
    Graphic Aroma




    the rim light shader should look like this
    أخر تعديل بواسطة hmsabry في 28 / 04 / 2008 الساعة 11:05 PM
    Hazem M. Sabry
    VFX Artist
    MBC Creative Service
    ===========
    www.hmsabryworks.com
    Voxel Works - My Tutorials Page

  6. #6
    مشرف منبر Maya
    صور رمزية hmsabry
    تاريخ التسجيل
    Jul 2007
    المنطقة
    Egypt
    العمر
    35
    ردود
    1,376
    i forgot to till you ...
    the ramp colors should be on the top white and at bottom black
    and this will make the edges whit and the center black
    like this image above.
    Hazem M. Sabry
    VFX Artist
    MBC Creative Service
    ===========
    www.hmsabryworks.com
    Voxel Works - My Tutorials Page

  7. #7
    عودا حميدا اخى حازم
    و بارك الله فيك و اعانك على ما انت فيه
    للاستماع و تحميل القرآن الكريم برابط واحد للشيخ اللذى تحب و بصوت عالى الجوده :
    http://www.tvquran.com/

    Join me on Facebook
    https://www.facebook.com/rabieart.fanpage
    https://www.facebook.com/MCC4P

  8. #8
    مشرف منبر Maya
    صور رمزية hmsabry
    تاريخ التسجيل
    Jul 2007
    المنطقة
    Egypt
    العمر
    35
    ردود
    1,376
    thnax a lot my friend ....
    but honestly... i made this thread because of NAZEEM private request
    to explain to him how to render passes and composite it on afterFX
    Hazem M. Sabry
    VFX Artist
    MBC Creative Service
    ===========
    www.hmsabryworks.com
    Voxel Works - My Tutorials Page

  9. #9
    مشرف منبر Maya
    صور رمزية hmsabry
    تاريخ التسجيل
    Jul 2007
    المنطقة
    Egypt
    العمر
    35
    ردود
    1,376
    here is the connection of the occlusion in shadow
    only....




    dont forget ... to add light with a raytrace shadow.....!!!!
    Hazem M. Sabry
    VFX Artist
    MBC Creative Service
    ===========
    www.hmsabryworks.com
    Voxel Works - My Tutorials Page

  10. #10
    مشرف منبر Maya
    صور رمزية hmsabry
    تاريخ التسجيل
    Jul 2007
    المنطقة
    Egypt
    العمر
    35
    ردود
    1,376

    modeled by Mohamed nabil
    Graphic Aroma




    here is an image with this shader...
    notice that the occlusion... just in the shadow only not
    in all the areas...
    أخر تعديل بواسطة hmsabry في 28 / 04 / 2008 الساعة 11:03 PM
    Hazem M. Sabry
    VFX Artist
    MBC Creative Service
    ===========
    www.hmsabryworks.com
    Voxel Works - My Tutorials Page

  11. #11
    عضو نشيط
    تاريخ التسجيل
    May 2007
    المنطقة
    Tunisia
    ردود
    544
    شكررررررررررررررررررررررررررررررا لك أخي حازم على كل هذا الكرم منك لم أكن أنتظر كل هذا الاهتمام منك و في الحقيقة بالنسبة لمشكل الوقت فأظن أن أغلب الأعضاء لهم هذا المشكل و أنا مثلهم كذلك في هذا الأمر فأنا أعمل بمؤسسة خاصة بعيدة عن المدينة قليلا و لا يتسنى لي الدخول إلى النت إلا أحيانا و بما أن هذا الموضوع يهمني كثيرا فسأجتهد لمتابعته و تطبيق ما تأمرنا به يا أستاذ حازم في حينه. . . . . . . . . . . . . .
    و رجاءا رجاءا رجاءا رجاءا أن يشارك باقي الأعظاء في هذا الموضوع حتى تعم الفائدة و خاصة البارزين منهم و هم يعرفون أنفسهم بدون أن أذكر أسمائهم و أن لا يتدخل البقية ممن لا يريدون المشاركة بنقدهم حول لغة و طريقة عرض الموضوع رجاءا رجاءا مرة أخرى

    فو الله يا جماعة هذا الموضوع هام جدا و لا تستهينون به و الحمد أن الأخ حازم تطوع لنا بما لديه في هذا المجال
    Rendering then Compositing. . . . . . . . . . .

    لنا عودة. . . . . . . . . . . . . . . . .

  12. #12
    عضو نشيط
    تاريخ التسجيل
    May 2007
    المنطقة
    Tunisia
    ردود
    544
    لنبدأ بالخطوات الأولى
    هذا نموذج بسيط وضعته للتطبيق عليه – هنا أو هنا



    - موديل سبيكة عليه كتابة (with blinn shader only and solid color).
    - Plane (with Lambert I prefer white color on it 100%)
    - spotLight
    - Point Light to emit photons (أظن أنه غير ضروري في حالتنا هذه)
    - وضعت sphere على المشهد كـ environment تحضيرا لل hdri
    (surface shader on it) و النورمالز الخاصة بها موجهة للداخل.
    - حركة لل camera الافتراضية (persp camera) من اليمين إلى اليسار بـ 16 فريم فقط حتى نتعلم كيف ندمج كل ال passes لكل الفريمات بالأفتر فيما بعد و هذا هو الهدف من هذا الموضوع 
    - إعدادات ال Image Size هي CCIR PAL/Quantel PAL
    هل كل شيء تمام لحد الآن يا حازم؟
    بالنسبة لل occlusion pass و ال color pass هذه مفهومة و كذلك لل rim light التي شرحتها
    لي كما أنني أعرف عمل ال multiply لل occlusion+color passes على الفوتوشوب و أجهل ذلك على الأفتر و خاصة لما يكون الأمر متعلق بالأنيميشن.

    في المشاركة رقم 2 قلت أن ال lambert يجب أن يكون على جميع الموديلات مع الإضاءة و في نفس الوقت قلت يلزمنا مادة ال blinn مع انعكاس جيد بنسبة 1.000 ،، أم أنك تقصد لكل موديل مادة خاصة به؟ فأنا أريد التجربة على موديل واحد و عليه ماتيريال واحد ليكن Blinn مثلا بدون أي تقسيم للموديل، و هل تقصد بال Diffuse هو ال Diffuse العادي الخاص بالماتيريال أم هناك أمر آخر هنا؟ أما باقي شرحك فهمت منه 90 بالمائة لحد الآن و الحمد لله في انتظار فهم الطريقة ككل. . . .
    و في موضوع سابق تكلمت عن multiply ما بين ال color و ال occlusion بالأفتر و النتيجة نعمل لها multiply أيضا مع ال occlusion in shadow ثم نضع لهم
    Reflection pass screen و أيضا ال specular pass screen؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    اعذرني أخي حازم إن كنت ثقيل الفهم قليلا و عذرا لكثرة الأسئلة فهذا الجزء من البرنامج صعب و مهم لي في نقس الوقت.
    إذا:
    1)- ما هو ال occ in shadow (ممكن شرح بسيط له؟).
    2)- كم يوجد من عدد لل passes بالضبط لإخراج مشهد لوجو جميل (جو ملائكي &#61514...؟
    و ما هي ال specular+reflection passes screnn؟
    3)- لم تذكر لي أنك استعملت ال rim light للوجو في ما سبق هل هذا ضروري أم هو أمر اختياري؟ و سأعمل test لهذه العملية و أرسلها لك.

    take all time و شكرا لك. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    أخر تعديل بواسطة Nazeem R في 25 / 04 / 2008 الساعة 06:06 PM

  13. #13
    عضو نشيط
    تاريخ التسجيل
    May 2007
    المنطقة
    Tunisia
    ردود
    544
    تم تعديل المشاركة السابقة لزيادة توضيح المطلوب. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

  14. #14
    عضو نشيط
    تاريخ التسجيل
    May 2007
    المنطقة
    Tunisia
    ردود
    544
    my rim light shader test


    in my simple scene i’ve eliminate other models to test rim light shader with the
    default Interpolation (linear) under Ramp Attributes tab.... is that Right?

    Is Maya render settings same with all passes rendering? (as FG settings)
    Is occ in shadow= occ in dark which u've mentioned before?

    I’ve a lot of questions don’t escape

  15. #15
    عضو
    تاريخ التسجيل
    Sep 2002
    العمر
    37
    ردود
    90
    al salam alykom
    hazoom is not available right now he will continue with you after the holiday

  16. #16
    عضو نشيط
    تاريخ التسجيل
    May 2007
    المنطقة
    Tunisia
    ردود
    544
    al salam alykom
    hazoom is not available right now he will continue with you after the holiday
    thx Nobies

    this is my second test of occlusion in shadow
    With its default settings
    i mean about samples and Max Distance is 0.000
    it's just an attempts


  17. #17
    مشرف منبر Maya
    صور رمزية hmsabry
    تاريخ التسجيل
    Jul 2007
    المنطقة
    Egypt
    العمر
    35
    ردود
    1,376
    hi nazeem...
    i will answer you in paragraphs because of my time..!!

    هل كل شيء تمام لحد الآن يا حازم؟....
    yes

    و أجهل ذلك على الأفتر و خاصة لما يكون الأمر متعلق بالأنيميشن...
    we will go through this soon but help me by.
    testing always ...

    في المشاركة رقم 2 قلت أن ال lambert يجب أن يكون على جميع الموديلات مع الإضاءة و في نفس الوقت قلت يلزمنا مادة ال blinn مع انعكاس جيد بنسبة 1.000 ،، أم أنك تقصد لكل موديل مادة خاصة به؟
    i meant that... we will make a (diffuse "render layer pass")and
    in it we will assign to all objects a lambert + show all lights
    and in the (reflection "render layer pass")we add to all the objects
    a blinn with reflection 1




    to be continued....
    Hazem M. Sabry
    VFX Artist
    MBC Creative Service
    ===========
    www.hmsabryworks.com
    Voxel Works - My Tutorials Page

  18. #18
    مشرف منبر Maya
    صور رمزية hmsabry
    تاريخ التسجيل
    Jul 2007
    المنطقة
    Egypt
    العمر
    35
    ردود
    1,376
    هل تقصد بال Diffuse هو ال Diffuse العادي الخاص بالماتيريال أم هناك أمر آخر هنا؟..
    i mean this....



    اعذرني أخي حازم إن كنت ثقيل الفهم قليلا و عذرا لكثرة الأسئلة فهذا الجزء من البرنامج صعب و مهم لي في نقس الوقت.
    its okay to ask what you want... all what i want you to
    do is to focus in what i will till you to do....
    passes... passes... passsessss
    when you know how to get them out i will explain
    to you how to use them .... dont worry ...

    1)- ما هو ال occ in shadow (ممكن شرح بسيط له؟).

    this is the normal Occlusion



    But.....!! this is the Occlusion in dark... occID

    i think you understand the deference...!!right

    i believe the Occid is more realistic look than
    the default occlusion because there is no Occ
    in the side which the sun hits..??.

    2)- كم يوجد من عدد لل passes بالضبط لإخراج مشهد لوجو جميل
    its not rule ... but there is standards you must
    render them like color, occ, masks
    anything else is optional like (occiD, reflection, speculare
    ,diffuse,rim.....
    as you need to develop the shading... you will need tools which are.....passes

    جو ملائكي

    Looooooooool this word no one say it except the
    users of aroma .... its registered there....!!
    we are always say it when we see a very clear image
    with a softGlow

    keep going ... and do it step by step i will guide you
    insha2 allah....
    its so so so easy believe me and its funny you will see
    Hazem M. Sabry
    VFX Artist
    MBC Creative Service
    ===========
    www.hmsabryworks.com
    Voxel Works - My Tutorials Page

  19. #19
    عضو نشيط
    تاريخ التسجيل
    May 2007
    المنطقة
    Tunisia
    ردود
    544
    مرحبا بك حازم مرة أخرى

    الآن وضح الموضوع يعني لا توجد طريقة عامة بالنسبة لعدد ال passes و أن هناك passes مركزية لا يمكن
    تجاهلهم (معذرة للبقية لأنني لم أجد شرح لكلمة ال passes بالعربية و لهذا دائما أكرر هذه بما هو متعارف عليه). . . . . . .

    بقي موضوع على حسب ما فهمت قبل أن ننتقل إلى المرحلة الأخرى. . . . . . أنه بإمكاني أن أعمل ماتيريال مختلف لكل pass فمثلا أستطيع عمل ماتيريال منتال راي لل specular+refl passes كال mia_material و الاستغناء عنها في ال passes الأخرى و تغييرها إلى blinn مثلا. . . . . . . أتمنى أن لا أكون مخطئا؟

    و إن كنت مخطئا فسنبدأ من الصفر

    و السلام عليكم و رحمة الله

  20. #20
    مشرف منبر Maya
    صور رمزية hmsabry
    تاريخ التسجيل
    Jul 2007
    المنطقة
    Egypt
    العمر
    35
    ردود
    1,376
    hi nazeem...

    honestly... i don't know exactly what does it mean
    in arabic (Passes) word but it means the layer which
    rendered and it must be blended with the other passes
    to give you the complete image...

    i mean... the image without shadow ..could it be a complete
    image..??without reflection..??without diffuse..??without
    color...!!

    all this (PASSES) cant be taken alone... as a final image...
    it must be blended with other PASSES to represent the
    the final image..
    Hazem M. Sabry
    VFX Artist
    MBC Creative Service
    ===========
    www.hmsabryworks.com
    Voxel Works - My Tutorials Page

كلمات دلالية لهذا الموضوع

Bookmarks

قوانين الموضوعات

  • لا يمكنك اضافة موضوع جديد
  • لا يمكنك اضافة ردود
  • لا يمكنك اضافة مرفقات
  • لا يمكنك تعديل مشاركاتك
  •  
  • كود BB مفعّل
  • رموز الحالة مفعّل
  • كود [IMG] مفعّل
  • [VIDEO] code is مفعّل
  • كود HTML معطل