Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

my showreel 2007 ..

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• my showreel 2007 ..

this is my Show reel 2007, enjoy it

to see my show reel click this link
    http://www.youtube.com/watch?v=SnSJAC0vxhA

Download Link
    http://www.zshare.net/video/10927397e98388f6/
    M.Fahmy
    3D Artist

محمد ابداع جامد قوووووووووووى جميل جدا
    تحياتى
    موقع رسول الله صلى الله عليه وسلم www.rasoulallah.net

..............................................

إِذَا مَرَ الزَمَانُ ولَمْ تَرَونِي فَهَذَا خَطَئِ فَتَذَكَرُونِي وَإِنْ غِبْتُ وَلَمْ تَجِدُونِي أَكُونُ وَقْتَهَا بِحَاجٍة إِلَى الدُعَاءِ فَادْعُولِي

جامد جدا جدا جدا جدا جدا تسلم ايدك يامعلم والله شغل جامد مووووووووووووت
      ايوة ياعم مهو طبعا شغل جامد علشان انت شغال في اروما

بارك الله فيك.......شغل جااااااااااامد.....بالفعل

100000000000 نجمة
        تحياتي

ما قلت زوراً حين قلت أحبكم

ما الحب إلا الحب في الرحمن
        يفنى ويذهب كل حب كاذب
        وتبدل الأشواق بالأضغان
        أما إذا كان الوداد لخالقي
        فهناك تحت العرش يلتقيان

l Abdulrahman Al Muqrin
        l Graphics Designer
        l Email:Alsaed.20@hotmail.com
        l Mobile:0552600887

شغل روعة مشاء الله ليش ما تحطةفي عرض ونقد علي شان الشباب يشوفوا

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

المشاركة الأصلية بواسطة BIKO مشاهدة المشاركة

اوافقك الرأى الشغل فعلا جامد جدا جدا جدا ... وتسلم ايدين اللى عملوه .... اما عن كون فهمى شغال فى اروما فهو كان شغال فى اروما بس دلوقت هو مش شغال فيها

اما بالنسبه ليك يا محمد فهمى فأنا اعتب عليك كان اولى بيك لأمانه ان ترجع العمل لكل من تعب فيه وان تذكر من تعبوا فيه حتى لا ينسب اليك عملا وهو لغيرك ...

فمثلا شغلانه اتصالات بتاعه التليفاللى بيتكون دى اللى ظبط الرندر تامر تهامى واللى حرك وجمع الأنيمشن كان تامر تهامى وحتى اشرف ساعد فيها كما ان ضياء عمل مودلينج لكاميره الإنترنت وانت لم تعمل فيها سوى السلك اللى بيخرج من التليفزيون فكيف تضع مثل ذلك الشئ فى الشوريل

اما عن شغلانه اتصالات بتاعه كره القدم فالى حرك كان تامر واللى ظيط ماتريل واضاءه برضه تامر تهامى واللى عمل تراك كان انا وانت عمله فيها حركه شبكه الجول فقط

اما عن اعلان البسكويت بتاع بسكو مصر فاللى عمل سميولشن للبن كان ضياء واللى عمل الماتيريل والإضاءه كان انا واللى عمل حركه السنابل بالبركتل كان انت صحيح بس اترفضت وكملها عصام حلمى اما انت فعلى ما اتذكر عملت المودلينج بتاع السنابل

ولن اتكلم عن شغلانه العربيه التى تصتدم فلا اتذكر جيدا من ساعد فيها

اما عن شغل عبدالله نبيل وطارق فأنا مش هتكلم نيابه عنهم ... من تكلمت عنهم هنا هم من طلبوا منى ان اعمل ذلك

وهذا عتابى عليك اما بالنسبه لك ولشغلك فانا فعلا احترمه واجد فيك مثال جيد لمصمم الجرافيك

بس بجد انا بعتب عليك

السلام عليكم ورحمه الله وبركاتة

المشاركة الأصلية بواسطة hogobingo مشاهدة المشاركة
              اوافقك الرأى الشغل فعلا جامد جدا جدا جدا ... وتسلم ايدين اللى عملوه .... اما عن كون فهمى شغال فى اروما فهو كان شغال فى اروما بس دلوقت هو مش شغال فيها

اما بالنسبه ليك يا محمد فهمى فأنا اعتب عليك كان اولى بيك لأمانه ان ترجع العمل لكل من تعب فيه وان تذكر من تعبوا فيه حتى لا ينسب اليك عملا وهو لغيرك ...

فمثلا شغلانه اتصالات بتاعه التليفاللى بيتكون دى اللى ظبط الرندر تامر تهامى واللى حرك وجمع الأنيمشن كان تامر تهامى وحتى اشرف ساعد فيها كما ان ضياء عمل مودلينج لكاميره الإنترنت وانت لم تعمل فيها سوى السلك اللى بيخرج من التليفزيون فكيف تضع مثل ذلك الشئ فى الشوريل

اما عن شغلانه اتصالات بتاعه كره القدم فالى حرك كان تامر واللى ظيط ماتريل واضاءه برضه تامر تهامى واللى عمل تراك كان انا وانت عمله فيها حركه شبكه الجول فقط

اما عن اعلان البسكويت بتاع بسكو مصر فاللى عمل سميولشن للبن كان ضياء واللى عمل الماتيريل والإضاءه كان انا واللى عمل حركه السنابل بالبركتل كان انت صحيح بس اترفضت وكملها عصام حلمى اما انت فعلى ما اتذكر عملت المودلينج بتاع السنابل

ولن اتكلم عن شغلانه العربيه التى تصتدم فلا اتذكر جيدا من ساعد فيها

اما عن شغل عبدالله نبيل وطارق فأنا مش هتكلم نيابه عنهم ... من تكلمت عنهم هنا هم من طلبوا منى ان اعمل ذلك

وهذا عتابى عليك اما بالنسبه لك ولشغلك فانا فعلا احترمه واجد فيك مثال جيد لمصمم الجرافيك

بس بجد انا بعتب عليك

-----------------------------------------------------------------------
              انا هقولك انا عملت اية في كل حاجة اشتغلتها في اروما ولو في حد قلك كلام غير كدة يبقي ضحك عليك واللي عايز يقولي حاجة يقولهالي مش يوكل حد عنة يقولها وانت عارف انا قصدي علي مين طبعا .

وهقولك كل شغلانة بالترتيب انا عملت فيها اية :-

1. بيت العرب:-
              -------------
              المودلينج والأنيميشن لكل حاجة فيها ( ولو عايز تعرف مين اللي عمل ال shade فهو ايهاب )

2. برنامج الشقة :-
              ---------------
              المودلينج لمعظم الحاجات وال shade و ال light بتاع كل الشغل وطارق طلعت هو اللي عمل ال animation بتاع كل حاجة.

3.اعلان اتصالات بتاع الكورة :-
              -----------------------
              دول كانوا ثلاث اعلانات
              المودلينج بتاع كل حاجة انا اللي عاملوة وال simulation بتاع الشبكة انا اللي عاملو وال animation بتاع الكورة في اغلب الشوتات وال Camera matching بتاع اغلب الشوتات ( وعلشان تبقي عارف تامر تهامي محطش ايدة غير في الأعلان الأول وبعد كدة اخد اجازة اسبوع علشان كتب كتابة وبعد كدة اششتغلت في الأعلانين التانيين في ال animation وال camera matching كلها انا واشرف وحاتم ) .

4. عصير بيتي :-
              -------------
              المودلينج وال lighting وال animation بتاع الأعلان كلة ( من الأخر انا اللي عامل الأعلان كله وضياء اللي عمل ال simulation بتاع المياة ) .

5. شغلانه العربيه التى تصتدم :-
              -----------------------
              انا بقي هفكرك دي كانت في شورت فيلم في اروما وانا اللي عامل المودلينج بتاع العربية وانا اللي عامل ال animation بتاع العربية في كل المشاهد ماعدا اول مشهد واخر مشهد ظهرت فية ( واظن ان اخر مشهد للعربية واول مشهد للعربية هما اوحش مشهدين ظهرت فيهم وبالأخص اخر مشهد واسأل تامر تهامي احنا اتخنقنا مع بعض بسببة لأني كنت معترض علي اللي هو عايزة وقعد يعملها بال reactor وفشل فيها ) .

6. اعلان البسكويت بتاع بسكو مصر :-
              -----------------------------
              انت من الأخر معملتش فيها غير البسكوت اللي كان طاير في الجو وانا اللي عامل ال partical system بتاع القمح وانا اللي عامل ال light بتاع القمح ( لو فاكر كان ال partical system بتاع عصام مفهوش غير سنابل قمح بس حظك اني مبنساش اما موديل سنبلة القمح هو اللي بتاع عصام ) .

7.اعلان اتصالات 3.5G :-
              ---------------------
              لو فتحت الأعلان ولبست النظارة بس امسحها قبل ما تلبسها حتلاقي ان في وصلات بتطلع تمسك ال objects في أغلب الشوتات وال animation بتاع السماعات اللي بتتلم وتدخل جوة الكاميرا والمودلينج بتاع ال جاكات وال animation بتاعها وال animation بتاع السلك والحاجات اللي بتظهر تحت يعني من الأخر اشتغلت في ال animation والمودلينج وفعلا ضياء عمل مودلينج لكاميره الإنترنت واظن ان اشرف هو اللي عمل ال shading مش تامر تهامي وصحيح ان تامر تهامى اللى حرك وجمع الأنيمشن في باقي الحاجات ( انا كنت عامل animation بتاع السماعة اللي بتعمل transform من كورة وسبحان الله تامر مرتضي كان مصر انها يتعمل لها shading & render لكن في حد موتها وهو عارف نفسة ) .

8.برنامج مساءك سكر زيادة :-
              ----------------------
              اظن دة بقي انا مش عارف انت ازاي عايز تتكلم عنة الشركة كلها عارفة ان اللي اشتغل فية انا و طارق طلعت وعبدالله ومفتكش ان في مشاكل بيني وبينهم ولا احقاد ومش محتاج اني اتكلم عنة الناس عارفة اني عملت فية اية .

انا اتكلمت دلوقتي عن شغل اروما بس وأظن ان اللي عاملة كمان برة اروما انا وطارق طلعت حاجة لا تخص اي احد.

اما عن عتابك ليا فاأنا متشكر علي اهتمامك وانا شوفت الشوريل بتاع وياريت تقولنا انت عملت في اية بردة علشان نعرف .

وياريت الناس اللي اتضايقت اني مكتبتش اسمائهم يقولوا بردو هما عملوا في الشوريل بتاعهم اية.

وعلي العموم متشكر لك جدا ياسلمان علي اهتمامك.

M.Fahmy
              3D Artist

المشاركة الأصلية بواسطة BIKO مشاهدة المشاركة
                شكرا ياأخي علي ردك الجميل
                بس انا فعلا مبقتش شغال في اروما انا سيبتها من قترة
                M.Fahmy
                3D Artist

الشغل جميل ... بغض النظر مين عمله فالثناء على العمل يصل لصاحبه ...

اتمنى لكم التوفيق جميعا

على العموم يا سولوم لو كان الشغل ده مش بتاعي ، مكنش تامر مرتضى ادالي ال (UNCOMPRESSED files)
                    بس يارب يديلك زي مادالي .
                    أوعى بس تكون مش عارف يعني أه (UNCOMPRESSED files) ، لو مش عارف ألي اشرحلك
                    M.Fahmy
                    3D Artist

المشاركة الأصلية بواسطة after_e مشاهدة المشاركة
                      محمد ابداع جامد قوووووووووووى جميل جدا
                      تحياتى
                      المشاركة الأصلية بواسطة ثريدي ماكس مشاهدة المشاركة
                      بارك الله فيك.......شغل جااااااااااامد.....بالفعل

100000000000 نجمة
                      تحياتي
                      المشاركة الأصلية بواسطة الجرح مشاهدة المشاركة
                      شغل روعة مشاء الله ليش ما تحطةفي عرض ونقد علي شان الشباب يشوفوا
                      شكرا لكم ياشباب علي ردكم الجميل والمشجع جدا
                      M.Fahmy
                      3D Artist

المشاركة الأصلية بواسطة esamdrsh مشاهدة المشاركة
                        الشغل جميل ... بغض النظر مين عمله فالثناء على العمل يصل لصاحبه ...

اتمنى لكم التوفيق جميعا
                        شكرا لك ياأخي ردك الجميل ومرورك الكريم وعندك حق في اللي انت قلتة
                        M.Fahmy
                        3D Artist

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

بص يا محمد يا فهمى انا كنت بتكلم معاك بشكل عام كنصيحه اخويه واغلب الكلام اللى انا قولته كان من اصحاب الشغل وده لأنى انا الوحيد تقريبا اللى لى اكونت فى المنتدى ده ... وكل اللى كان مطلوب هو احقاق الحق لأصحابه حتى ان اغلب الكلام كان اشخاص غيرى وليس لى

ولكنى صدمت من ردودك على كما لو كان بينى وبينك ضغينه معينه كما لمحت انت لها صدمت لأنى مكنتش متوقع منك هذا بعد ما وقفت جنبك فى حاجات كتير لا يعلمها الا الله بس ما علينا

انا بصراحه من اول رد ليك قررت انى ما اردتش عليك وكنت كده كده هكلمك فى التليفون واقولك على غلطتك بس بعد اللى شوفته منك ده قررت لا لكن بعد ردك التانى ده قررت اقطعك الا ان كل من رأو كلامك هنا استائوا جدا منك وفرقتنا الى فريقين احدهم طلب منى ان ارد عليك حتى تتضح الأمور جيدا والنصف الأخر طلب منى ان اقلل من شأن عناء الإجابه

ولمعلوماتك دى لسته بالأشخاص الذين يحقدون عليك جميعا مطالبين بالقصاص "ايهاب - تامر تهامى - عصام - عمرو عبد الحميد - كريم - يسرى - حازم - وأخرون لا تعلم عنهم شئ - بجانب اللى لسه مش معنا وواخدين اجازه النهارده) طبعا زى ما انت شايف اغلبهم يا اما سوبر فازير يا اما بيشتغلوا مايا اكيد مش كلهم بيحقدوا عليك... بجانب هناك اقتراح من بعضنا ولست انا منهم من عرض الأمر على تامر مرتضى واحتمال كبير ان تغيير فى سياسيه الشغل هنا من عدم خروج الفيديوهاتUNCOMPRESSED files لأى شخص بعد الأن

تلك كانت الأراء المقترحه من الأخرين ولكننى قررت فى النهايه ان اكتب لك التالى
                          1-انت تريد ان تشرح لى ما هو UNCOMPRESSED files على حد تعبيرك ... انا اشك فى ذلك فكيف بشخص كان جايلنا بيرندر فيديو و وjpg file compressed هشرحلى UNCOMPRESSED files انا واثق حتى ان معلوماتك عنها انها ملف الكواليتى بتعته عاليه وده رأى اى واحد بتفرج على فيديو فى الكومبيوتر لكن التقنيه نفسها اللى بتعمل بيها UNCOMPRESSED files فأكيد انت متعرفهاش ولو تعرفها يا ريت تبقى تفيدنا بمعلوماتك

2-اما السؤال الأكيد بأه فلما انت عرفت تعمل حاجه تامر نهامى فشل فيها وعملت حاجه عصام فشل فيها وعملت حاجات انا وغيرى بنحقد عليك فيها وان ده هو مستوى شغلك تقدر تقولى اروما فرطت فى العقليه دى ليه وسبتنا احنا تقدر تقولى لى اقل واحد فى اللى انت اتكلمت عنهم بقالوا فى الشركه سنه على الأقل فى حين انت ما كملتش عندنا فتره التدريب بتاعتك ...
                          انا مش قصدى الإهانه يا محمد كلنا ارزقنا بإيد الله بس انا على الأقل عمرى مأخد شغل حد الا لما بقول انى عملت كذا وكذا ولازم يكون المشهد شغلى فيه على الأقل 50% او ان يكون شغلى هو اساس العمل يعنى فى الشوريل بتاعى ما بحطش شغل التراكنج مثلا بالرغم من انه من اساسيات الشغلانه الا انى بستحرم ان احط شغل واحد لمجرد انى عملت تراكنج فبه

كمان انا عمرى ما روحت اكلم واحد اكبر منى سنا وخبره حتى ولو ملهاش لزمه من وجه نظرك بطريقه زى دى وقولى اشرحلك و....... كل الكلام اللى انت قولته ده ... الجرافيك فن والفن اخلاق قبل ما تكون شغلانه ... انا مش بتكلم عنك وعن اخلاقك بشكل خاص انا بتكلم عن الجرافيك بشكل عام

=======
                          اخوك سولوم

----------------------------------------------

ارجوا حذف الموضوع .....
                            الحياة ألم يخفيه أمل
                            أمل يحققه عمل
                            وعمل ينهيه أجل
                            ثم يجزى كل امرئ بما فعل

يا جماعة زي ما قال عصام
                              بجد شغلكم ممتاز جدا ماشاء الله بغض النظر عن مين اللي عمله
                              طبعا لازم يكون فيه حق لكل من قام بالعمل بس الاجمل
                              اننا حاسين ان الشغل ده بتاع واحد بس
                              والكلام اللي بيحصل ده والله شكله وحش قوي في المنتدي وملوش لزمة
                              المهم ان شغكلم عجبنا جدا ومستوى نتمى جميعا الوصول اليه
                              بالتوفيق لكم جميعا

يعمل...
                              X